Z750 trekt lichtjes naar rechts als je zonder handen rijdt

kevster

MF'er
25 jan 2015
42
0
Rotterdam
Goedendag mensen.

Ik sta op het punt om een kawazaki Z750 uit 2007 te kopen. Nu bleek dat tijdens de testrit ik mijn handen van het stuur deed, hij lichtjes naar rechts trok... Tijdens het rijden merk je er totaal niets van.

Nu is dus mijn vraag is dit normaal bij een Z750, of zou er wat aan de hand kunnen zijn?
Wordt in ieder geval niet vanuit gegaan dat er iets met het frame aan de hand is...
 
Goedendag mensen.

Ik sta op het punt om een kawazaki Z750 uit 2007 te kopen. Nu bleek dat tijdens de testrit ik mijn handen van het stuur deed, hij lichtjes naar rechts trok... Tijdens het rijden merk je er totaal niets van.

Nu is dus mijn vraag is dit normaal bij een Z750, of zou er wat aan de hand kunnen zijn?
Wordt in ieder geval niet vanuit gegaan dat er iets met het frame aan de hand is...

Als je het niet vertrouwd,lekker laten staan :')
Er zijn er zat :)
 
Dit blijkt tot nu toe allemaal niet het geval te zijn... Word ergens gezegd dat het komt door de uitlaat...Die zou voor dat trekken kunnen zorgen..

Je schuift de opties die Martell aandraagt erg makkelijk opzij.
En misschien heb je wel gelijk hoor, maar wie heeft er geconstateerd dat dit allemaal goed was? Je gaat nu toch niet zeggen, de persoon die hem verkoopt he?
 
Nou die uitlaat is het niet hoor ik heb zelf een z750 en die trek met handen los echt niet naar rechts maar rijd netjes rechtdoor ( met orginele zware uitlaat en vervang uitlaat) de motor is perfect in balans. Ik denk dat er een ander probleem is
 
Je schuift de opties die Martell aandraagt erg makkelijk opzij.
En misschien heb je wel gelijk hoor, maar wie heeft er geconstateerd dat dit allemaal goed was? Je gaat nu toch niet zeggen, de persoon die hem verkoopt he?


Nee is niet de persoon die hem verkoopt. Is in een motorzaak btw. Maar omdat de verkoper zelf ook in het duister taste wat nou de eventuele oorzaak zou kunnen zijn, heb ik besloten om het in dit forum een balletje op te gooien.

Hij gaf aan ergens gelezen te hebben dat er een 'stabilisator' of iets dergelijks is om dit probleem op te lossen... Hij gaat er aanstaande dinsdag contact met kawazaki over opnemen...

Ik hoopte dus eigenlijk voor dat hij mij het 1 en ander verteld zelf wat onderzoek gedaan te hebben... En dus een goeie beslissing neem ... Ik ga deze vraag ook nog even in de Z750 forum neer leggen, kijken wat daar naar boven komt...
 
Nou die uitlaat is het niet hoor ik heb zelf een z750 en die trek met handen los echt niet naar rechts maar rijd netjes rechtdoor ( met orginele zware uitlaat en vervang uitlaat) de motor is perfect in balans. Ik denk dat er een ander probleem is


Ik wilde net reageren en toen las ik dit.

Mijne is een jaartje jonger dan TS.
Nu ik erover nadenk rijd er iemand in de groep vaak met losse handen. Komt een bocht uit, handjes de lucht in en laat de motor een stuk uitlopen om daarna het gas er weer op te doen.

Nu staat me vaag bij dat ik dat dan ook wel eens wil doen als ik het hem zie doen, maar dat de mijne dan ook wegloopt. Als ik alleen rij komt het niet in me op eigenlijk om de handjes los te doen.
Ik weet het niet zeker, dan zou ik het eerst weer moeten proberen.

Orginele uitlaat met een verlagingssetje.
 
Volgens mij is daar in het verleden wel meer 'gezeur' over geweest bij de Z750.

Ik had een Z750 met motor problemen. En de dealer kon dat niet oplossen, dus uiteindelijk ging de motor naar de Kawasaki importeur (waar het probleem ook niet is opgelost overigens). En daar ben ik toen ook nog even gezellig geweest in Hoofddorp en heb ik gebabbeld met iemand daar over de probleempjes gaat. Die begon een heel verhaal destijds over 'de motor gebruiken waarvoor hij is gemaakt' en 'de karakteristiek van de motor' etc.

Lang verhaal kort, de beste man daar vertelde over dat mensen klaagde dat de Z750 naar een kant toe trok als je met je handen los reed. Nah, moet je dus niet doen. Want je moet de motor wel zo gebruiken waar hij voor bedoelt is. Is kennelijk een 'karakteristiek van de motor' :) Niet zeuren :+
 
Laatst bewerkt:
Misschien even proefrijden op een andere Z en kijken hoe die is, of gewoon kopen en als dan later toch je voorvork of frame zo krom als een koepel is zullen ze dat met de bovag garantie graag gratis repareren
 
Misschien toch maar even wachten wat er dinsdag naar voren komt... Wil heel graag deze halen, ivm km stand en toch de 6 maanden garantie... Wat eventueel omgezet kan worden in km garantie, aangezien ik nu minder ermee zal rijden vanwege het weer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan