Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Vandaag toch maar effe de 1100 uitgelaten. Effe snel rondje gedaan om de stad, grote smile op m'n smoel maar best wel pijn in de rug.
M-stuurtje gaat er vanavond weer af en het origineel komt weer terug.
Ziet er leuk uit maar het rijdt echt kudt!
 
Een beetje vol *D
motorpark.jpg

De "onderdelen" GSX wordt donderdag opgehaald door Frank Biggelaar. Zal aan hem vragen of de motor wordt geslacht voor onderdelen of weer in zijn geheel in de verkoop gaat.
 
Stoer ding, nieuwe veerpoten er in en je hebt er een dikke beul bij.

Koop je van de opbrengst van die 750 een nieuwe camera? ;)
 
Stoer ding, nieuwe veerpoten er in en je hebt er een dikke beul bij.

Koop je van de opbrengst van die 750 een nieuwe camera? ;)
Nieuwe camera??? Niet nodig hoor. Foto is 's avonds genomen met een smartphone in een donkere parkeergarage. Vind het resultaat met zo'n LED flitsertje boven verwachting. *D
 
Wil dit voorjaar toch eindelijk weer eens meteen kunnen rijden :] als het lekker weer wordt.
Dat gaat met de 1100 niet zo snel lukken. Heb daarom besloten mijn perfect rijdende GSX 750 te houden en deze aan te passen zoals oorspronkelijk gepland, en de 1100 te verkopen.

Omdat veel van de geplande 750 aanpassingen met 1100 onderdelen is (o.a. aluminium achterbrug, 1100 achterwiel, chromen kettingrand), is het voor mij het voordeligst om de 1100 in onderdelen te verkopen (dat wordt dat vooral het 1200 blok) en de overige onderdelen zelf te houden.

De 1100 kan uiteraard ook in zijn geheel verkocht worden zoals die er nu bij staat, maar dan alleen voor een prijs die mij voldoende ruimte biedt om de gewenste 1100 onderdelen op de "vrije markt" te kunnen kopen.
 
-O-
Krijg je spijt van....

A; shitload more horses...
B; aanpassen van de 750 kost meer tijd en moeite.....
C; 1200cc :o realy shitload more horses... *O*
D; alu achterbrug 1100 past niet 1op1 in 750, dunnere as

Halloooooh 1 2 0 0 Ceecee.... _O-

Of is er iets waar ik overheen gekeken heb :?
 
Ik heb voor mijn '78 GS1000 een elektronische onsteking van een GS850 aangeschaft om deze HOW-TO uit te voeren. Reden; aan nieuwe contactpunten toe en de goedkope imi's passen voor geen meter en een goede set punten is maar iets goedkoper dan een gebruikte elektronische ontsteking.

Nu blijken d'r echter twee versies van de GS850 ontsteking te zijn; 1 met mechanische vervroeger en 1 met elektronische vervroeger. De HOW-TO behandeld de inbouw van de eerste versie, ik heb nu (hoe kan het ook anders, per ongeluk,) de compleet elektronische versie aangeschaft. Iemand ervaring met de inbouw daarvan? Kan dat ook? Zitten d'r nog extra haken en ogen aan?
Ik was al ff op zoek geweest naar o.a. een '82/'83 GS850G/GS1100G elektrisch schema (waar mijn versie in zit), maar de GSresources website staat geloof ik in de steigers op 't moment.

Alle input welkom!

full
 
Laatst bewerkt:
De volgende onderdelen hou ik zelf voor mijn GSX 750:
- aluminium achterbrug
- chromen kettingbeschermer
- achterwiel en voorwiel
- schokbrekers
- zadel
- volledige lakset
- stuur & cockpit
- uitlaatsysteem
- stuur & spiegels

De volgende onderdelen gaan in de verkoop (vraagprijzen ;) ):
- motorblok € 250,-
- carburateurs € 50,-
- electra compleet € 50,-
- rvs remleidingen € 40,-
- luchtfilterhuis met chromen kappen € 15,-
- frame met kenteken € 0,00
- overig klein spul in overleg.
 
Ik heb voor mijn '78 GS1000 een elektronische onsteking van een GS850 aangeschaft om deze HOW-TO uit te voeren. Reden; aan nieuwe contactpunten toe en de goedkope imi's passen voor geen meter en een goede set punten is maar iets goedkoper dan een gebruikte elektronische ontsteking.

Nu blijken d'r echter twee versies van de GS850 ontsteking te zijn; 1 met mechanische vervroeger en 1 met elektronische vervroeger. De HOW-TO behandeld de inbouw van de eerste versie, ik heb nu (hoe kan het ook anders, per ongeluk,) de compleet elektronische versie aangeschaft. Iemand ervaring met de inbouw daarvan? Kan dat ook? Zitten d'r nog extra haken en ogen aan?
Ik was al ff op zoek geweest naar o.a. een '82/'83 GS850G/GS1100G elektrisch schema (waar mijn versie in zit), maar de GSresources website staat geloof ik in de steigers op 't moment.

Alle input welkom!

[afbeelding]

Loopt nog niet storm met ervaringen... ;)

Maar misschien wel iemand die een digitaal schema van de 82/83 GS850G / GS1100G voor mij heeft?
 
Zijn de rvs remleidingen nog netjes en zouden die ook op een gsx750 passen? (gok van wel) Zo ja dan heb ik interesse!
Heb net even gekeken. Zijn alleen rvs remleidingen voor, achter zit er nog een ouderwetse "tuinslang" op. Zal vanavond wat nauwkeuriger gaan kijken naar de staat van e.e.a.
 
De volgende onderdelen gaan in de verkoop (vraagprijzen ;) ):
- motorblok € 250,-
- carburateurs € 50,-
- elektra compleet € 50,-
- rvs remleidingen € 40,-
- luchtfilterhuis met chromen kappen € 15,-
- frame met kenteken € 0,00
- overig klein spul in overleg.
Motorblok, carburateurs en elektra gereserveerd voor knutseltukker ;)
 
Ja en die knutseltukker ben ik dus.
Knutsel graag aan motoren en koekblikken, woonachtig in Tukkerland en zo is de naam compleet.
Lees al wat jaren mee op motorforum, echter nooit geregistreerd.
Maar door de onderdelen die Peter aanbied toch maar gedaan.
Ben dus in bezit van GSX750 van 1980 (die een beetje verbouwd is....),een GS450L en een DR600.
Zal proberen een foto bij te voegen van de GSX, moet me nog beetje verdiepen hoe dat allemaal werkt hier.

Gr Ronald
full
 
Ja en die knutseltukker ben ik dus.
Knutsel graag aan motoren en koekblikken, woonachtig in Tukkerland en zo is de naam compleet.
Lees al wat jaren mee op motorforum, echter nooit geregistreerd.
Maar door de onderdelen die Peter aanbied toch maar gedaan.
Ben dus in bezit van GSX750 van 1980 (die een beetje verbouwd is....),een GS450L en een DR600.
Zal proberen een foto bij te voegen van de GSX, moet me nog beetje verdiepen hoe dat allemaal werkt hier.

Gr Ronald
[afbeelding]

Ah, een plaats genoot, welkom! :W
 
Gave GSX! Heb je die kuip toevallig in het geel gekocht van een knutselaar uit Brabant?
Ik heb precies zo'n kuip verkocht een paar jaar geleden.
 
Thanks, het is inderdaad (vind ik zelf) een leuke motor. Heb deze motor al sinds 1995 in bezit, en ook zo compleet gekocht. Heb er alleen een paar knippers en spiegels aan toegevoegd.
Stond toen ik de motor kocht ook al meer dan 4 jaar stil. Dit is echter een oude foto, de motor is nog steeds in goede staat alleen iets meer stof van 8 jaar stilstand inmiddels. Daar moet dus dit jaar weer verandering in komen.
 
Heb net even gekeken. Zijn alleen rvs remleidingen voor, achter zit er nog een ouderwetse "tuinslang" op. Zal vanavond wat nauwkeuriger gaan kijken naar de staat van e.e.a.
Ok, kom bij de diverse handelaren verschillende setjes tegen voor de 750 en de 1100 dus twijfel of alles wel lekker past. Denk dat het dan handiger is om een complete set te bestellen voor de 750. Thanks voor het kijken iig!
 
@ezvictory hoe breed zijn de flensen? (gedeelte dat de cilinder ingaat)? Misschien heb ik dan wel interesse!

Heb vandaag mijn gsje weer terug gehad, en heb gelijk wat onderdeeltjes erop gezet om te kijken hoe en wat.
Ben er zeer tevreden over, nu alles opbouwen,
Kijken hoe alles past en pas maken en nog veel meer!

 
Heren ik heb een probleempje, hopelijk weten jullie raad. Ik heb lendknippers gemonteerd en ledrelais gekocht, de knippers deden het echter ze brandde constant, ik dus terug en een nieuwe gekregen, dit maal brandde het relais door, weer terug en van een ander merk gekregen, nu heb ik helemaal geen spanning meer bij de knippers, relais werkt wel als ik deze test op een accu en een knipperlicht erop aansluit, zekering is goed.


Bij contact aan voel je het relais klikken, heeft onderstaande unit ermee te maken?! Ik heb overigens de draden naar relais stekker gecontroleerd als die doorgebrandt zijn maar kan niets vreemds ontdekken (stuk gestript)

Oh tevens werkt remlicht niet, dimlicht wel, maar rem dus niet op beide schakelaars, voor en achter.
full


Volgens Katana Wiring kun je het kastje gewoon weglaten?!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan