Beste aftermarket radiale rempomp voor de Euros..

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Hi,

Ik heb een Soes GSX-R 1000 met de gebruikelijke spons rempomp. Veel gezocht op t forum maar mijn antwoord niet gevonden. Ik wil graag een radiale rempomp aanschaffen. Ik twijfel tussen de:
- Brembo RCS19
- PT Radiale rempomp

De Brembo is natuurlijk een Brembo, maar de PT is CNC gefreesd en de Brembo is gegoten.

Verder kost een bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro???

Ook is er nog Lucas, Braking etc...

Uiteindelijk wil ik ook een remlichtschakelaar, maar dat kan evt ook via een banjobout met drukschakelaar. Ik weet echter niet of dat "lekker" werkt.

Wie heeft er ervaring?

Bij voorbaat dank!!
 
Laatst bewerkt:
Ik had een brief gekregen van de importeur (lente 2014) voor recall, kreeg een nieuwe rempomp. Dit icm HEL remleiding, was het spons gevoel helemaal weg. Check eerst of dit op jouw motor uitgevoerd is.

Link
 
Laatst bewerkt:
Wat is het voordeel van een cnc gefreesde pomp t.o.v een gegoten exemplaar?

Beetje optisch heb wel eens een pt pomp gehadvwas toen niet best maar dat is al een jaar of 8 geleden
Brembo meer naam als daad
Heb nu op mijn harley een beringer dat is echt top spul, handel draait op lagertje en bediening is ook met lagertje
Heb op mijn Duc ook een paar goeie gefreesde maar die worden niet meer nieuw verkocht
 
CNC wil zeggen dat de pomp gefreesd is uit gewalst aluminium. Dat is harder en stijver als gesmeed aluminium en de afwerking is nauwkeuriger.

Beringer is idd goed spul. Echter op een racer werkt t denk ik wel iets anders als op een Harley?

Ik neig voor de Brembo te gaan.
 
CNC wil zeggen dat de pomp gefreesd is uit gewalst aluminium. Dat is harder en stijver als gesmeed aluminium en de afwerking is nauwkeuriger.

Beringer is idd goed spul. Echter op een racer werkt t denk ik wel iets anders als op een Harley?

Ik neig voor de Brembo te gaan.

Op een harley heeft ie het een stuk moeilijker ( hoger gewicht 1 schijf)
 
CNC wil zeggen dat de pomp gefreesd is uit gewalst aluminium. Dat is harder en stijver als gesmeed aluminium en de afwerking is nauwkeuriger.

Beringer is idd goed spul. Echter op een racer werkt t denk ik wel iets anders als op een Harley?

Ik neig voor de Brembo te gaan.

Kom je hier nu alleen even vertellen dat je een brembo wilt hebben voor 3 knikkers en een scheet, dan bestel dat ding gewoon...

niets dat gegoten wordt, wordt zonder nabewerking de deur uit gedaan, en de nabewerking bepaald de prijs, verder heb je niet veel zinnigs te melden...
 
CNC wil zeggen dat de pomp gefreesd is uit gewalst aluminium. Dat is harder en stijver als gesmeed aluminium en de afwerking is nauwkeuriger.

Beringer is idd goed spul. Echter op een racer werkt t denk ik wel iets anders als op een Harley?

Ik neig voor de Brembo te gaan.
Ik weet wat cnc wil zeggen.
Ik vraag me alleen af of je bij een rempomp verschil gaat merken behalve optisch en in je portemonee.
 
Wat voor remleidingen zitten er momenteel op de Gsxr?
Staal omvlochten remleidingen geven al een veel beter gevoel dan volledig rubberen leidingen.

Groeten en succes ermee.
 
CNC wil zeggen dat de pomp gefreesd is uit gewalst aluminium.
:? :?

CNC is niets anders dan een vol automatische bewerking door een robot draai/freesbank.

Ook de gegoten onderdelen van Brembo zijn CNC (na) bewerkt :Y CNC heeft niets met het materiaal zelf maken :N CNC heeft te maken met kostenbesparing omdat de robot niet ziek wordt en er geen pensioen voor hem betaald hoeft te worden...............maar ook om dat het eindproduct altijd de zelfde kwaliteit/toleranties heeft ............

De kern van de zaak........."sponzigheid" tijdens het remmen heeft niets met je rempomp te maken maar meer met je remleidingen (rubber slangen) of lucht in de remvloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. Maar gesmeed alu kan nooit de kwaliteit halen van gewalst. Als meneer PT zou kiezen van mindere kwaliteit als gesmeed kun je idd ophouden...

Als gezegd, t wordt de Brembo.
 
Je hebt gelijk. Maar gesmeed alu kan nooit de kwaliteit halen van gewalst. Als meneer PT zou kiezen van mindere kwaliteit als gesmeed kun je idd ophouden...

Als gezegd, t wordt de Brembo.

Is dat nodig dan?

Duizenden , zoniet miljoenen motorrijders rijden in de rondte met een gegoten rempomp aan het stuur.
nooit problemen over gehoord.

Je kiest voor een cnc gefreesde pomp omdat hij mooi is, of vanwege de beschikbaarheid.
Niet omdat de kwaliteiten van gesmeed aluminium zo veel beter zijn dan van gietaluminium.
Want dan ben je jezelf voor de gek aan het houden.
 
Je hebt gelijk. Maar gesmeed alu kan nooit de kwaliteit halen van gewalst. Als meneer PT zou kiezen van mindere kwaliteit als gesmeed kun je idd ophouden...

Als gezegd, t wordt de Brembo.
Die andere zijn niet gesmeed maar gegoten.
Volgens mij is gemeed aluminium van zeer hoge kwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan