Bypass startonderbreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

TA68

MF veteraan
22 apr 2013
1.523
612
Mokum
Vanwege problemen met een onwillige tankdop (inmiddels opgelost) is 1 van mijn sleutels krom geraakt.

Even een nieuwe bij laten maken was het idee. Na 2x mijn neus gestoten te hebben kon de 3e bezochte sleutelmaker wel een nieuwe maken. Kosten €90.

Blijkt er een chip in te zitten die gelukkig wel te kopiëren is.

Eigenwijs als ik ben wel een kopie zonder chip laten maken en ja de sleutelmaker had gelijk, motor niet te starten met deze sleutel. Startmotor draait rond, maar starten gaat niet lukken.

Kortom: is het mogelijk om de startonderbreker uit te laten schakelen door een erkende sleutelaar?
Neem ik dit wel mee in de volgende onderhoudsbeurt.
 

Heb besloten om me niet meer uit de tent te laten lokken.
Of doe ik dat toch weer?

Tankdopprobleem is opgelost.
Accu is nog steeds twijfelachtig, maar door proberen chiploze sleutel toch maar even een ritje gemaakt om aanduwen/starkabels te voorkomen voor de volgende rit.

Zou de startblokkering graag omzeild willen hebben vanwege mogelijke storingen in de toekomst. Hoe minder systemen. hoe minder kans op storingen.

En ja heb je hem weer, ooit problemen gehad met startblokkering van een pre 1999 auto. Is destijds door de garage opgelost door het systeem te bypassen, zou fijn zijn als de motor garage dit ook kan doen voor mijn motorfiets.
 
net ff dat accutopic gelezen. Man, als dit topic al slechts de helft wordt van hoe die liep.. :+

ontopic:
ik kan me alleen maar voorstellen dat bypassen van je startblokkering een mindere oplossing is dan gewoon een juiste sleutel nemen. Kost je de hoofdprijs niet en je leest op mf zelden topics over startproblemen door defecte startblokkering itt startproblemen door rotte accu's _O-
 
net ff dat accutopic gelezen. Man, als dit topic al slechts de helft wordt van hoe die liep.. :+

ontopic:
ik kan me alleen maar voorstellen dat bypassen van je startblokkering een mindere oplossing is dan gewoon een juiste sleutel nemen. Kost je de hoofdprijs niet en je leest op mf zelden topics over startproblemen door defecte startblokkering itt startproblemen door rotte accu's _O-

Wist geeneens dat er een startblokkering op mijn motorfiets zit.
Vind het niet fijn en zou dit graag laten uitschakelen.

Hulde voor de sleutelmaker die me er attent op maakte :}
 
Wist geeneens dat er een startblokkering op mijn motorfiets zit.
Vind het niet fijn en zou dit graag laten uitschakelen.

Hulde voor de sleutelmaker die me er attent op maakte :}
Ze maken je overal op attent maar je doet er weer eens niks mee.
Waarom vraag je het hier nog als je er toch niks mee doet?
 
Bij sommige Honda's is het mogelijk om de sleutelherkenning uit te zetten d.m.v. een ECU flash (zoals MasterTommy al aangaf). Om er achter te komen of dit ook voor de Transalp mogelijk is zou je met een ECU flashing bedrijf contact op moeten nemen. Dit kost wel erg veel geld (400-500 euro?) maar dan kan je wel meteen milieu restricties / begrenzers etc. er uit laten halen.

Aangezien je nog een werkende sleutel hebt kan je ook simpelweg een nieuwe chipsleutel aanmelden op je motor. Dit kan je zelf doen als je wat elektronica in huis hebt (zie bijvoorbeeld
). Of ga naar de Honda dealer en laat hun het doen, dan ben je alleen wat meer geld kwijt. Het HISS systeem levert bijna nooit storingen op dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
 
Laatst bewerkt:
Ze maken je overal op attent maar je doet er weer eens niks mee.
Waarom vraag je het hier nog als je er toch niks mee doet?

Ga toch geen 90 Euro voor een reservesleutel betalen.
Heb nu een goed passende reservesleutel en kromme met RFID chip.

Uit beiden valt vast iets te maken als de nood aan de man komt.

Vind het belachelijk dat er verplicht startblokkering op mijn motorfiets zit en ik die niet uit kan laten zetten.
 
Ga toch geen 90 Euro voor een reservesleutel betalen.
Heb nu een goed passende reservesleutel en kromme met RFID chip.

Uit beiden valt vast iets te maken als de nood aan de man komt.

Vind het belachelijk dat er verplicht startblokkering op mijn motorfiets zit en ik die niet uit kan laten zetten.

Koop je toch lekker een Jawa uit 1953? Hoef je je niet te storen aan die verschrikkelijk irritante startblokkering waarvan je tot voor kort niet eens wist dat hij erop zat :W
 
Ga toch geen 90 Euro voor een reservesleutel betalen.
Heb nu een goed passende reservesleutel en kromme met RFID chip.

Uit beiden valt vast iets te maken als de nood aan de man komt.

Vind het belachelijk dat er verplicht startblokkering op mijn motorfiets zit en ik die niet uit kan laten zetten.
De oplossing in jouw geval: ductape die kromme sleutel zo dicht mogelijk bij je contactslot/HISS ontvanger, zodat de startblokkering eraf gaat. Gebruik die te dure chiploze sleutel vervolgens om het contactslot te bedienen.

Disclaimer: niet zeuren als je motor gejat wordt. En geheel voor je eigen verantwoordelijkheid en risico enz.
 
Ga toch geen 90 Euro voor een reservesleutel betalen.
Heb nu een goed passende reservesleutel en kromme met RFID chip.

Uit beiden valt vast iets te maken als de nood aan de man komt.

Vind het belachelijk dat er verplicht startblokkering op mijn motorfiets zit en ik die niet uit kan laten zetten.

Je kan ook de chip uit je kromme sleutel vlakbij de leesring plakken,kan je je kopiesleutel ook gebruiken.
Maar je zegt wel hulde aan de sleutelboer,maar waarom €90,- voor imitatie betalen als je voor €60,- een originele hebt geprogrammeerd en al. :?
Beetje een oplichter die sleutelboer van jou. :/
 
Probeer eens of je de motor kunt starten met de nieuwe sleutel en de kromme vlak bij het kontaktslot houden. Werkt dat dan kun je overwegen om de kop van de sleutel met de elektronika ergens onder het slot vast te zetten. Hoef je er alleen nog een tweede sleutel zonder chip bij te laten maken. Nadeel is dat een dief de motor dan ook met een schroevendraaier kan starten, maar is natuurlijk ook mogelijk als je de startonderbrker wilt omzeilen.
EgbertO
 
De oplossing in jouw geval: ductape die kromme sleutel zo dicht mogelijk bij je contactslot/HISS ontvanger, zodat de startblokkering eraf gaat. Gebruik die te dure chiploze sleutel vervolgens om het contactslot te bedienen.

Disclaimer: niet zeuren als je motor gejat wordt. En geheel voor je eigen verantwoordelijkheid en risico enz.

Iets met great minds :+
 
Probeer eens of je de motor kunt starten met de nieuwe sleutel en de kromme vlak bij het kontaktslot houden. Werkt dat dan kun je overwegen om de kop van de sleutel met de elektronika ergens onder het slot vast te zetten. Hoef je er alleen nog een tweede sleutel zonder chip bij te laten maken. Nadeel is dat een dief de motor dan ook met een schroevendraaier kan starten, maar is natuurlijk ook mogelijk als je de startonderbrker wilt omzeilen.
EgbertO

3x is scheepsrecht 8-) _O-
 
bijna alle problemen met startonderbrekers en andere beveiligingen komt door een paar simpele dingen.
1. slecht of geen contact. dit is vaak te danken aan sleutelaars
2. defecte elektronica. komt steeds minder voor maar ja kan gebeuren.
3. slechte of defecte accu.

je startonderbreker omzeilen is niet zo handig je doet het werk voor de dief dan.
 
Start onderbreker bypassen is duurder dan 90 Euro.

Maar je kan denk ik wel een blanco sleutel met chip kopen. Die inprogrammeren en door de sleutelboer van het juiste profiel laten voorzien.

Zie dit topic HOWTO: Honda H.I.S.S.: zelf nieuwe sleutel inprogrammeren.

Dat is wat anders dan de chip kopieeren. Daarbij wordt de inhoud van je oude sleutel in een programmeerbare nieuwe sleutel gezet.

daar issie te lui en te bang voor.

slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan