Bypass startonderbreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

TA68

MF veteraan
22 apr 2013
1.524
612
Mokum
Vanwege problemen met een onwillige tankdop (inmiddels opgelost) is 1 van mijn sleutels krom geraakt.

Even een nieuwe bij laten maken was het idee. Na 2x mijn neus gestoten te hebben kon de 3e bezochte sleutelmaker wel een nieuwe maken. Kosten €90.

Blijkt er een chip in te zitten die gelukkig wel te kopiëren is.

Eigenwijs als ik ben wel een kopie zonder chip laten maken en ja de sleutelmaker had gelijk, motor niet te starten met deze sleutel. Startmotor draait rond, maar starten gaat niet lukken.

Kortom: is het mogelijk om de startonderbreker uit te laten schakelen door een erkende sleutelaar?
Neem ik dit wel mee in de volgende onderhoudsbeurt.
 
Ga toch geen 90 Euro voor een reservesleutel betalen.
Heb nu een goed passende reservesleutel en kromme met RFID chip.

Uit beiden valt vast iets te maken als de nood aan de man komt.

Vind het belachelijk dat er verplicht startblokkering op mijn motorfiets zit en ik die niet uit kan laten zetten.

Je kunt het wel uit laten zetten door de ECU Immo-off te laten programmeren.
Net als je een andere koopt op de sloop bv moet die eerst virgin worden geprogrammeerd zoals in nieuwe fabrieks uitvoering en kan deze zich inlezen op de originele sleutels. Immo Off zal de complete startblokkering uit de ECU geprogrammeerd worden, wat betekend dat je met iedere passende sleutel kunt starten.. Dat heet een free run.

Maar is dat slim? Nee je kunt dan ook het contactslot met een schroevendraaier bewerken en de motor starten!
Tevens kost dit een stuk meer dan gewoon een nieuwe sleutel kopen.
Ook staat niet ieder bedrijf die dit kan doen achter jouw plannen. Daar deze vaak gestolen waar aangeboden krijgen voor dit plan.

Zoals je dit topic start met bypass (omleiden) Nee dat lukt niet.
Zou wel erg makkelijk worden een motor jatten en draadjes friemelen en klaar!
Dit kan echter wel met later ingebouwde alarm systemen met startonderbreker. Het hoe ga ik verder niet op in..
 
Laatst bewerkt:
:? Je wil geen geld uitgeven aan de juiste sleutel, maar wel aan het verne*ken van de startonderbreking, wat, zoals velen hier zeggen, veel duurder is :?

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Koop een trapfiets, ben je van al het gezeik af :Z
 
Laatst bewerkt:
Ziet jouw sleutel er zo uit?
500.jpg


Je kan dan namelijk de zijkant (waar het logo zit) er af halen en de transponder er uit halen. (ienie mienie klein zwart plak ding) en die in je nieuwe sleutel zetten. Of dit ook werkt weet ik niet.

Ik zou zelf wel voor de zekerheid een stukje tape om de sleutel doen zodat de zijkant er niet af kan vallen en je transponder weg is. Been there, done that. B|

Bij mijn vorige fiets was van beide sleutels dus de zijkant er af gevallen en ben ik beide transponders kwijt geraakt. Gelukkig 1 terug weten te vinden.

Wat ik niet begrijp is dat jouw sleutel zo duur is! Ik heb er destijds 1 bij laten maken dat was een tientje of een paar tientjes bij een officiele Honda dealer. Moest de sleutelboer de juiste vorm laten slijpen en daarna terug om het te laten inlezen (kosten onbekend) en ik meen zelfs dat het niets kostte als ik niet al mijn kuipen er op had zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ziet jouw sleutel er zo uit?
[afbeelding]

Je kan dan namelijk de zijkant (waar het logo zit) er af halen en de transponder er uit halen. (ienie mienie klein zwart plak ding) en die in je nieuwe sleutel zetten. Of dit ook werkt weet ik niet.

Ik zou zelf wel voor de zekerheid een stukje tape om de sleutel doen zodat de zijkant er niet af kan vallen en je transponder weg is. Been there, done that. B|

Bij mijn vorige fiets was van beide sleutels dus de zijkant er af gevallen en ben ik beide transponders kwijt geraakt. Gelukkig 1 terug weten te vinden.

Wat ik niet begrijp is dat jouw sleutel zo duur is! Ik heb er destijds 1 bij laten maken dat was een tientje of een paar tientjes bij een officiele Honda dealer. Moest de sleutelboer de juiste vorm laten slijpen en daarna terug om het te laten inlezen (kosten onbekend) en ik meen zelfs dat het niets kostte als ik niet al mijn kuipen er op had zitten.


Hier hetzelfde voor mijn fireblade, sleutel besteld en kostte 18 euro, sleutelboer heeft de sleutel geslepen.

Inleren heb ik zelf gedaan, de desbetreffende motorzaak rekende daar 70 euro voor en had het eerder genoemde topic over het H.I.S.S. hier toen al gevonden...
 
Allen bedankt voor het meedenken.

Even samenvatten:
  • Uitschakelen startblokkering kost meer dan een nieuwe sleutel.
  • Sleutel via een Honda dealer bestellen kost +/- €100 ipv de gemelde €60 weet ik na een belletje met een erkende Honda dealer

Adressen waar het goedkoper is zijn welkom.
 
je mist iets in je samenvatting, nl het zelf inleren van je sleutel.

Heb ik vast apparatuur voor nodig die meer kost dan €90.
Lijkt me dus overkill voor een eenmalige actie.

Maar wel goed om te weten dat een nieuwe voertuigsleutel tegenwoordig zo duur kost.
Wellicht ga ik ooit wennen aan deze prijzen, maar voor nu even niet.

H.I.S.S zie ik al jaren op mijn contact-slot staan, dacht dat het iets met de standen te maken had.
Gebruik dan ook alleen H en I (uit of aan) en voor de S van stuurslot heb ik veel betere Abussen :+
 
Heb ik vast apparatuur voor nodig die meer kost dan €90.
Lijkt me dus overkill voor een eenmalige actie.

Maar wel goed om te weten dat een nieuwe voertuigsleutel tegenwoordig zo duur kost.
Wellicht ga ik ooit wennen aan deze prijzen, maar voor nu even niet.

H.I.S.S zie ik al jaren op mijn contact-slot staan, dacht dat het iets met de standen te maken had.
Gebruik dan ook alleen H en I (uit of aan) en voor de S van stuurslot heb ik veel betere Abussen :+

zoek eerst dat topic over Hiss op voor je naar conclusies springt...kost geen fluit om het zelf te doen nl.
 
Allen bedankt voor het meedenken.

Even samenvatten:
  • Uitschakelen startblokkering kost meer dan een nieuwe sleutel.
  • Sleutel via een Honda dealer bestellen kost +/- €100 ipv de gemelde €60 weet ik na een belletje met een erkende Honda dealer

Adressen waar het goedkoper is zijn welkom.

En welke erkende dealer was dat dan?
Ik heb een maand of 2 terug voor mijn CB1000R een nieuwe sleutel bij laten maken bij de grootste Honda familie van nederland en was 6 tientjes kwijt.
Misschien hebben ze me gematst omdat ik voor mijn gevoel daar al zoveel heb uitgegeven daar dat ze toch maar doorgaan met de WSS. :+
 
Was ook niet van plan om me te verdiepen in het programmeren van Honda contactsleutels.
Voor aanbiedingen onder €30 voor een nieuwe werkende sleutel mag je altijd contact met me opnemen.
 
En welke erkende dealer was dat dan?
Ik heb een maand of 2 terug voor mijn CB1000R een nieuwe sleutel bij laten maken bij de grootste Honda familie van nederland en was 6 tientjes kwijt.
Misschien hebben ze me gematst omdat ik voor mijn gevoel daar al zoveel heb uitgegeven daar dat ze toch maar doorgaan met de WSS. :+

Motoport Selling (Amsterdam / Duivendrecht).
 
Heb ik vast apparatuur voor nodig die meer kost dan €90.
Lijkt me dus overkill voor een eenmalige actie.

Maar wel goed om te weten dat een nieuwe voertuigsleutel tegenwoordig zo duur kost.
Wellicht ga ik ooit wennen aan deze prijzen, maar voor nu even niet.

H.I.S.S zie ik al jaren op mijn contact-slot staan, dacht dat het iets met de standen te maken had.
Gebruik dan ook alleen H en I (uit of aan) en voor de S van stuurslot heb ik veel betere Abussen :+

:N Ergens aan wennen kost een (beetje) moeite.......ben jij te lui voor. :')
 
@zot

Contactslotje nog even niet.
Zijn beweringen dat een HISS sleutel voor onder de €30,- incl BTW mogelijk is.
Wil deze aanbiedingen wel even afwachten.

Wat betreft luiheid zal ik dit niet ontkennen, doe het liefst zo min mogelijk :+

Don't fix it if it aint broken
 
@zot

Contactslotje nog even niet.
Zijn beweringen dat een HISS sleutel voor onder de €30,- incl BTW mogelijk is.
Wil deze aanbiedingen wel even afwachten.

Wat betreft luiheid zal ik dit niet ontkennen, doe het liefst zo min mogelijk :+

Don't fix it if it aint broken
Meld voortaan even in je startpost dat je te lam bent om ook maar één aangereikte oplossing te proberen. Of start geen topic, kost nog minder moeite. Maar dat is dan weer een oplossing, die jij dan weer moet proberen, waar je te lui voor bent.

Fuk...een vicieuzecirkelspiraal :X
 
Meld voortaan even in je startpost dat je te lam bent om ook maar één aangereikte oplossing te proberen. Of start geen topic, kost nog minder moeite. Maar dat is dan weer een oplossing, die jij dan weer moet proberen, waar je te lui voor bent.

Fuk...een vicieuzecirkelspiraal :X

Last van een niet rijdende motorfiets?
 
Te zuinig om de dealer te betalen en te lui om het zelf te doen. Volgens mij moet je gewoon maar gaan lopen. Een auto of fiets kost immers ook geld als het stuk gaat.

En geen nieuwe topics meer openen om vervolgens goedbedoelde adviezen te kunnen negeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan