Lange afstanden aan hoge toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefaan2830

Rookie
3 feb 2015
5
0
Goedenavond,

Binnen een week vertrek ik op wintersport vakantie met een bmw 318i (129 pk)
Mijn gezelschap staat er om bekend de autobahn meestal rustig af te werken aan 160/170km/u op cruisecontrol. Deze rijden met een vw transporter 2.5tdi en A4 2.0tdi. Mijn bmw doet aan 140 echter al 4000rpm. Is het verstandig om dit ook voor enkele uren aan te houden of is dit een aanslag op mijn motor? De auto is beladen met 4 personen en een skikoffer.
 
We hebben een policy;

In principe geen auto's (of andere motorvoertuigen dan motorfietsen).

Maar; als het van dusdanig technische aard is, dat het motorfietstechniek raakt, schieten we er wat mee op. Dan heeft het toegevoegde waarde.

Dus: niet alles van niet-motorfietsen kan, soms kan het prima.

Motorscooters

Voor TS een link van wat hij beter kan kopen ;)
 
Ik heb een elektrische grasmaaier, wat kan ik beste tanken :?

Oftewel....
Dacht dat dit topic wel binnen een dag op slot geknikkerd zou worden.....
B|

Nou, goed dat je het vraagt hoor.
Er zijn natuurlijk verschillende energie leverancier die zelfs actief reklame maken vanwege de lage brandstofprijzen, ja en die zijn natuurlijk gekoppeld he, we zitten in een dalende markt :/ .

Altijd oppassen dat je niet je snoer doorsnijd bij met maaien he.
Misschien toch eens overwegen een brandstofmaaier te kopen, daar kan je dan speciale benzine voor kopen die geen schadelijke stoffen uitstoten.
Dat kan je dan ook gelijk in je oldtimer doen als die langere tijd stilstaat.
Alhoewel er een aantal mensen geen last hebben van de moderne benzine, dus de rest verzint dat maar.
 
Nou, goed dat je het vraagt hoor.
Er zijn natuurlijk verschillende energie leverancier die zelfs actief reklame maken vanwege de lage brandstofprijzen, ja en die zijn natuurlijk gekoppeld he, we zitten in een dalende markt :/ .

Altijd oppassen dat je niet je snoer doorsnijd bij met maaien he.
Misschien toch eens overwegen een brandstofmaaier te kopen, daar kan je dan speciale benzine voor kopen die geen schadelijke stoffen uitstoten.
Dat kan je dan ook gelijk in je oldtimer doen als die langere tijd stilstaat.
Alhoewel er een aantal mensen geen last hebben van de moderne benzine, dus de rest verzint dat maar.


Je lijkt er verstand van te hebben .....
Kan ik zo'n brandstofmaaier ook leasen ? En moet ik dan ook bijtelling betalen als ik meer dan 500km prive maai :?
En als ik nu een hybride maaier neem of mag ik daar niet mee naar het buitenland ? B|
 
Met een Z750? :+

Nee met de Golf, het gaat hier over een BMW met 4 wielen.

Gisteren begon het te hagelen/sneeuwen, Reden 2 auto's voor mij.
De voorste was een vrouw.
Ik remde een keer hard om te testen hoe glad het was. ABS ging niet in. Heb geen winterbanden maar hield de volle grip.
Vrouw reed 45, dus ik vol gas langs die 2 auto's heen. De andere auto dacht toen ook, "hej dat kan ik toch ook, inhalen heet dat geloof ik toch".

Anyway, het schiet hier in Nederland geen zak meer op, hoger dan de 3 kom ik niet.
Bang dat het blok dichtslipt met slutch.
 
Nee met de Golf, het gaat hier over een BMW met 4 wielen.

Gisteren begon het te hagelen/sneeuwen, Reden 2 auto's voor mij.
De voorste was een vrouw.
Ik remde een keer hard om te testen hoe glad het was. ABS ging niet in. Heb geen winterbanden maar hield de volle grip.
Vrouw reed 45, dus ik vol gas langs die 2 auto's heen. De andere auto dacht toen ook, "hej dat kan ik toch ook, inhalen heet dat geloof ik toch".

Anyway, het schiet hier in Nederland geen zak meer op, hoger dan de 3 kom ik niet.
Bang dat het blok dichtslipt met slutch.
Dan moet je overschakelen op olie van de Action, die schijnt heel goed te zijn. 8-) O-)
 
Nee met de Golf, het gaat hier over een BMW met 4 wielen.

Gisteren begon het te hagelen/sneeuwen, Reden 2 auto's voor mij.
De voorste was een vrouw.
Ik remde een keer hard om te testen hoe glad het was. ABS ging niet in. Heb geen winterbanden maar hield de volle grip.
Vrouw reed 45, dus ik vol gas langs die 2 auto's heen. De andere auto dacht toen ook, "hej dat kan ik toch ook, inhalen heet dat geloof ik toch".

Anyway, het schiet hier in Nederland geen zak meer op, hoger dan de 3 kom ik niet.
Bang dat het blok dichtslipt met slutch.

Je hebt er duidelijk verstand van.
 
Laatst bewerkt:
De combinatie el-cheapo (of versleten) sloffen en sneeuw is ook funest. Ik rij altijd met goede kwaliteit winterbanden en ik ben op mijn dooie gemakkie heuveltjes op gereden met een oud barrel terwijl een vierwielaangedreven Audi met allerlei elektronische gadgets op zomersloffen niet naar boven kon rijden.

Wat ook een aanrader is wanneer je de auto de hele tijd bij het wintersporthotel/appartement laat staan en je verwacht veel sneeuw: doe de kettingen om de wielen voordat het gaat sneeuwen. Dat scheelt graven en kettingen er om frommelen terwijl de auto in een kuil van diepe sneeuw staat.

Goede banden zijn inderdaad ook belangrijk. (niet te verwarren met onsterfelijk waar sommige gelijk last van hebben. :) )
 
Je lijkt er verstand van te hebben .....
Kan ik zo'n brandstofmaaier ook leasen ? En moet ik dan ook bijtelling betalen als ik meer dan 500km prive maai :?
En als ik nu een hybride maaier neem of mag ik daar niet mee naar het buitenland ? B|

Nou dankjewel, ik heb inderdaad verstand ervan, ik heb 3 oorkondes aan de muur en 2 muurkondes, in elke oor 1 oftewel 1 in elk oor.
Uiteraard kan je een brandstofmaardanweldegezondehe maaier leasen hoewel private lies wat minder vaak veel gebeurd als dan de operational lease.
Hoeveel je daar prive mee maai daar kraaien de honden geen worst naar als je maar niet van meerder walletjes tegelijk maait.

Een hybride maaier is net als de wolf al een paar keer in het wild gesignaleerd, kan zeer zeker ook mee naar het buitenland,maai dan niet het gras weg voor de heilige koe, slecht achter haar mits je vrij zeker bent dat ze zich niet omkeert.

Vergeet dan ook vooral je deebee kietelaar niet anders blaft hij te hard en heb je meerdere hybride cilinders dan kan hij gaan huilen, maar dat heeft niks met die wolven te maken.

TL;DR TS je bmw suckt , allez das wel duidelijk precies zeker :Y
 
jiFfM.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan