Motorblok reinigen / poetsen

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Morge allemaal😎

Wilde graag weten wat jullie eventueel gebruiken om je blok schoon te maken / poetsen?

Heb gisteren engine cleaner gebruikt heeft gewerkt maar niet zoals ik het wil hebben. Wil kijken of ik het als nieuw kan maken in ieder geval zo goed als😉

Moet ik het gewoon met alu poets doen of zo?

Blok is nu grijs met vuil zwart zeg maar en wil dat zwarte eraf.

Gr
 
Dasty is prima spul maar wel een beetje agressief dus dat kun je beter niet te lang laten zitten op plekjes waar bijv rubber ringetjes zitten end.

Gewoon Dreft en een borsteltje werkt prima, maar wel erg veel geduld voor nodig.
 
Ik hoor nog wel eens goede dingen over ovenreiniger. Maar vandaag heb ik dat eens op mijn oven losgelaten, en het is een flink sterk zuur. Dus vraag ik me af of het eigenlijk wel zo'n goed idee is.
 
Morge allemaal😎

Wilde graag weten wat jullie eventueel gebruiken om je blok schoon te maken / poetsen?

Heb gisteren engine cleaner gebruikt heeft gewerkt maar niet zoals ik het wil hebben. Wil kijken of ik het als nieuw kan maken in ieder geval zo goed als😉

Moet ik het gewoon met alu poets doen of zo?

Blok is nu grijs met vuil zwart zeg maar en wil dat zwarte eraf.

Gr

Komt waarschijnlijk nooit meer goed.
Het blok is waarschijnlijk grijs gespoten met een laag blanke lak erover heen.

Met een agressief schoonmaakmiddel word de blanke lak nog doffer dan het al was.
 
Komt waarschijnlijk nooit meer goed.
Het blok is waarschijnlijk grijs gespoten met een laag blanke lak erover heen.

Met een agressief schoonmaakmiddel word de blanke lak nog doffer dan het al was.

full

full


Ik ben er maar overheengebulderd met messing en kunststof borstels. Schoonmaakmiddelen hielpen niet meer ;(

Onderblok van aluminium met een blanke laklaag mooi schoongekregen en opnieuw in de blanke lak gezet.
Bij het bovenblok was de grijze verf (en de blanke laklaag) al afgebladderd. Niet zo veel aangedaan, moest er maar mee leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan