Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Mag ik hieruit concluderen dat hij weer goed loopt en het 1-pitter uitstapje verleden tijd is? ;)

10W40 is wat Suzuki aanbeveelt. Ik heb goede ervaring met Castrol Power RS in deze motoren.
Waarschijnlijk wel. Hij loopt goed ja, al moet ik nog controleren of hij niet arm of rijk loopt. Ik mis namelijk wat power. Maar dat komt misschien ook omdat mijn ervaring met 4-cilinders gebaseerd is op nieuwere motoren uit de jaren 90 en 00, mijn enige motor uit begin jaren 80 hiervoor was een v-twin :P

10w40 gooi ik er sowieso in maar het ging me om de aanduiding, SF is volgens mij een jaren 80/90 standaard. Las ergens op internet dat de GS het liefst SD of SE lust.

Ik zoek nog een gashandvat+kabel en een fatsoenlijke linkerspiegel.

-edit-
die spectro 4 is SL volgens mij… dan zal het wel goed zitten :+ heb nog SF staan van de DR, vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Aankomend weekend ook in het bezit van een GS'je...

Het is een GS-750 uit '77 geworden. Jawel met originele blauwe plaat.
Loopt nog niet best en moet qua uiterlijk nog best wat aan gedaan worden, maar daar was de prijs ook naar.

Zal proberen zondag even plaatjes te schieten.


Zou ik het GS virus met te pakken hebben gekregen???


Groetjes,
Kevin
 
Thanks. Ik gebruik het onderdeelnr van jouw foto en dan ga ik gewoon langs de Suzuki dealer hier.

Kijk anders even op www.classicsuzukiparts.nl, staat volgens mij ook in de OP, daar heb ik ze voor ongeveer een 10tje p.s. gehaald. En voor de nummers van de onderdelen gebruik ik vaak deze site: Arctic Cat Parts, Snowmobile Parts, Atv's at Alpha Sports Center, Arctic Cat ATV, Arctic Cat Snowmobile Arctic Cat OEM Parts kan je heel makkelijk het nummer van je onderdeel vinden.
 
M'n GS750 gebruikt bijna nog meer olie dan benzine.... Geen idee of de laatste overmaat er al in zit... Maar zijn die er nog wel, of dan direct maar een big bore kit? Enige ervaring hier met een big bore kit? En moeten er eigenlijk grotere carbs achter?
 
M'n GS750 gebruikt bijna nog meer olie dan benzine.... Geen idee of de laatste overmaat er al in zit... Maar zijn die er nog wel, of dan direct maar een big bore kit? Enige ervaring hier met een big bore kit? En moeten er eigenlijk grotere carbs achter?

Laat eerst eens alles opmeten, miscchien heb je genoeg aan koprevisie en zuigerveren.
Wiseco setje is waarschijnlijk net zo duur of goedkoper dat oem overmaat.
Carbs moeten op z'n minst aangepast worden, misschien met ander type valt er meer uit te halen...
Maar zo wordt het heel snel allemaal veeeel duurder...
 
Heb een Astralite velg verkocht aan een zekere Fränki uit Duitsland.
Hij is er blij mee. Gaat deze gebruiken voor één van zijn vele Youngtimers.
Hij maakt GFK onderdelen voor Youngtimers en speelt ook nog wat met CNC apparatuur ;)

Hij zond mij een link naar een Youtube filmpje en een paar foto's van hetgeen hij zoal maakt.

franki1.jpg


franki2.jpg


franki3.jpg


franki4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat filmpje zo bekijk dan heeft die Fränki geen gebrek aan pecunia. Alleen de ruimte al.... :9~
 
M'n GS750 gebruikt bijna nog meer olie dan benzine.... Geen idee of de laatste overmaat er al in zit... Maar zijn die er nog wel, of dan direct maar een big bore kit? Enige ervaring hier met een big bore kit? En moeten er eigenlijk grotere carbs achter?

Dat deed mijn GS550 ook maar, dat had met de pakkingen en keerringen te maken.

Na 35km moest ik weer olie bijvullen :X
 
Heren, ik heb originele onderdelen te koop van een GSX 1100, ik bied het hier als eerste aan,zie je iets waar je interesse in hebt, pb dan even!
full
 
Na lang twijfelen toch maar besloten de GSX 750 niet helemaal origineel te maken/houden.
Wil hem wat opleuken met jaren 80 race onderdelen. Ben dus al druk op Yoshimura jacht 8-)

De 4 in 2 uitlaat van de GSX 1100 (originele bochten met vervangingsdempers)

GSX1100-20150227.jpg

is daarom te koop. Ga er zelf een andere 4 in 1 op zetten.

Ga overigens komend weekend (klein voorbehoud) nog wat GSX 1100 onderdelen kopen, onder andere 2 motorblokken. Beide compleet, waarvan één gedemonteerd.
De motorblokken heb ik niet echt nodig dus die gaan weer in de verkoop. Bij interesse laat maar wat horen, in het topic, of via pm.
 
Hey,

Wie weet waar ik aan een remlicht schakelaar kom, voor m'n GSX 750 (EX) 1981 ?
Ik zoek uit de tekening nr. 13, 14 en 15, maar het hele ding (12) is ook goed.

Gr. Peter



[IMGATT]
full
 
Bel ff naar biggelaar motorservice in boxtel,
Heeft heel veel suzuki onderdelen te koop voor weinig
 
Beste is om hem te uploaden via photobucket of imageshack,
Via photobucket moet je een IMG link kopiëren en dan plakke,

Ik vind dit het makkelijkst!

Succes :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan