Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

@ezvictory hoe breed zijn de flensen? (gedeelte dat de cilinder ingaat)? Misschien heb ik dan wel interesse!

Heb vandaag mijn gsje weer terug gehad, en heb gelijk wat onderdeeltjes erop gezet om te kijken hoe en wat.
Ben er zeer tevreden over, nu alles opbouwen,
Kijken hoe alles past en pas maken en nog veel meer!

[~[url="http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Mobile%20Uploads/suzuki%20gs450%20e/DSC_0257_zpslhu1rgbn.jpg"]afbeelding~][/URL]
Sorry is niet van mij.slechts een tip ;)
 
Heren ik heb een probleempje, hopelijk weten jullie raad. Ik heb lendknippers gemonteerd en ledrelais gekocht, de knippers deden het echter ze brandde constant, ik dus terug en een nieuwe gekregen, dit maal brandde het relais door, weer terug en van een ander merk gekregen, nu heb ik helemaal geen spanning meer bij de knippers, relais werkt wel als ik deze test op een accu en een knipperlicht erop aansluit, zekering is goed.


Bij contact aan voel je het relais klikken, heeft onderstaande unit ermee te maken?! Ik heb overigens de draden naar relais stekker gecontroleerd als die doorgebrandt zijn maar kan niets vreemds ontdekken (stuk gestript)

Oh tevens werkt remlicht niet, dimlicht wel, maar rem dus niet op beide schakelaars, voor en achter. [afbeelding]

Volgens Katana Wiring kun je het kastje gewoon weglaten?!

Even uit mijn hoofd hoor: dat kastje is een hypermoderne knipperlicht-uit-als-je-het-zelf-vergeet-dinges uit the early eighties. Bij mijn 1000 zit ie erop en heeft ie ook gewerkt, nu niet meer. Bij mijn 1100 is ie weggelaten en werkt alles ook naar behoren.

Met of zonder kastje zou alles moeten werken. Het feit dat ie werkt op een losse accu is goed, ding doet het dus. Er zou dus een fout in je bedrading richting knipperinstallatie moeten zitten.
Voor mij is dat een soort abracadabra, bij de 1100 heeft dat heel veel koffie en shag gekost voordat dat allemaal fatsoenlijk werkte.
 
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem gehad.
Led knippers met speciaal relais gekocht en er gebeurde niks.
De boel brandde niet door zoals bij jou maar er gebeurde dus gewoon niks.

Bij mij bleken de draden in een andere volgorde aangesloten moeten worden.
Op het relais staat als het goed is een code bij de contact punten.
Deze vergelijken met die van het originele relais en probleem moet opgelost zijn.
 
En hou er rekening mee dat led(knippers) vaak + en - gevoelig zijn. Even omwisselen wil weleens helpen.
 
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem gehad.
Led knippers met speciaal relais gekocht en er gebeurde niks.
De boel brandde niet door zoals bij jou maar er gebeurde dus gewoon niks.

Bij mij bleken de draden in een andere volgorde aangesloten moeten worden.
Op het relais staat als het goed is een code bij de contact punten.
Deze vergelijken met die van het originele relais en probleem moet opgelost zijn.
Dit was bij mij dus ook het probleem ik ben ervan uitgegaan dat de polen hetzelfde waren als de voorgaande (ledrelais), echter verschilde dit, alles werkt naar behoren, helaholtuthola bedankt voor het meedenken, goed om te weten dat het kastje dus gewoon ballast is eigenlijk!
 
Laatst bewerkt:
dat was het nu niet, bedankt voor de input :), hoe gaat het met jouw projectje, deze maand rijden?
Deze maand ga ik wel rijden, maar niet op de Papazuki. Wel op de FJR en waarschijnlijk ook nog wel een keer op de Papazaki (als ie nog niet verkocht is).
 
Ik zoek een vervanger voor mijn Yb12b-b2 accu voor mijn gs45,
Mijne is kapot,
Nu zoek ik een betaalbare en een kleinere (lees afmetingen)
Accu,

Iemand die er een weet? Of waar ik naar moet kijken?
En heb de carterventielatie losgehaald vanwegen zweet plekken a en zie dat er een soort pakking ofzo zit of een soort membraam, kan dat kloppen?

En wat voor olie wordt er voor voorgeschreven en hoeveel Liter bij het verversen ?
 
Laatst bewerkt:
GSX750-08032015.jpg

Vandaag mij eerste km's gemaakt met de GSX 750 :) Had even wat remreiniger nodig bij het luchtfilter, maar liep daarna perfect.

Er zitten nu Hagon schokbrekers op met progressieve veren. Zitten er volgens de vorige eigenaar nog niet zo lang op. Vind ze zelf alleen niet zo mooi '(

Ga van de week de nodige GSX 1100 onderdelen (o.a. lakset en uitlaat) overzetten op de 750, waaronder ook de schokbrekers van de 1100. Of zijn deze originele schokbrekers aanzienlijk minder van kwaliteit dan de Hagon schokbrekers? Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Heeft er nog iemand, toevallig, een versnellings schakelaar rondslingeren voor de GS?
Ik heb de mijne kapot gedraaid > te hard aangedraaid = plastic kapot.

Alvast bedankt!

Marc
 
Als alles goed gaat is er een Astralite 18" x 5" onder weg uit GB *O*

astralite_18x5.jpg


Is (of was?) bedoeld voor de GSX. Maar kan nu ook een fraaie GS 1000 kopen. Als deze in het echt net zo netjes is als op de foto, en we worden het over de prijs ;) , dan kan die zo maar i.p.v. de GSX komen.
 
[afbeelding]
Vandaag mij eerste km's gemaakt met de GSX 750 :) Had even wat remreiniger nodig bij het luchtfilter, maar liep daarna perfect.

Er zitten nu Hagon schokbrekers op met progressieve veren. Zitten er volgens de vorige eigenaar nog niet zo lang op. Vind ze zelf alleen niet zo mooi '(

Ga van de week de nodige GSX 1100 onderdelen (o.a. lakset en uitlaat) overzetten op de 750, waaronder ook de schokbrekers van de 1100. Of zijn deze originele schokbrekers aanzienlijk minder van kwaliteit dan de Hagon schokbrekers? Heeft iemand daar ervaring mee?

Zijn het nog de originele? Meestal zijn die lek / leeg. Ik had best mooie originele op de GS750 maar het stuiterde alle kanten op. Hagons erop gezet, strak rijden. Ik vind de originele ook mooier maar ja wil ook wel een beetje lekker sturen.

Je kunt het gewoon effe proberen toch? Wie weet zijn ze nog wel goed.
 
Zijn het nog de originele? Meestal zijn die lek / leeg. Ik had best mooie originele op de GS750 maar het stuiterde alle kanten op. Hagons erop gezet, strak rijden. Ik vind de originele ook mooier maar ja wil ook wel een beetje lekker sturen.

Je kunt het gewoon effe proberen toch? Wie weet zijn ze nog wel goed.

Ik heb ook hagon's eronder en dat rijdt echt goed! (de verstelbare variant)

Afbeelding866.jpg


Marc
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn '78 GS1000 een elektronische onsteking van een GS850 aangeschaft om deze HOW-TO uit te voeren. Reden; aan nieuwe contactpunten toe en de goedkope imi's passen voor geen meter en een goede set punten is maar iets goedkoper dan een gebruikte elektronische ontsteking.
Nu blijken d'r echter twee versies van de GS850 ontsteking te zijn; 1 met mechanische vervroeger en 1 met elektronische vervroeger.
De HOW-TO behandeld de inbouw van de eerste versie, ik heb nu (hoe kan het ook anders, per ongeluk,) de compleet elektronische versie aangeschaft. Iemand ervaring met de inbouw daarvan? Kan dat ook? Zitten d'r nog extra haken en ogen aan?
Ik was al ff op zoek geweest naar o.a. een '82/'83 GS850G/GS1100G elektrisch schema (waar mijn versie in zit), maar de GSresources website staat geloof ik in de steigers op 't moment.

Alle input welkom!

[afbeelding]

Inmiddels een 10 minuten tijd gevonden om er mee aan de slag te gaan :/
Gelukkig lag de puntjesontsteking er in 3 minuten uit en had ik dus nog 7 minuten over om de elektronische ontsteking d'r in te frotten *O*

De how-to van MF beschrijft dus een ontsteking met mechanische vervroeger, ik heb er nu een van een GS1100G met een digitale vervroeger. Klopt het dat deze geen verstelmogelijkheden heeft? De grondplaat past namelijk zo in het huis, op één vaste positie en het GS1000 blikje met BDP merkje past er niet meer bij (in de how-to wel).
Heb al geprobeerd een GS1100G WPH te vinden om es te kijken wat daar over de ontsteking in staat, maar de enige plek waar ik die vind is op Bikecliff's site (nogmaals dank Frankenstein), alleen hiervan werkt de link niet '(
Als iemand dus die voor mij ter beschikking kan stellen; :}

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ander luchtfilter op mijn gs750 gezet en nu houdt hij in/valt hij uit als het gas wat verder open gaat (half open ongeveer). Nu las ik dat het kan helpen om de gasnaald hoger te zetten, omdat deze in het middengebied werkt. Kan ik deze hoger zetten zonder dat ik daarna de carburateurs weer moet synchroniseren?
Ik zag niet zo snel hoe dat mogelijk zou moeten zijn, maar heb de spullen niet om te synchroniseren dus vandaar.
 
Als het van die pods zijn of iets wat meer lucht doorlaat als het originele filter in de box zul je de carbs opnieuw moeten (laten) afstellen, grotere sproeiers plaatsen etc.
Om hem vervolgens echt goed te laten lopen is vrij lastig met deze motoren, daar is hier al het een en ander over geschreven. Ik heb die dingen ook een keer gekocht, eerst van die chinese gaasfiltertjes en vervolgens K&N (die zouden nog iets van luchtweerstand geven). Nooit echt tevreden over geweest, looks en geluid waren wel OK maar in het middengebied bleef hij steeds heel licht inhouden. Vooral bij constante snelheid bokte hij heel licht. Alles er weer afgesloopt, originele luchtfilterhuis teruggezet en toen was het probleem weg.
 
Mijn GS is ook weer uit winterslaap!! *O* Vanmiddag een heerlijk rondje door de Hoeksche Waard geknald. Wat blijft het toch een geweldig fijne motor, rustig toeren en af en toe flink het gas open en gaaaan. Heerlijk :) Lamaarkomendiezomer
 
Hé Sven, heb je die K&N's toevallig nog ? Mits de goede maat heb ik wel interesse als je ze zou willen verkopen.
 
Mijn GS is ook weer uit winterslaap!! *O* Vanmiddag een heerlijk rondje door de Hoeksche Waard geknald. Wat blijft het toch een geweldig fijne motor, rustig toeren en af en toe flink het gas open en gaaaan. Heerlijk :) Lamaarkomendiezomer

Waarom de Hoeksche waard? Voorne Putten is veeeeel mooier :Y (zegt degene die op VP woont :X ).
 
Hé Sven, heb je die K&N's toevallig nog ? Mits de goede maat heb ik wel interesse als je ze zou willen verkopen.

Nee sorry, die was ik zo kwijt op MP. Met winst *D


Mijn GS is ook weer uit winterslaap!! *O* Vanmiddag een heerlijk rondje door de Hoeksche Waard geknald. Wat blijft het toch een geweldig fijne motor, rustig toeren en af en toe flink het gas open en gaaaan. Heerlijk :) Lamaarkomendiezomer

Waarom de Hoeksche waard? Voorne Putten is veeeeel mooier :Y (zegt degene die op VP woont :X ).

Ja klopt, Hoeksche Waard is helemaal kut, allemaal wegblijven daar. Maargoed ik zal volgende week eens op Voorne Putten gaan kijken. Nog route tips?


Gisteren een assessment gehad, heel de dag doorgezaagd door twee psychologen :X
Ik was blij dat de 1100 stond te wachten toen ik klaar was *O*

Teveel tijd op die geestdodende plants doorgebracht? Vorige week ook een paar nachten op Pernis gestaan. Mweeh daar kon een psycholoog helemaal niks aan doen, stevig ritje op de GS bleek een goed medicijn.
 
_O- Ik snakte naar een raffinaderijtje na zo'n dag binnen zitten.
In april trouwens weer naar Pernis, complete reactor ombouwen van binnen. Wordt een leuk project.
 
Ik hoop dat het komend weekend ook een beetje aardig weer is dan kan ik die smerige Chinese smog ook eens lekker uit m'n longen laten waaien.
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met monteren van de nokkenas van een gs550?

Ik heb hem dus gemonteerd volgens wphb, 1-4 op tdc timing mark, de pijltjes van de nokkenas als beschreven en de ketting met 20 schakels ertussen. maar als ik hem nu vastdraai verschuifen de pijltjes naar elkaar toe door de aanslag op de kleppen. resultaat is nu dat de ketting tussen de assen in slap staat is dit wel goed?

6h43zm.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan