Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik zoek nog een 4-1 voor mn GS750. Die er nu onder zit, hangt schuin naar onder...

Iemand hier ?
full
 
Hey mannen,

Ik loop te klooien met het plaatsen van de carbs en het luchtfilterhuis. Op zich gaat het wel, maar hoe prop ik in vredesnaam die middelste 2 rubbers ertussen??? Daar kom je met je vingers ja niet bij !!
Iemand en briljant idee?
full


Alvast bedankt.

Gr. Peter
 
Heeft iemand voor mij één lager en één lagerbus van de ophanging van de achterbrug van een GSX400E? Ik heb een heel revisiesetje, maar wil die niet aanbreken voor het bouwen van de fiets nu, nog voor het stralen / moffelen.

Graag per PM als je wat hebt. Het mag dus echt behoorlijk rot zijn, als het maar bruikbaar is om de achterbrug tijdelijk op zijn juiste plek te houden in statische opstelling.

Alvast bedankt,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Hey mannen,

Ik loop te klooien met het plaatsen van de carbs en het luchtfilterhuis. Op zich gaat het wel, maar hoe prop ik in vredesnaam die middelste 2 rubbers ertussen??? Daar kom je met je vingers ja niet bij !!
Iemand en briljant idee?
[afbeelding]

Alvast bedankt.

Gr. Peter

Aan één kant beginnen en meteen die ring vast zetten, dan de volgende met een steel van een hamer oid door het luchtfilterhuis aandrukken en zodra deze ook een beetje zit ook die ring vastzetten.

Tot je ze allemaal erop hebt zitten en dan weer stuk voor stuk volledig eropdrukken.

Beetje verwarmen met föhn wil helpen, niet te warm anders worden ze te slap en vouw je ze dubbel.

Zo lukt het mij iig, met veel geduld.
 
Aan één kant beginnen en meteen die ring vast zetten, dan de volgende met een steel van een hamer oid door het luchtfilterhuis aandrukken en zodra deze ook een beetje zit ook die ring vastzetten.

Tot je ze allemaal erop hebt zitten en dan weer stuk voor stuk volledig eropdrukken.

Beetje verwarmen met föhn wil helpen, niet te warm anders worden ze te slap en vouw je ze dubbel.

Zo lukt het mij iig, met veel geduld.

Rubbers van te voren in een heet zeep sopje leggen en dan monteren. Dat was voor mij de truc die werkte.

Voor de rest, flink pielen...... suc6

Marc
 
Thnx voor de tips jongens!
Het moet natuurlijk te doen zijn, maar het is wel erg krap daar....
Ik had eerst de carbs al vast aan het luchtfilterhuis, maar toen kreeg ik het geheel niet in het frame..., dus maar gekozen om de carbs aan het blok vast te zetten.
Warm maken had ik al gedaan, maar ze koelen vrij snel weer af.Volgende week weer verder, zit nu weer op m'n werk.
 
Ik vond het eerst ook een heel naar klusje, maar als je het 10x gedaan hebt word je er steeds beter in :+ Ik ben nu in het proces van het juist afstellen van de benzineschroeven, dat is pas klote, elke keer weer het luchtfilterhuis los en de carbs ertussenuit om 4 schroefjes wat te verdraaien... Het lukt me namelijk niet om de binnenste twee schroeven gecontroleerd te draaien terwijl de carbs gemonteerd blijven.

Wel een vreemd verschijnsel overigens: m'n GS wilde steeds alleen lopen op choke, maar viel uit bij choke eraf of bij gasgeven. Bij lang doorstarten liep hij zonder choke en dan liep hij ook gelijk perfect. Ik heb nu dus ontdekt dat dat kwam omdat de benzineschroeven helemaal dichtgedraaid waren. Maar nu ik deze 1 slag heb uitgedraaid, lijkt het juist alsof m'n motor te arm staat: motor start en loopt perfect, maar hij zakt niet naar stationair en de uitlaat klapt als ik na veel toeren het gas loslaat. Schroefjes iets verder uitdraaien (1,25 slag) en de luchtschroeven indraaien (dus rijker afstellen) zorgt ervoor dat het minder wordt dus in principe is de oplossing wel dichtbij, alleen snap ik niet waarom de motor dan wél goed liep met volledig dichtgedraaide benzineschroeven (als ie eenmaal liep dan).

Nog een vraagje dat er niks mee te maken heeft: ik heb nogal last van een zware koppeling en ik denk dat het door de oude kabel komt. Maar ook bij het ingetrokken houden van de koppeling bij het stoplicht moet ik nog veel kracht zetten. Het lijkt mij dat alleen het intrekken zwaarder gaat bij een oude of geknikte kabel toch, en niet het ingetrokken houden...?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand welke (type en maat) lager je nodig hebt voor het achtertandwiel bij een GSX400E? Staat niet in het WPHB
Zat al bij de lagerboer te kijken maar ik snap dus helemaal niets van de typen en maten :(

Thanks!
Nico
 
Laatst bewerkt:
Thanks.. maar dat zijn de wiellagers, ik zoek de lager van het achtertandwiel. Heeft een andere (Suzuki) code maar kan de maten niet achterhalen.

Ah oke... volgens mij is dat Suzuki code 08113-62057-000, klopt dat? Nr 19 van deze site?

als ik dat google krijg ik deze pdf met suzuki OE part numbers en daarnaast de bearing number, in dit geval "6205LLU"

Of zit ik nu weer naar het verkeerde te kijken :+
 
Ik heb het motorblok van mijn GSX400E bijna los, alleen de onderste lange bout nog. Komt alle olie er dan uit? Of kan het hele blok gedemonteerd worden zonder de olie uit het blok te halen?

Dank,

Hugo
 
Ik heb het motorblok van mijn GSX400E bijna los, alleen de onderste lange bout nog. Komt alle olie er dan uit? Of kan het hele blok gedemonteerd worden zonder de olie uit het blok te halen?

Dank,

Hugo

Als je een van de covers los haalt komt de olie je al om de oren. Een GSX400E heeft de dynamo en de koppeling in de olie staan. Gewoon lekker de plug uit je carter draaien en alle olie er uit laten lopen. Het is geloof ik tussen de 3 en 4 liter dus zorg dat je dat op vangen kan.
 
Inmiddels de gok genomen; die bout is droog. Je kan het blok dus uit het frame nemen zonder de olie af te tappen. Ook als je het frame plus blok op z'n zij legt om het frame van het blok te pakken, ook dat is zojuist bewezen. Pics in mijn topic (handtekening)

Hugo
 
Onze ( mijn maat en ik) gsx 1100 voor 2016.

Voor de endurance race in Frankrijk.
Very low budget moto. Max 3-4000€ en reeds ons 4e jaar racen. (vele uren racen en geen sprint)

De 2 donor motoren voor onze 2 blokken :
157m6iv.jpg

2rpfgjq.jpg


2vrvho8.jpg
 
Heb sinds een tijdje ook een Yamazuki }) GS550 uit 1978 volgens de RDW. Aangezien het bij mij ontbreekt aan kennis wat betreft deze fiets zou ik graag die van jullie willen raadplegen.

Het beestje liep niet zo denderend stationair dus ik was van plan de carburateurs eens ff schoon te maken aangezien het beestje erg lang heeft stilgestaan. Carbs synchen heeft niet geholpen, kleppen staan ook goed en verse bougies bieden ook geen soelaas.

Nu wil het ook dat de stelschroeven op de carbs compleet verkloot zijn dus daar heb ik nieuwe voor nodig, ook pakkingsetje voor de carbs maarrrrrrrr..... wat voor carbs zitten eronder :? . Het enige dat ik er zo op zie staan is Mikuni en made in Japan.... verder dan dat kom ik niet.

Moet ik de microscoop op een specifieke locatie zetten om het model carbs te kunnen lezen of ben ik gewoon blind (ook een reële optie).

(als er een foto nodig is, dan wordt het ff wachten tot morgenvroeg)
 
Heb sinds kort een suzuki GSX400f gekocht, gekocht als project daar deze al aan gewerkt is om caféracer te maken. Ik ben nu op zoek naar een nederlandstalige manual. Is er iemand die deze eventueel heeft op PDF of weet waar ik deze kan downloaden? Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan