Motoport Veldhoven failliet, en nu weer doorgestart

Dat klopt gedeeltelijk. De fiets is inderdaad wel van jou en krijg je wel terug, maar het kan even duren, zoals Martell ook al aangeeft. Lastiger wordt het als er net onderdelen aan vervangen zijn, of als de motor uit elkaar ligt om gerepareerd te worden.

Het is ook maar net welke curator je treft denk ik. Ik heb het zelf meegemaakt met een hostingboer die failliet ging; mijn domeinnamen stonden daar geregistreerd en stonden op mijn naam (zoals bij een kentekenbewijs, zeg maar), maar daar wilde de curator niet in mee. Ik mocht ze overkopen, voor honderden euro's per stuk. :r

Uiteindelijk godzijdank toch duidelijk kunnen maken dat dat A) de waarde niet representeerde en B) de domeinnamen mij wel toehoorden, en ze uiteindelijk voor een tientje per stuk kunnen verhuizen. Alsnog idioot natuurlijk.

Wat dat betreft is het altijd tricky bij faillissementen.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik wil niemand bang maken natuurlijk; als er een doorstart komt, zit het met die motoren in de stalling vast ook wel snor. ;)
 
Wanneer gaat de tent dan weer open? Alhoewel kan er ook FF naar toe lopen..is hier aan t einde van de straat.
 
klopt, ik heb ook contact gehad met de curator die mij een brief gestuurd heeft. Vanaf vrijdag kan er weer contact opgenomen worden met de zaak. Geen idee of ze dan ook al open zijn
 
Heb net reactie gehad op Facebook. Vanaf zaterdag zijn ze weer open!

Veldhoven.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd wat er nou anders zal gaan dan voorheen. Zo'n zaak blijkt niet rendabel te zijn, de stekker gaat er uit. Als je toch weer verder denkt te kunnen gaan, dan moet er of aan de inkomstenkant wat gebeuren, of aan de kostenkant.

Inkomstenkant is momenteel erg moeilijk. Ik denk dan toch dat er gesnoeid is in de kosten. Mogelijk delen van schulden kwijtgescholden of een zware lening elders ondergebracht.
 
Ze hadden een gedeelte waar ze BMW verkochten, dat kan dan wel weg. Sowieso nogal een groot pand met redelijk wat personeel. Dus doe de wiskunde maar.

En in Eindhoven is de motorkledingstore een tijd geleden afgebrand, kunnen ze fijn samenwerken.
 
Ik ben heel benieuwd wat er nou anders zal gaan dan voorheen. Zo'n zaak blijkt niet rendabel te zijn, de stekker gaat er uit. Als je toch weer verder denkt te kunnen gaan, dan moet er of aan de inkomstenkant wat gebeuren, of aan de kostenkant.

Inkomstenkant is momenteel erg moeilijk. Ik denk dan toch dat er gesnoeid is in de kosten. Mogelijk delen van schulden kwijtgescholden of een zware lening elders ondergebracht.

Alle schulden zelfs! Er staat in het persbericht dat alleen het 'actief' vanuit het vorige bedrijf is overgenomen, dus alleen de inventaris, gebouwen, terreinen, gereedschap enzo. Feitelijk heeft de nieuwe eigenaar dus aan de curator gevraagd 'wat moet dat allemaal kosten', curator noemt een bedrag, hij betaalt (zeg maar net alsof hij alles bij www.bva-auctions.com ineens zou kopen) en gaat door onder (nagenoeg, maar nooit helemaal!) dezelfde naam.

Schuldeisers, mensen met garantieclaims en leveranciers kunnen dus fluiten naar hun centen of diensten die ze nog tegoed hadden.

Desondanks zal hij de bedrijfsvoering anders moeten aanpakken ja, anders gebeurt ditzelfde natuurlijk weer. Toch zal hij een goed businessplan hebben, hij zal immers geld geleend moeten hebben om alle spullen te kunnen kopen en je kunt banken van veel betichten, maar niet dat ze tegenwoordig graag geld uitlenen!
 
Ben er ook geweest vandaag. Hij had geen tijd voor mij maar zegt mij van de week te bellen. Allemaal koopjesjagers vandaag, maar eigenlijk was t allemaal niet zo goedkoop, op de occassions na. De man die het gekocht heeft is de eigenaar van PARADIGIT. Staat hoog in de quote 500 geen idee wat hij met de bende daar moet, maar die gast heeft gezien zijn succes wel verstand van zaken!

En er is een reden dat ze de zaak willen ontdoen van de oude voorraat. Ben benieuwt waar ze over een jaar staan
 
Ok even verslag uitbrengen:

- Er worden nu ook (elektrische) fietsen verkocht
- Er staan er een paar serieus leuke brikken bij voor 500 en 750 euri :o
- Heb geen worstenbroodjes gezien :( (ok ik kwam pas om 16:30 aankakken :+ )
- Het was er drukker en levendiger dan ik het er ooit heb gezien.
- Yamaha is nu prominent als altijd maar naar mijn idee veel groter
- Het gedeelte waar BMW stond staan nu alleen occasions
- Kleding gedeelte is veel groter geworden

Mijn observatie is dat het met +/- helft van de ruimte ook wel kan. Het heeft een
beetje een heel ruime indruk nu.
 
Ok even verslag uitbrengen:

- Er worden nu ook (elektrische) fietsen verkocht
- Er staan er een paar serieus leuke brikken bij voor 500 en 750 euri :o
- Heb geen worstenbroodjes gezien :( (ok ik kwam pas om 16:30 aankakken :+ )
- Het was er drukker en levendiger dan ik het er ooit heb gezien.
- Yamaha is nu prominent als altijd maar naar mijn idee veel groter
- Het gedeelte waar BMW stond staan nu alleen occasions
- Kleding gedeelte is veel groter geworden

Mijn observatie is dat het met +/- helft van de ruimte ook wel kan. Het heeft een
beetje een heel ruime indruk nu.

Ik zag daarstraks ook dat op de site van Yamaha 't officiële dealerschap weer vermeld wordt. Die vermelding was de laatste tijd volledig verdwenen voor die vestiging.
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook geweest vandaag. Hij had geen tijd voor mij maar zegt mij van de week te bellen. Allemaal koopjesjagers vandaag, maar eigenlijk was t allemaal niet zo goedkoop, op de occassions na. De man die het gekocht heeft is de eigenaar van PARADIGIT. Staat hoog in de quote 500 geen idee wat hij met de bende daar moet, maar die gast heeft gezien zijn succes wel verstand van zaken!

En er is een reden dat ze de zaak willen ontdoen van de oude voorraat. Ben benieuwt waar ze over een jaar staan

Arjen de Koning heeft naast IT kennis, zeker ook kennis van zaken. Begon ooit op de Kronehoefstraat in Eindhoven met een computer filiaaltje. We weten allemaal waar het tot uitgegroeid is. We zullen zien of hij zijn kennis ook nuttig kan maken in motorland.

Dat hij affiniteit heeft met auto's en motoren, blijkt uit het feit dat hij zijn eigen rally team heeft of had.
 
Laatst bewerkt:
Ok even verslag uitbrengen:

- Er worden nu ook (elektrische) fietsen verkocht
- Er staan er een paar serieus leuke brikken bij voor 500 en 750 euri :o
- Heb geen worstenbroodjes gezien :( (ok ik kwam pas om 16:30 aankakken :+ )
- Het was er drukker en levendiger dan ik het er ooit heb gezien.
- Yamaha is nu prominent als altijd maar naar mijn idee veel groter
- Het gedeelte waar BMW stond staan nu alleen occasions
- Kleding gedeelte is veel groter geworden

Mijn observatie is dat het met +/- helft van de ruimte ook wel kan. Het heeft een
beetje een heel ruime indruk nu.
was er ook geweest vanmiddag, stond een redelijk nette Suzuki dr800 voor 750euro. Bel ik tegen 5 uur en was hij al verkocht.
En zo waren er al verschillende vandaag de deur uit gegaan
 
Arjen de Koning heeft naast IT kennis, zeker ook kennis van zaken. Begon ooit op de Kronehoefstraat in Eindhoven met een computer filiaaltje. We weten allemaal waar het tot uitgegroeid is. We zullen zien of hij zijn kennis ook nuttig kan maken in motorland.

Dat hij affiniteit heeft met auto's en motoren, blijkt uit het feit dat hij zijn eigen rally team heeft of had.

Ik zag laatst ergens wat van z'n "speelgoed" aangaande auto's... :9~ Één van de 3 "Back to the Future" DeLorean's is in zijn bezit.... en verder nog wat speelgoed uit o.a. de "The Fast And The Furious" reeks.....
 
Laatst bewerkt:
Ik zag laatst ergens wat van z'n "speelgoed" aangaande auto's... :9~ Één van de 3 "Back to the Future" DeLorean's is in zijn bezit.... en verder nog wat speelgoed uit o.a. de "The Fast And The Furious" reeks.....

Dat wist ik nog niet, maar verbazen doet het me niet. Mannen zoals Frits van Eerd (Jumbo) en Arjen de Koning hebben nu eenmaal hun speeltjes :Y

Edit: Al gevonden: Zie oa de Delorean. En de oranje Toyota Supra en de zwarte Amerikaan uit the Fast & the Furious I :Y :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan