25 KW verwijderen van Honda CBF500 '08

Roel87

Rookie
14 nov 2007
10
0
Goes
Goedemiddag,

Ik wil mijn motor op vol vermogen zetten. Nu zit er een 25-kw plaatje gemonteerd(zie foto van gasregelaar met begrenzing) die ervoor zorgt dat mijn gas begrensd wordt. Ik vermoed alleen dat wanneer ik dit plaatje eraf haal ik uiteindelijk mijn gasklep kapot draai/te ver open zet wanneer ik aan mijn gashendel draai omdat deze dan volledig vrij kan draaien.

Daarom heb ik een paar vragen waar een van jullie misschien antwoord op kan geven?

1. Iemand hier al ervaring mee of weet of deze motor nog op een andere manier begrensd kan zijn?

2. Een van jullie met dezelfde motor, alleen dan op vol vermogen, een foto'tje van het origineel i.p.v. met de begrenzing op bijgevoegde foto?

3. Waar zou ik een origineel 'vol vermogen' plaatje kunnen kopen?

Alvast bedankt voor de info,

Roel

full
 
Laatst bewerkt:
Niet vaak, mwa. Ik kom ze redelijk vaak tegen, zowel in japanners als europese fietsen. Als je sleutelkunsten zich beperken tot kuipdelen en klepdeksels kom je het niet tegen nee.
 
Laatst bewerkt:
Niet vaak, mwa. Ik kom ze redelijk vaak tegen, zowel in japanners als europese fietsen. Als je sleutelkunsten zich beperken tot kuipdelen en klepdeksels kom je het niet tegen nee.

Waar is dat nou weer voor nodig? Voel je je dan weer wat beter over jezelf? :+

Ik denk dat ze die specifieke (voor prutsers zoals ik) boutjes gebruiken dat je niet een twee drie die 25kw gasschuif eraf hebt liggen (wat ze natuurlijk ook niet willen). Alhoewel je als je dat gereedschap niet hebt het ook wel met een griptang moet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Waar is dat nou weer voor nodig? Voel je je dan weer wat beter over jezelf? :+

Ik denk dat ze die specifieke (voor prutsers zoals ik) boutjes gebruiken dat je niet een twee drie die 25kw gasschuif eraf hebt liggen (wat ze natuurlijk ook niet willen). Alhoewel je als je dat gereedschap niet hebt het ook wel met een griptang moet lukken.
En er dan van versteld staan, dat je het woord prutser naar je hoofd krijgt.. :Z
 
En er dan van versteld staan, dat je het woord prutser naar je hoofd krijgt.. :Z

Misschien dat jij het verkloot met een griptang? Halve minuut werk, hoef je geen bitje te kopen wat je daarna toch nooit meer gebruikt, en het lijkt me dat je die boutjes sowieso niet terug gaat zetten. Als je naar het advies van 'de experts _O- ' luistert heb je na een week geen rooie cent meer op je rekening ;)

Gaskabels van te voren loshalen, heb je alle ruimte van de wereld, als je dan alsnog iets weet te mollen...
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat jij het verkloot met een griptang? Halve minuut werk, hoef je geen bitje te kopen wat je daarna toch nooit meer gebruikt, en het lijkt me dat je die boutjes sowieso niet terug gaat zetten. Als je naar het advies van 'de experts _O- ' luistert heb je na een week geen rooie cent meer op je rekening ;)

Gaskabels van te voren loshalen, heb je alle ruimte van de wereld, als je dan alsnog iets weet te mollen...
Prutser
 
CBF500 kwam pas in 2004 op de markt. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze wellicht dezelfde set daar onder hebben gehangen als bij de CB500 (hij lijkt er wel op).

Maar in elk geval bij de Honda dealer bestellen dus. :)
Ik had niet goed gelezen, en op CB500 gezocht.
Het principe blijft gelijk, daar niet van, maar het is een ander model motor.

Prijs zal ook wel anders zijn.

Over torx TR: gewoon passend bitje of setje kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien niet helemaal terecht nee, hehe, het bovenstaande heeft toch een beetje geholpen :P dat bitje had ik nog niet gezien, maar die heb ik nu gelukkig kunnen regelen. Verder inmiddels het onderdeeltje besteld dus binnenkort vervangen voor een originele.

Bedankt allemaal.

Slotje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan