Naaldlager wil niet uit koppelingsdeksel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
527
104
Heb de zijdeksels van mijn motorblok laten stralen. Maar dus zo suf geweest de binnenkant niet af te dekken waardoor de twee lagers die erin blijken te zitten naar zijn grootje zijn. Domdomdom ik weet het.

Maar nu het probleem. Ik krijg dus de onderste naaldlager niet eruit. Ook krijg ik er praktisch geen beweging in met de keilboutmethode waar ik ergens over las. Er is verder nauwelijks bij te komen ook nog.
Heeft er hier iemand nog heldere ideeen hoe dit te fixen?
full
 
Dik vet in de holte doen,het andere gat afdichten,met bijv. een lijmtang,en dan met een as met een goede passing,door het lager,de as naar binnen tikken,en zo het lager naar buiten tikken.Zo doe ik dat ook bij bijv. toplagers van auto of trekker. ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.Je gebruikt dus het vet om de duwrichting als het ware om te keren.Soort van hydrolische drijver dus.
 
Ik heb bij een spuiterij en poedercoater gewerkt. Iedereen wil zijn wielen klaar hebben voor €50,- p.st. en ondertussen krijg je de boel met ventielen, lagers, soms zelfs schijven en al aangeleverd. Doe je een keer netjes en reken je slechts een half uur om al die zooi los te maken en weer terug te zetten, krijg je een grote mond omdat het duurder uit viel dan verwacht.. tja.

Wij hadden zelfs op de opdrachtbon een enorme waarschuwing staan over lagers en rubbers, we hadden zelfs een werkbank met gereedschap waar mensen gratis de boel alsnog uit elkaar konden trekken, maar dat maakte nog steeds geen verschil..
 
Je moet met een slagtrekker werken(lager moet schrikken) recht in de asrichting,niet een schroevendraaier door het oog steken en daar tegenaan slaan,dat absorbeert alleen maar.
En idd opwarmen zoals iedereen al aangaf.
 
Dik vet in de holte doen,het andere gat afdichten,met bijv. een lijmtang,en dan met een as met een goede passing,door het lager,de as naar binnen tikken,en zo het lager naar buiten tikken.Zo doe ik dat ook bij bijv. toplagers van auto of trekker. ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.Je gebruikt dus het vet om de duwrichting als het ware om te keren.Soort van hydrolische drijver dus.
Ik heb hem twee keer gelezen, en ik vind hem best creatief. Als de passing niet heel strak is geloof ik er ook nog in.
 
Dik vet in de holte doen,het andere gat afdichten,met bijv. een lijmtang,en dan met een as met een goede passing,door het lager,de as naar binnen tikken,en zo het lager naar buiten tikken.Zo doe ik dat ook bij bijv. toplagers van auto of trekker. ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.Je gebruikt dus het vet om de duwrichting als het ware om te keren.Soort van hydrolische drijver dus.
Dat het werkt is zeker, maar ik vraag me af of je koppelingsdeksel er tegen kan.

Brood, daar zit meer in dan je denkt:
 
gewoon warm stoken en die keilbout niet kneitervast draaien, maar net aan klemmend.

Als die keilbout kneitervast zit, zit het lager ook vast. Tis maar een heen dun busje.
 
Mjah ik steek een schroevendraaier door het oog en geef er een paar meppen op met de hamer maar weinig beweging zover.

Ik denk dat je dit aan moet passen icm verwarmen.
Krachten komen zo nooit echt goed over waar je ze wil hebben en ook niet echt recht in de richting waarin het eruit moet.


Maak aan je constructie een langere draadeind. Je kunt dan met een paar zware doppen een slaghamer maken. (paar dikke doppen aan elkaar tapen) Hiermee lukt het om gerichter de juiste kracht uit te oefenen. Geen bruut geweld, voorzichtig tikken.

Zoiets dus idd.


en als je dat dan kunt combineren met druk erop houden door het de combineren met

Als je nu het oog verwijderd. Je zet er 15cm draadeind in. Dan zet je een buisje op je carter 2cm korter als het draadeind. Carrosserie ring erop en een moer op de draad. Als je nu de moer aandraaid trek je het lager er als ware zo uit. Wil het dan nog niet, dan eventueel plaatselijk warm stoken met branderdje/verfföhn. Door de voorvoorrspanning zal hij er makkelijker uitgaan.

dan moet ie eruit kunnen !
 
Dik vet in de holte doen,het andere gat afdichten,met bijv. een lijmtang,en dan met een as met een goede passing,door het lager,de as naar binnen tikken,en zo het lager naar buiten tikken.Zo doe ik dat ook bij bijv. toplagers van auto of trekker. ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.Je gebruikt dus het vet om de duwrichting als het ware om te keren.Soort van hydrolische drijver dus.

Tadaa. Hier staat de oplossing heren!
 
Lager is er ein-de-lijk uit. Zelfs een slaghamer maatje Mega kreeg hem niet van zijn plek. Broer temde het monster uiteindelijk met een m14-bout. Halleluja! *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan