Stotteren XT600e, iets met electronica

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Hallo,

Samengevat:

Mijn Yamaha XT600e ’03 (1-pitter) stottert.. Ik heb het volgende al gedaan:
- Bougie vervangen
- Carburateurs ultrasoon gereinigd
- Spanningsregelaar vervangen
- Inmiddels start ie niet met stekker in de spanningsregelaar, met stekker eruit stottert ie. Alle metingen (stekker, regelaar, spoelen, accu) zijn goed.
Nu weet ik het niet meer…

Voor de volledigheid:

Vorige week vrijdag: Op de terugweg vanaf mijn werk (25 km) begon de motor na +/- 4 km te stotteren. Eerst bij 80 km/uur, later met moeite op de 50 km/uur te houden. Door de motor laag in de toeren te houden toch thuis gekomen.

Op zaterdag vanaf huis naar de werkplaats, in de regen: Na een kilometertje stotteren liep de motor weer als vanouds. Toch besloten om de carburateurs ultrasoon te reinigen en de bougie vervangen. Op de terugweg ging ie als een speer. Ik blij.

Maandagochtend: Motor start moeilijk. Uiteindelijk bij stationair draaien al sputteren en ploffen. Niet mee te rijden.

Maandagavond: Bij loshalen van de stekker van de spanningsregelaar is 1 van de 4 polen afgebroken door corrosie. Na het vervangen van de spanningsregelaar start te motor helemaal niet meer.
- Na het loshalen van de stekker wel, maar dan blijft het gestotter (en komt er 14+V op de accu etc).
- Alle metingen op de accu, stekker en (de nieuwe) spanningsregelaar zijn goed en vallen binnen de specs. (stekker = drie spoelen en 1 plus)
o Spoelen geven dezelfde spanning en weerstand, geen aarde.
o Spanningsregelaar heeft prima aarde.
o Accu en plusdraad geeft prima spanning~

Heeft er iemand suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan