carberateur problemen gs500e

markdeboer12

Rookie
22 aug 2014
7
0
Hilaard
Hallo mede motorliefhebbers.

In mijn laatste poging om mijn probleem op te lossen typ ik dit bericht.

Mijn suzuki gs500 uit 1992 wat brandstofproblemen (vlotter liep door waardoor uiteindelijk mijn cilinders vol brandstof kwamen.
ik heb toen een carberateurrevisie set opgehaald en die erop gemonteerd. Daarbij alles schoongespoten. Daarna hield mijn motor in als ik boven de 6-7000 toeren kwam. Ik probeer nu vandaag er weer mee bezig te gaan. Maar loop er tegen een nieuw probleem aan. Namelijk dat hij helemaal niet meer start.
De brandstof komt sowieso tot in de vlotter. En als ik (luchtfilterhuis verwijdert) mijn hand op de carberateur houd krijg ik een ontbranding (vlam uit uitlaat) voor de rest slaat hij niet aan.
het is mogelijk dat ik een 25kw revisie set gekregen heb omdat ik een 25kw motor op kenteken heb. Maar zit standaard een 35kw carb op. Alhoewel ik denk dat hij dan wel zou moeten lopen alleen wat minder hard weer.
bougies zijn niet verzopen als ik ze er uit draai.

Hoop hier graag nieuwe tips of aanwijzingen te horen.

Mvg mark de boer
 
Zit niets anders op dan opnieuw je carburateurs goed te reinigen kerel.
En kijken wat voor set je hebt gekregen.
Hij heeft er al op gelopen, dus zou deze het toch weer moeten doen?..
Ik denk toch vervuiling.
 
heb ooit een gs500 met 25kw set gehad en die daarna terug omgebouwd naar 'vol' vermogen. De 25kw set heeft andere gasschuiven en andere sproeiers. Heb je alle sproeiers eruit gehad ? Staat je mengselschroef nog goed ?

Misschien ultrasoon laten reinigen bij een motorgarage om de hoek ?
 
Als je het benzine niveau in de vlotterkamer afstelt volgens het boekje, is het peil zo hoog dat deze net niet overloopt.
(Is iets van carburateur op de kop houden en de rand van de vlotter 2 mm boven de rand van de carburateur afstellen).
Bij mij liep hij uiteindelijk toch over en heb ik het nivo iets lager afgesteld, hij liep daarna gewoon normaal.
 
Hallo.

Dat je een 25 kw revisiesetje hebt gekregen kan je bijna 100% zeker uitsluiten want daar kijken de fabrikanten van die revisie setjes niet naar.
Wel kan het zijn dat zoals Motormuis77 zegt, de gasschuiven ( en mogelijk ook gasnaalden ) en sproeiers anders zijn dan die in je revisie setje zitten ( indien aanwezig )
Dus mocht je de gasnaalden gewisseld hebben kun je het proberen die weer om te wisselen naar de oude, even als de sproeiers.

Bij vlammen uit de uitlaat denk ik vaak aan een ontstekingsprobleem, hoelang zitten de bougie's er al in?
Zijn de bougiedoppen nog goed en de bougiekabels?
Met dit vochtig weer kunnen gescheurde bougiedoppen of gescheurde bougiekabels problemen geven.

Indien dat allemaal goed blijkt te zijn en je vermoed dat het probleem bij de carburateurs ligt kan ik je wel helpen met het ultrasoonreinigen van je carburateurs, mocht je daar interesse in hebben.

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
inhouden bij hoge toeren kan komen doordat de membranen gescheurd zijn of niet goed zijn teruggeplaatst.

verder: hoe goed heb je ze schoongemaakt? Heb je de jets eruit gehaald en elk gaatje afzonderlijk bekeken of deze vrij was?

vlotterhoogte

aanzuigrubbers gescheurd

bougies vuil

afijn, wat al gezegd is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan