DB Killer inbouwen

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,
Laatst heb ik een universele DB killer gekocht, inbouwen was simpel, maar blijkt weinig uit te maken. Oke je hoort verschil, maar niet je van het.
Wellicht iets verkeerd gedaan.
Is het de bedoeling dat je de achterkant dicht knijpt of iets dergelijks?

Dit is de gekocht DB Killer
full
 
En ik bedoel dus zo dicht aan de achterkant, zie voorbeeld
Beste mensen,
Laatst heb ik een universele DB killer gekocht, inbouwen was simpel, maar blijkt weinig uit te maken. Oke je hoort verschil, maar niet je van het.
Wellicht iets verkeerd gedaan.
Is het de bedoeling dat je de achterkant dicht knijpt of iets dergelijks?

Dit is de gekocht DB Killer
[afbeelding]
full
 
echt veel verschil zal het niet zijn het aantal db zal iets omlaag gaan. wil je echt weer naar het normale dan zul je weer de originele db killers in je uitlaat moeten monteren.

een universeel is heel goed doordat het bijna overal op past. of het het gewenste effect heeft ja dat is een tweede.

om het voor jou toch goed te krijgen kun je inderdaad dichtknijpen of dit het gewenste effect heeft weet ik niet. het geluid wat je gaat horen gaat wel omlaag doordat de uitlaatgassen meer door het dempingsmateriaal worden gedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Originele DB killers gaat lastig worden, de vorige eigenaar heeft er een open zelfbouw pijp op gezet. Zal m er eens uithalen en dicht knijpen, dan zal er ongetwijfeld meer weerstand ontstaan dan nu. Als ik het eind gat dichtknijp dwing ik de gassen een andere weg te zoeken. Eventueel een beetje worstelen met dempingsmateriaal.
echt veel verschil zal het niet zijn het aantal db zal iets omlaag gaan. wil je echt weer naar het normale dan zul je weer de originele db killers in je uitlaat moeten monteren.

een universeel is heel goed doordat het bijna overal op past. of het het gewenste effect heeft ja dat is een tweede.

om het voor jou toch goed te krijgen kun je inderdaad dichtknijpen of dit het gewenste effect heeft weet ik niet. het geluid wat je gaat horen gaat wel omlaag doordat de uitlaatgassen meer door het dempingsmateriaal worden gedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Nauwelijks demping? Totaal geen demping dus. Uiterlijk een mooie 2 in 1 uitlaat, maar volledig open. Kansloos dus?
Er moet natuurlijk wel iets zijn dat het geluid dempt. Bij een absorptiedemper is dat de dempingwol die tussen de binnenpijp-met-gaatjes en buitenhuls zit. Bij een reflectiedemper zitten er tussenschotten in de demper en zorgen de kamers voor demping van de geluidsgolven. Combinaties zijn ook mogelijk.

Als de demper niet veel meer is dan een lege stalen buis kun je proberen er een reflectiedemper van te maken door het dichtknijpen van het uiteinde van de db-killer. Hoeveel het gaat helpen? Daar kom je alleen maar achter door het uit te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik haal m eruit en zal dat eens proberen, desnoods eens kijken voor een ander soort DB Killer of binnendemper.
LePensZeur verwijst inderdaad naar een andere topic, maar dat gaat over de uitlaatnormen in Duitsland. Dat is inmiddels geregeld ik heb een origineel stetje op de kop getikt. Maar dat staat naar mijn mening niet zo mooi bij de motor. Dus is alleen voor 3 weken vakantie.
De open pijp blijft er gewoon op maar wil wel meer demping, netter voor de omgeving en buren maar zeer zeker ook voor mijn gehoor.
Er moet natuurlijk wel iets zijn dat het geluid dempt. Bij een absorptiedemper is dat de dempingwol die tussen de binnenpijp-met-gaatjes en buitenhuls zit. Bij een reflectiedemper zitten er tussenschotten in de demper en zorgen de kamers voor demping van de geluidsgolven. Combinaties zijn ook mogelijk.

Als de demper niet veel meer is dan een lege stalen buis kun je proberen er een reflectiedemper van te maken door het dichtknijpen van het uiteinde van de db-killer. Hoeveel het gaat helpen? Daar kom je alleen maar achter door het uit te proberen.
 
Ik haal m eruit en zal dat eens proberen, desnoods eens kijken voor een ander soort DB Killer of binnendemper.
LePensZeur verwijst inderdaad naar een andere topic, maar dat gaat over de uitlaatnormen in Duitsland. Dat is inmiddels geregeld ik heb een origineel stetje op de kop getikt. Maar dat staat naar mijn mening niet zo mooi bij de motor. Dus is alleen voor 3 weken vakantie.
De open pijp blijft er gewoon op maar wil wel meer demping, netter voor de omgeving en buren maar zeer zeker ook voor mijn gehoor.

Ik verwijs naar dat topic, een specifieke post zelfs, omdat daar het type motorfiets in vermeld staat.

I.p.v de db killer die in de beginpost staat afgebeeld kan je net zo goed de onderkant van een holle,metalen tafelpoot afzagen en verbouwen tot db killer.

Voor zo een grondstamper als een harley gaat zo een flutpijpje nooit werken ;)
Niet dat je hun speciale uitlaten met draaibare klep hoeft te kopen (1300 euro ofzo :+ ) ...

Universele db-killer werken niet. Originele kopen, of op maat (laten) maken.

Dit is geen verkoop praatje, iedere fabrikant gebruikt soms net weer aan andere manier om de db killer tegen iets aan te laten leunen of in te vallen in de binnenkant van de demper.

Scheurend carbon, teveel tegendruk, te lange db killers bij ingekorte uitlaten... :r
Zou even goed informeren bij een aantal mensen die verstand hebben van harley's wat de mogelijkheden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Flutpijpje? Ja inderdaad, stelt weinig voor, maar de bedoeling was goed. Ga m'n licht wel eens opsteken. Maar als ik in de originele dempers kijk denk ik bij mezelf hoe komen daar ooit uitlaatgassen door. Ga wel eens testen kijken wat nou echt het verschil is.
Ik ga zeker niet zelf kloten met dempingsmateriaal enzo. Kant en klaar door mensen die er vertand van hebben zodat ik geen zwevende onderdelen in de pijp krijg
Ik verwijs naar dat topic, een specifieke post zelfs, omdat daar het type motorfiets in vermeld staat.

I.p.v de db killer die in de beginpost staat afgebeeld kan je net zo goed de onderkant van een holle,metalen tafelpoot afzagen en verbouwen tot db killer.

Voor zo een grondstamper als een harley gaat zo een flutpijpje nooit werken ;)
Niet dat je hun speciale uitlaten met draaibare klep hoeft te kopen (1300 euro ofzo :+ ) ...Dit is geen verkoop praatje, iedere fabrikant gebruikt soms net weer aan andere manier om de db killer tegen iets aan te laten leunen of in te vallen in de binnenkant van de demper.

Scheurend carbon, teveel tegendruk, te lange db killers bij ingekorte uitlaten... :r
Zou even goed informeren bij een aantal mensen die verstand hebben van harley's wat de mogelijkheden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan