Beste aftermarket radiale rempomp voor de Euros..

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Hi,

Ik heb een Soes GSX-R 1000 met de gebruikelijke spons rempomp. Veel gezocht op t forum maar mijn antwoord niet gevonden. Ik wil graag een radiale rempomp aanschaffen. Ik twijfel tussen de:
- Brembo RCS19
- PT Radiale rempomp

De Brembo is natuurlijk een Brembo, maar de PT is CNC gefreesd en de Brembo is gegoten.

Verder kost een bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro???

Ook is er nog Lucas, Braking etc...

Uiteindelijk wil ik ook een remlichtschakelaar, maar dat kan evt ook via een banjobout met drukschakelaar. Ik weet echter niet of dat "lekker" werkt.

Wie heeft er ervaring?

Bij voorbaat dank!!
 
Laatst bewerkt:
Die andere zijn niet gesmeed maar gegoten.
Volgens mij is gemeed aluminium van zeer hoge kwaliteit.

+1

(Standaard) gegoten is het goedkoopst, en gesmeed (gewalst) is heel wat anders en afhankelijk van het gebruik en de vorm betere kwaliteit dan iets dat is ge-CNC't (mooi dicteewoord) omdat je met smeden de interne krachten een richting geeft en het oppervlak anders is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wilde alleen peilen of er ervaring is met de bestaande aftermarket rempompen.

Ik hoef geen yinyang prijs, ik wil gewoon redelijk spul, beter dan de standaard pomp.

Wat mij betreft slotje.
 
Vraag eens in het GSXR1000 topic waar men mee rijdt op hun GSXR.

Lijkt mij dat je vast niet de eerste bent die een andere rempomp monteert met die standaard best ruk remmen op in ieder geval sommige modellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan