Zithouding Aprilia RSV Factory verbeteren

RSVredliner

MF'er
16 aug 2004
95
0
Afgelopen zomer ben ik de trotse eigenaar geworden van een RSV Factory uit 2006. Na hier een paar keer een langere rit op te hebben gemaakt en met name bij stadsverkeer ben ik er toch wel achter gekomen dat deze motor voor mij geen ideale zit biedt. Krijg vaak pijn in mijn nek. Misschien dat mijn ouwe lijf niet meer geschikt is voor een dergelijke motor maar zou hem toch graag houden. Zijn er misschien mensen die hetzelfde hebben ervaren en verhoogde clip-ons hebben geplaatst op hun RSV? IK ben benieuwd naar de ervaringen en eventueel tips voor deze ombouw.

grt
Ronald
 
Om er een sbk stuur op te zetten vind ik nogal rigoreus. In mijn topkuip gaan zagen vind ik maar niks. Er zijn blijkbaar ook verhoogde clip-ons op de markt. Ben benieuwd of er mensen zijn die dat hebben gedaan en of de zithouding daarmee ook daadwerkelijk is verbeterd. En dan ben ik benieuwd hoeveel extra hoogte. eventueel een merk en waar ik deze clip-ons niet te duur kan bestellen en of andere remleidingen noodzakelijk zijn.
 
Om er een sbk stuur op te zetten vind ik nogal rigoreus. In mijn topkuip gaan zagen vind ik maar niks. Er zijn blijkbaar ook verhoogde clip-ons op de markt. Ben benieuwd of er mensen zijn die dat hebben gedaan en of de zithouding daarmee ook daadwerkelijk is verbeterd. En dan ben ik benieuwd hoeveel extra hoogte. eventueel een merk en waar ik deze clip-ons niet te duur kan bestellen en of andere remleidingen noodzakelijk zijn.

Vroeger had je helibars (uit Amerika) als optie. Dan kantelen de clipons wat meer naar je toe en omhoog.
Ik weet niet of die er nog zijn.


Marc
 
Om er een sbk stuur op te zetten vind ik nogal rigoreus. In mijn topkuip gaan zagen vind ik maar niks. Er zijn blijkbaar ook verhoogde clip-ons op de markt. Ben benieuwd of er mensen zijn die dat hebben gedaan en of de zithouding daarmee ook daadwerkelijk is verbeterd. En dan ben ik benieuwd hoeveel extra hoogte. eventueel een merk en waar ik deze clip-ons niet te duur kan bestellen en of andere remleidingen noodzakelijk zijn.


Tja, wat is niet te duur?

LSL clipons

Had ze zelf op m'n R1SP maar daar wat dingen aan moeten passen. Deze passen zonder meer en geven je de zithouding die je zoekt!! Nadeel......, constant je voorwiel de lucht in. :o
 
Jij moet trouwens deze Clipons voor Mille hebben.

l_14-150a015.jpg


Zijn ook iets minder duur. ;)
 
Laatst bewerkt:
hoi, ik heb de mijne omgebouwd naar tuono, met idd inkorten van topkuip. je kan ook het stuur dichterbij halen met verleng stukken maar dit is niet ideaal. kroonplaat en stuur zijn van de 2006 tuono, remleiding verlengd. knipperlichten heb ik nu anders opgelost dit was tijdelijk, nu met led strip.spiegels kan je laten zitten maar ook op stuur maken.

voordeel is dat je het weer terug kan ombouwen naar origineel mits je een ander topkuip haalt.
 
hoi, ik heb de mijne omgebouwd naar tuono, met idd inkorten van topkuip. je kan ook het stuur dichterbij halen met verleng stukken maar dit is niet ideaal. kroonplaat en stuur zijn van de 2006 tuono, remleiding verlengd. knipperlichten heb ik nu anders opgelost dit was tijdelijk, nu met led strip.spiegels kan je laten zitten maar ook op stuur maken.

voordeel is dat je het weer terug kan ombouwen naar origineel mits je een ander topkuip haalt.


wel heb je nu een motor die veel speelser is, en zeker de moeite waard. ik wil niet meer terug naar clipons
 
Vroeger had je helibars (uit Amerika) als optie. Dan kantelen de clipons wat meer naar je toe en omhoog.
Ik weet niet of die er nog zijn.
Marc

Er zijn ook verstelbare clip ons leverbaar van gilles tooling.
Die heb ik ook op me/mn/mein/mun R1 en bevalt erg goed.

Oogt tenminste ook nog.

voorbeeld :
DSC08100.jpg


Het verschilt per type motor hoeveel verstelbaarheid er overblijft ivm het kuipwerk.
Dit had ik wel iets meer gewild bij de R1 bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Vind dat toch best prijzig omdat ik niet weet wat het resultaat wordt.... en dan moet het er nog op worden gezet. 6 centimeter is trouwens wel heel veel denk ik?!

Ik denk wat zeurt ie nou, :? over prijzig. Maar 400,- voor clip-ons is idd erg duur. :Y -O-

Je zou ook kunnen overwegen om iets zelf te maken of te laten maken. Als de standaard clip-ons losse buizjes hebben kun je die weer hergebruiken, dat is sowieso erg makkelijk. :)
 
Afgelopen zomer ben ik de trotse eigenaar geworden van een RSV Factory uit 2006. Na hier een paar keer een langere rit op te hebben gemaakt en met name bij stadsverkeer ben ik er toch wel achter gekomen dat deze motor voor mij geen ideale zit biedt
Tja, da's één van de nadelen van een supersport. Dan had je misschien toch iets anders moeten kopen. Heb je geen proefrit gemaakt van tevoren :?

Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden })
 
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken. Die Variobars zijn erg mooi maar idd prijzig. Er komt dan ook nog een set remleidingen + montage bij. Dus totaal een 750 euro.

En ja, ik heb wel een proefrit gemaakt maar een slechte zithouding merk je niet op 10 minuten. Ik heb eigenlijk altijd supersport gereden (verschillende merken)en heb o.a. ook ruim 8 jaar op een oude Mille gereden. Die beviel me heel goed. MIsschien dat het aan mij ligt?! Hoewel ik een R1 of een bmw 1000ss heel comfortabel vind als ik effe wissel van motor tijdens een rit.
 
Ik had op mijn vorige Mille de clipons boven de kroonplaat zitten. Hierdoor zat ik net wat rechter op waardoor mijn zithouding wat langer vol te houden was. Dit is zonder kosten te doen.


Deze optie had ik ook al ergens gelezen. Wat ik me afvraag is of het er nog een beetje uitziet en is dit te doen zonder de remleidingen aan te passen? Van welk jaar was deze Mille?
 
Ik denk wat zeurt ie nou, :? over prijzig. Maar 400,- voor clip-ons is idd erg duur. :Y -O-

Je zou ook kunnen overwegen om iets zelf te maken of te laten maken. Als de standaard clip-ons losse buizjes hebben kun je die weer hergebruiken, dat is sowieso erg makkelijk. :)

Gaat over de LSL als ik het goed begrijp, heb deze zelf ook (op R1).
Is duur maar het gaat hier wel over een set, dus clipons+langere remleidingen en vaak nog wat spul voor bv stuurdemper aan te passen.
Als je dan de prijs vergelijkt met een originele clipon is het een eerder normale prijs.

Plaatsen stelt eigenlijk 2x niks voor, enige vervelende is de remmen terug ontluchten.
 
Gaat over de LSL als ik het goed begrijp, heb deze zelf ook (op R1).
Is duur maar het gaat hier wel over een set, dus clipons+langere remleidingen en vaak nog wat spul voor bv stuurdemper aan te passen.
Als je dan de prijs vergelijkt met een originele clipon is het een eerder normale prijs.

Plaatsen stelt eigenlijk 2x niks voor, enige vervelende is de remmen terug ontluchten.

Ow :$ , dat verandert de zaak weer. :9

Heb ik niet goed gekeken. :$ Vond het ook erg duur, ik heb nl zelf ook een paar setjes LSL, erg mooi spul. :Y En daar heb ik nieuw nog geen 200,- voor betaald dus vandaar. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan