Waar is dit veertje voor?

1 apr 2010
85
0
Hoihoi, per ongeluk ben ik het kleine veertje recht op de foto kwijt. Het zit aan het onderdeel waarmee je loskoppelt (Suzuki SV650S). Nu zit er in dat onderdeel links al een veer die vrij krachtig is. Dusdanig werkt het loskoppelen en weer inkoppelen gemakkelijk ook zonder dat extra veertje. Nu vroeg ik me dus af, waarvoor dat veertje dan bedoeld is.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Martin

ObuDwk.jpg
 
Hallo.

Best een groot veertje om kwijt te raken, niet ergens onder gerold?
Hij zit er natuurlijk niet voor niks op, je kunt vast en zeker bij de betere bouwmarkt of gereedschap zaak iets halen wat voldoet, en anders kun je er hier altijd een bestellen.

Suzuki SV650 1999 (X) USA (E03) - buy original spares online
Nummertje 24
Op deze tekening staat het iets anders afgebeeld maar ik denk dat dat hem is.

Ik zou toch nog eens even goed zoeken want het is toch een behoorlijk groot onderdeeltje, moet je vast kunnen zien liggen.

Groeten en succes ermee.
 
Hoi. Bedankt. Maar die krachtige veer trekt de kabel weer helemaal terug... oftewel dat gedeelte waar het veertje aan de bovenkant vastzit kan niet verder naar beneden. Dus het lijkt erop dat het veertje alleen maar een functie heeft als de kabel is getrokken.
 
Er zit geen veer in het onderdeel links. Het veertje is er inderdaad voor om de speling van de kabel op te vangen en de druk van de stift af te halen. Als de kabel bij jou in rust geen speling heeft staat hij te strak.
 
FF veertje scoren bij lokale motorzaak of anders een nieuwe bij dealer of zo.

Of gewoon even je oude vinden, maar meestal ligt die voor je neus, als je de nieuwe uit de verpakking hebt en net op de motor hebt gezet :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niet op cmsnl bestellen! Gewoon even langs je dealer. Die besteld m en dan heb je m de volgende dag. CMSNL en particulieren heb ik begrepen dat dit een paar weken kan duren

Dat kan, hoeft niet altijd. Ik heb er nu 3 keer besteld, en goede ervaringen met deze shop. (lees: maandag bestellen, woensdag binnen)
 
niet op cmsnl bestellen! Gewoon even langs je dealer. Die besteld m en dan heb je m de volgende dag. CMSNL en particulieren heb ik begrepen dat dit een paar weken kan duren

Regelmatig besteld daar, niet de goedkoopste wel gruwelijk uitgebreid.
Altijd binnen een paar werkdagen binnen.
 
Zelfde hier >na 4 dagen bestelling in de bus.Ik ben er heel tevreden over.
En ik wacht al weken op een simpele oliekeerring.
Ik had achteraf beter naar een dealer kunnen rijden, is nog net goedkoper ook :)

Kwestie van keuzes maken :)

edit

Overigens heb ik soms ook onderdelen binnen een paar dagen binnen hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren (en dames? ;o)
bedankt voor jullie reacties. Hij is helaas niet terecht... ik heb geen garage en moet op straat klussen en daar is de kans dat je iets terug vindt toch erg klein :o( Maar ik heb in mijn gereedschapsdoos eentje gevonden die vrijwel exact past! Vind het idd geen prettig idee dat er continu druk op de pen zit, ook is die klein. Maar nu is het opgelost.

Groetjes,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Desnoods ga je naar een bromfietsboer en vraag je om een veertje voor het koppelingsheveltje van een Yamaha DT/RD/FS1, of desnoods 2. 99,9% kans dat ze die hebben liggen :P
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames? ;o)
bedankt voor jullie reacties. Hij is helaas niet terecht... ik heb geen garage en moet op straat klussen en daar is de kans dat je iets terug vindt toch erg klein :o( Maar ik heb in mijn gereedschapsdoos eentje gevonden die vrijwel exact past! Vind het idd geen prettig idee dat er continu druk op de pen zit, ook is die klein. Maar nu is het opgelost.

Groetjes,
Martin
Ook opgelost :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan