Welke vloeibare pakking

-=Erik=-

MF'er
6 jun 2007
132
0
Bellingwolde
Beste MF'ers,

Ik heb een suzuki gsxr 750 uit 1992 en deze lekt een beetje benzine bij 1 carburateur. Op de carburateurs zitten kunststoffen aansluitingen met daaraan een slangetje. Nu is er vorig jaar één van deze aansluitingen door midden gebroken en kwam ik erachter dat je deze niet van de carburateur los kunt maken waardoor vervangen geen optie bleek.. Ik heb beide halve aansluitingen met 2 componenten hars vast gemaakt en in eerste instantie was het over maar nu een jaar later begint het weer te lekken.

Nu vraag ik mij af op welke manier ik deze twee delen weer vast kan maken waardoor er tevens een benzine bestendige verbinding ontstaat.

Mijn idee is om de delen in eerste instantie met een benzine bestendige vloeibare pakking te verbinden en zodra deze is gedroogd, er nog een laag 2 componenten hars omheen te doen voor de stevigheid. Door de vloeibare pakking hoop ik dat de benzine niet meer gaat lekken en door de 2 componenten zullen beide delen zeer stevig aan elkaar vast zitten. Maar welke vloeibare pakking kan ik dan het beste gebruiken? het moet benzine bestendig zijn en geschikt zijn voor kunststof.

Als iemand een betere oplossing heeft dan hoor ik dat ook graag!

Op de laatste foto is goed te zien wat ik precies bedoel..

a7a8e5d758b090b92f9522acea0354ea.jpg


4b134bf8a49784f6736cbfcc147dd921.jpg


90d854a31cfbbf2fba76004c0d112c5a.jpg
 
Plastic deel uit de vlotterbak halen en er schroefdraad in tappen waar je een haakse nippel met slangtule in kan draaien?

Schroefdraad in de vlotterbak bedoel ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik weet niet of dit een optie is Red Force, sowieso kan ik zelf niet tappen en zou het liever eerst op mijn manier proberen of een vlotterbak ergens zien te scoren voordat ik het plastic deel eruit probeer te halen..
 
Daar zat ik net zelf ook naar te kijken realnuts.. losse vlotterbak en dan juist voor dit type carbs Mikuni 36mm van het amerikaans model zo uit mn hoofd, zijn zeer lastig los te verkrijgen.. Nieuwe carbs is een optie alleen zijn deze net ultrasoon gereinigd, vervolgens gesynchroniseerd en afgesteld! En daarnaast ben ik van plan om binnenkort een andere motor te kopen haha maargoed voor 75eu is het zeker een optie als mijn eigen idee geen succes gaat brengen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt er ook een recht "buisje" inpersen (of in lijmen) en er een gehoekt slangetje opzetten.

(vóór het persen: vlotter bakje in de oven verwarmen, buisje in de vriezer)

Een recht buisje laat zich er beter in persen. (je kunt er gemakkelijk kracht opzetten)

Slangen met een 90 graden gebogen hoek zijn in alle soorten en maten te koop.

Een "buisje" wordt even zoeken maar is eenvoudig te draaien.

Ik zou het achtergebleven kunststof deeltje er "strak" uitboren.

Martell: gave catalogus :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan