Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Dat kan hoor, setje gs750 naven aanschaffen en opsturen naar bijv. Haan wheels.
Zeggen dat je 18"x5" achter wil en 18x2,5 vóór, graag rvs spaken.

Dan heb je ook zulke wielen :+

En 500 euro minder in je spaarpot ..... ;)

Oh, komen nog banden bij.... Uhmmmm +250 schat ik :?
Is dat 18 dan? dacht 17, @nop daar zou ik dan ook eerder voor gaan, gangbare bandenmaat.
 
10929909_823248011056477_5988803599010280853_n.jpg


Ben erover uit, hij mag weg. Ivm andere baan en verhuizing staat hij de komende tijd toch maar (weer) stil en dat is zonde.

Prijs idee, 1750,-. Zoals eerder genoemd nieuwe: binnenpoten, Hagon progressieve veren, Hagon schokbrekers achter, Excel S model velgen met rvs spaken, Bridgestone banden, RAASK rem- schakel set etc etc.
 
Eerste deel van de operatie zit erop. De GSX 750 staat er nu zo bij.

GSX750_4.jpg


Kreeg net bericht dat de busjes voor de achterbrug ook klaar zijn. Als het weer een beetje mee zit, komend weekend in de buitenlucht de rest van de transplantatie uitvoeren.
De aluminium achterbrug en het achterwiel van de 1100 plus de 4 in 2 uitlaat erop.
 
O ja, en de achterlichten en plaat er weer op :)

Tank zit vol met benzine van > 5 jaar oud :( Die moet er ook nog uit. Je wilt niet weten hoe de carburateurs er uit zien van binnen.

Wordt heel wat lege flessen vullen voor de milieustraat '(
 
Inmiddels een 10 minuten tijd gevonden om er mee aan de slag te gaan :/
Gelukkig lag de puntjesontsteking er in 3 minuten uit en had ik dus nog 7 minuten over om de elektronische ontsteking d'r in te frotten *O*

De how-to van MF beschrijft dus een ontsteking met mechanische vervroeger, ik heb er nu een van een GS1100G met een digitale vervroeger. Klopt het dat deze geen verstelmogelijkheden heeft? De grondplaat past namelijk zo in het huis, op één vaste positie en het GS1000 blikje met BDP merkje past er niet meer bij (in de how-to wel).
Heb al geprobeerd een GS1100G WPH te vinden om es te kijken wat daar over de ontsteking in staat, maar de enige plek waar ik die vind is op Bikecliff's site (nogmaals dank Frankenstein), alleen hiervan werkt de link niet '(
Als iemand dus die voor mij ter beschikking kan stellen; :}


Is dit zo'n slecht idee dat ik echt de eerste ben die dit probeert? :?
 
[afbeelding]

Ben erover uit, hij mag weg. Ivm andere baan en verhuizing staat hij de komende tijd toch maar (weer) stil en dat is zonde.

Prijs idee, 1750,-. Zoals eerder genoemd nieuwe: binnenpoten, Hagon progressieve veren, Hagon schokbrekers achter, Excel S model velgen met rvs spaken, Bridgestone banden, RAASK rem- schakel set etc etc.

Ziet er netjes uit! Vooral die wielen :9~
Ik hoop dat je geen spijt krijgt van de verkoop. De mijne had ook een half jaar stilgestaan maar vorige week het kraantje op pri, choke, 2 seconden en vroem. Ik heb nog een aantal andere motoren maar van deze is zeker dat hij niet meer weg gaat.

O ja, en de achterlichten en plaat er weer op :)

Tank zit vol met benzine van > 5 jaar oud :( Die moet er ook nog uit. Je wilt niet weten hoe de carburateurs er uit zien van binnen.

Wordt heel wat lege flessen vullen voor de milieustraat '(

Affakkelen! Heb je er ook nog plezier van.

Super mooie gsx wordt het. 4-in-2 wordt het alleen maar beter van.
 
Laatst bewerkt:
Eerste deel van de operatie zit erop. De GSX 750 staat er nu zo bij.

[afbeelding]

Kreeg net bericht dat de busjes voor de achterbrug ook klaar zijn. Als het weer een beetje mee zit, komend weekend in de buitenlucht de rest van de transplantatie uitvoeren.
De aluminium achterbrug en het achterwiel van de 1100 plus de 4 in 2 uitlaat erop.
Netjes! Ben zelf meer van de zwart met zilveren wielen maar dat is ieder zijn smaak.
 
@Pedroso, wordt een hele mooie fiets zo :Y
Beetje een lucky shot, maar misschien passen de bussen die in de originele a.brug zitten ook in de alu brug...
Dan lijkt het toch relatief eenvoudig....
Volgens mij zijn die busjes ook van gehard staal ivm de naaldlagers die erover heen rollen, but correct me if i'm wrong.
 
@Pedroso, wordt een hele mooie fiets zo :Y
Beetje een lucky shot, maar misschien passen de bussen die in de originele a.brug zitten ook in de alu brug...
Dan lijkt het toch relatief eenvoudig....
Volgens mij zijn die busjes ook van gehard staal ivm de naaldlagers die erover heen rollen, but correct me if i'm wrong.
Hmmm...... is ook een idee
thumb-up.png

Kijk ik eerst naar voordat ik de verloop busjes ga gebruiken
 
Ziet er netjes uit! Vooral die wielen :9~
Ik hoop dat je geen spijt krijgt van de verkoop. De mijne had ook een half jaar stilgestaan maar vorige week het kraantje op pri, choke, 2 seconden en vroem. Ik heb nog een aantal andere motoren maar van deze is zeker dat hij niet meer weg gaat.Affakkelen! Heb je er ook nog plezier van.

Super mooie gsx wordt het. 4-in-2 wordt het alleen maar beter van.

Heb van mijn vier motoren er nu al 1 verkocht, nu is deze ook aan de beurt. Ga verhuizen naar een kleinere schuur en heb daar iets minder ruimte, zodoende :) De twee die overblijven zijn projecten die nu bijna klaar zijn.

Hij zou voor het mooie even een kleine opfrisbeurt moeten hebben in de zin van nieuwe olie (preventief) en carburateurs cleanen ivm klein dood punt rond de 5000 toeren als je het gas vlot opendraaid. Rijd verder fantastisch!
 
Vandaag nieuwe rubbertjes binnengekregen voor de carbs van mijn 750. Nadat ik afgelopen winter de carbs gedemonteerd had kreeg ik ze niet meer terug in de oude rubbers. Dat scheelt nogal wat met deze nieuwe, absoluut geen overbodige luxe.

Foto720-BKXIDOMS.jpg
 
Het kost inderdaad wat.. maar 2e hands is het allemaal hetzelfde, gewoon hard plastic ipv rubber. Dus dan toch maar een keer in de buidel tasten en van het hele gezeik vanaf zijn ;)
 
Hmm daar moet ik ook maar eens een keer aan beginnen. Heb het idee dat hij af en toe wat valse lucht aanzuigt. Hoe diep was diep in de buidel trouwens en waar heb je besteld?
 
Inmiddels een 10 minuten tijd gevonden om er mee aan de slag te gaan :/
Gelukkig lag de puntjesontsteking er in 3 minuten uit en had ik dus nog 7 minuten over om de elektronische ontsteking d'r in te frotten *O*

De how-to van MF beschrijft dus een ontsteking met mechanische vervroeger, ik heb er nu een van een GS1100G met een digitale vervroeger. Klopt het dat deze geen verstelmogelijkheden heeft? De grondplaat past namelijk zo in het huis, op één vaste positie en het GS1000 blikje met BDP merkje past er niet meer bij (in de how-to wel).
Heb al geprobeerd een GS1100G WPH te vinden om es te kijken wat daar over de ontsteking in staat, maar de enige plek waar ik die vind is op Bikecliff's site (nogmaals dank Frankenstein), alleen hiervan werkt de link niet '(
Als iemand dus die voor mij ter beschikking kan stellen; :}


Update miniproject 'Elektronische ontsteking van een '82 GS1100G op een '78 GS1000 bouwen' :

Grondplaat en nok pasten dus 1:1 in het GS1000 huis.

Inmiddels de bekabeling es provisorisch aangesloten (ja, met kroonsteentjes en een lampsnoer :X , ben er ook niet trots op O-), maar eerst maar eens kijken of dit gaat werken voordat ik in de originele kabelboom ga knippen)

Motor start en loopt erop, 4e cilinder loopt echter nog niet mee (wel vonk), bij gas geven valt alles stil. Bij choke open loopt 'ie wel op naar boven de 3k toeren. Aangezien e.e.a. alweer een tijdje stil staat eerst de carbs maar es cleanen.....

full


full


full
 
Zet eerst de oude ontsteking weer terug. Stel alles goed af, zodat de motor goed loopt en monteer dan de electronische ontsteking. Zo sluit je een heleboel uit... Oude benzine, vieze bougies, vieze carberateurs enzo.
 
Zet eerst de oude ontsteking weer terug. Stel alles goed af, zodat de motor goed loopt en monteer dan de electronische ontsteking. Zo sluit je een heleboel uit... Oude benzine, vieze bougies, vieze carberateurs enzo.

Ok, ik snap je punt, maar de motor liep voordat de de contactpunten aan hun eind waren prima. Keuze was toen 5 tientjes voor goede punten of 6 tientjes voor een E-ontsteking, ik koos voor het laatste.

Nu heeft de motor dus weer gelopen; op nieuwe benzine en met een goede vonk op de niet lopende 4e cilinder. In combinatie met lang stilstaan daarom mijn verdenking van vuile carbs. Maar; als ik op het verkeerde pad zit hoor ik het graag, ben een beginner :)
 
Nee hoor je zit goed, maar zo zou ik het gedaan hebben.
Carberateur schoonmaken helpt idd. Heeft hij ook goed gelopen met die luchtfilters? Dwz. zijn ze erop afgesteld?

Uitvallen van de motor bij gas geven, heeft ermee te maken dat hij nog te koud is. Hij krijgt dan teveel lucht. Op de chocke, krijgt hij dan weer minder lucht en loopt dan wel de toeren in. Het heet niet voor niets de chocke :)
 
Ok, bedankt Eric

Ja, hij heeft ook goed gelopen met die filters (K&N), zo heb ik hem gekocht. Ik zal eerst de carbs er eens afhalen en nakijken, de 4e cilinder moet sowieso meelopen en dan maar eens oefenen met mijn choke :)
 
Na een jaar het eerste ritje op de gs, als een kind zo blij :+

kan ik er 10w40 SF olie in gooien of is dat al te nieuw?

120jzh2.jpg


Edit: nee die gieter stak niet over :P
 
Laatst bewerkt:
Hmm daar moet ik ook maar eens een keer aan beginnen. Heb het idee dat hij af en toe wat valse lucht aanzuigt. Hoe diep was diep in de buidel trouwens en waar heb je besteld?

Ik was €67,- kwijt voor de 4 rubbers inc verzenden. Besteld bij CMSNL, heb ze nergens anders kunnen vinden nog.

Hier heb je er van honda CB (http://shop.honda4.nl/catalog/product_info.php?products_id=390)
Zien er hetzelfde uit en net iets goedkoper, maar ik durfde de gok toch niet te nemen of ze wel of niet zouden passen.
 
Ik was €67,- kwijt voor de 4 rubbers inc verzenden. Besteld bij CMSNL, heb ze nergens anders kunnen vinden nog.

Hier heb je er van honda CB (http://shop.honda4.nl/catalog/product_info.php?products_id=390)
Zien er hetzelfde uit en net iets goedkoper, maar ik durfde de gok toch niet te nemen of ze wel of niet zouden passen.

Thanks. Ik gebruik het onderdeelnr van jouw foto en dan ga ik gewoon langs de Suzuki dealer hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan