MF Gooi 152. Waar goeie tips niet gewaardeerd worden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
begin vd zomer, kom maaaaarrrrrrrrrrr


maar rond de 21ste zou de noordkaap aan de beurt zijn.
Als het droog is maken we wel een paar km's denk ik, maar bij regen haak ik af :')
 
begin vd zomer, kom maaaaarrrrrrrrrrr


maar rond de 21ste zou de noordkaap aan de beurt zijn.
Als het droog is maken we wel een paar km's denk ik, maar bij regen haak ik af :')

Dat zou een mooi voornemen kunnen zijn inderdaad.
Met mooi weer rij je ook makkelijker kilometers weg.

Mooi weer > Noordkaap erbij pakken
Slecht weer > Noordkaap skippen
 
O, ik hoor net dat je meer dan 2500 km moet afleggen om bij de Noordkaap te komen.
Die 'skip' je dus niet even en stop je er ook niet even tussen in je route blijkbaar _O-

Ik ben ooit in Noorwegen geweest, maar dat was een rondreis met mijn ouders (langs de kust omhoog en dan via Finland en Zweden weer naar beneden), maar ik was toen 9 ofzo en heb me eigenlijk nooit verdiept in de afstanden (die we toen afgelegd hebben) :P
 
O, ik hoor net dat je meer dan 2500 km moet afleggen om bij de Noordkaap te komen.
Die 'skip' je dus niet even en stop je er ook niet even tussen in je route blijkbaar _O-

Het kán allemaal net aan, maar hou er rekening mee dat veel wegen 80 km / uur zijn, én de boete's zeer hoog zijn ;)
 
Ik maak me meer zorgen om de 950km richting de boot en op de laatste dag terug :/
 
Ik zou adviseren om via Hirsthals recht naar boven te gaan, een dagje uittrekken om de Preikestolen te beklimmen en bij Odda naar de gletsjer te wandelen. Advies is dan ook weer om buiten het seizoen om te gaan, dan kan je overal terecht en is het niet druk op de toeristische trekpleisters.

Odda en de gletsjer zijn mooi ja :9

IMG_0208.jpg


IMG_0195.jpg


Aanraders qua wegen zijn wmbt de 243 (Aurlandsfjellet) beginnend bij Aurland en de 55 (Sognefjell) bij Jotunheimen :9
 
Ik maak me meer zorgen om de 950km richting de boot en op de laatste dag terug :/

Vanuit Nederland -> naar de ferry? Nee, man eitje! :)

maar voordat we naar de zomer trips toe gaan; zijn er nog plannen voor een eifelweekendje in het voorjaar?
 
:W Ola!


Was even uit de lucht... oa druk met mn nieuwe baan :Y Leuke club collega's en nog leuke doorgroei mogelijkheden *D

Niet veel te melden op motorgebied, maar van mij mag het snel weer lekker weer worden om te :] :Y
 
:W Ola!


Was even uit de lucht... oa druk met mn nieuwe baan :Y Leuke club collega's en nog leuke doorgroei mogelijkheden *D

Niet veel te melden op motorgebied, maar van mij mag het snel weer lekker weer worden om te :] :Y

Mooi uitgepakt dus, top :)
 
:W Haai! Ik duik ook weer even op; ik werd wakker bij het woord 'Noorwegen'. Eén van de favorieten hier. *O*

Ik maak me meer zorgen om de 950km richting de boot en op de laatste dag terug :/
Dat is inderdaad een retesaai stuk. Wij zijn een paar keer via deze weg naar Noorwegen geweest. Wij stoppen dan een nacht in Tønder, direct bij de grens met Duitsland. Tegen die tijd zijn we het altijd wel zat. Daar is o.a. een camping met een paar hutten en in het leuke plaatsje zijn ook wat hotels. De volgende dag door Denemarken is ook niet spannend, maar wel relaxt. Dan slapen we nog ergens vlakbij de boot naar Kristiansand om de volgende ochtend op de boot te stappen. Het is wel vakantie, hè. :P
En wat al eerder werd gezegd kan ik beamen: de zuidelijke helft is het mooist en groot genoeg om je meerdere vakanties te vermaken. :Y
En ook: de maximum snelheid ligt bijna overal op 80 k/u en ja, er wordt op gecontroleerd en ja, de boetes zijn enorm. We spraken ooit een Engelsman met een krappe reisplanning om ook bij de Noordkaap te komen en die was in één keer met een boete van E 1.500,-- de klos. Da's jammer van je vakantiegeld.

Alvast veel plezier met de voorpret!
 
Nederland -(via Puttgarden) Malmö 1 dag, Malmö-Oslo (of verder) 1 dag

Na 5 a 6 uur rijden even lekker uitwaaien op de boot, daarna nog een MOOI stukje Denemarken om voor het eten in Malmö neer te strijken (of weer een bootje naar Helsingborg :N wegens lelijk stuk Denemarken). Volgende dag omhoog langs de kust weg naar Oslo of verder. De pondjes die je neemt gaan vaak, (korte wachtijd), en je hoeft er niet op tijd te zijn. Als je iets boekt in Helsingborg of Malmö kan je gelijk aan tafel. Zelfs met m'n klassieker haal ik dat (wel vroeg weg want ga niet zo hard :N ). Het saaie stuk Denemarken naar boven vervang je dan door een veel mooiere (kust) route door Zweden :Y

Ik heb alle mogelijke routes wel eens geprobeerd (familie bezoek), en deze is toch mijn faovoriet. De 800 km lijkt veel, maar je hebt een natuurlijke pauze op de boot (Puttgarden)

Maar als je meteen naar de Fjorden wil kun je beter je eigen voorgestelde route rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:W Haai! Ik duik ook weer even op; ik werd wakker bij het woord 'Noorwegen'. Eén van de favorieten hier. *O*Dat is inderdaad een retesaai stuk. Wij zijn een paar keer via deze weg naar Noorwegen geweest. Wij stoppen dan een nacht in Tønder, direct bij de grens met Duitsland. Tegen die tijd zijn we het altijd wel zat. Daar is o.a. een camping met een paar hutten en in het leuke plaatsje zijn ook wat hotels. De volgende dag door Denemarken is ook niet spannend, maar wel relaxt. Dan slapen we nog ergens vlakbij de boot naar Kristiansand om de volgende ochtend op de boot te stappen. Het is wel vakantie, hè. :P
En wat al eerder werd gezegd kan ik beamen: de zuidelijke helft is het mooist en groot genoeg om je meerdere vakanties te vermaken. :Y
En ook: de maximum snelheid ligt bijna overal op 80 k/u en ja, er wordt op gecontroleerd en ja, de boetes zijn enorm. We spraken ooit een Engelsman met een krappe reisplanning om ook bij de Noordkaap te komen en die was in één keer met een boete van E 1.500,-- de klos. Da's jammer van je vakantiegeld.

Alvast veel plezier met de voorpret!
Welkom terug opduiker ;)


Komende tijd 's wat gaan plannen en ook jouw info pak ik mee :)



Dergelijke bekeuringen hoef ik niet :/
Krijg je die overal of controleren ze daar op de plekken waar het gevaar oplevert?
 
Krijg je die overal of controleren ze daar op de plekken waar het gevaar oplevert?

Ja en Nee, rond de dorpen wordt vaker gecontroleerd (je wordt zelfs gewaarschuwd per bord), maar heel soms ook in the middle of nowhere staan ze (net als in Nederland) achter een struik, boom, rots etc (laseren).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom terug opduiker ;)


Komende tijd 's wat gaan plannen en ook jouw info pak ik mee :)


Dergelijke bekeuringen hoef ik niet :/
Krijg je die overal of controleren ze daar op de plekken waar het gevaar oplevert?
Geen idee, dat hebben we maar niet uitgeprobeerd. ;) Ik zou denken dat ze overal kunnen controleren, want het is er over het algemeen zo rustig dat je eigenlijk vooral jezelf in gevaar kunt brengen.
Motto: geniet van de rust en het gebrek aan bumperduwers, maak een realistische reisplanning met een beetje reserve en ENJOY! Je kunt toch niet alles in twee weken zien, da's alleen maar een goede reden om nog eens terug te gaan. :]
 
Noorwegen:

Uit eten = duur
Alcohol = duur
Slaapplaats (Hytte)= redelijk geprijsd
Supermarkt = ongeveer vergelijkbaar met Nederland

Zweden:

Uit eten = goedkoper dan in Noorwegen
Alcohol = duur
Slaapplaats = goedkoper dan in Noorwegen
Supermarkt = (veel) goedkoper dan in Noorwegen (Noren langs de grens komen massaal in Zweden boodschappen doen)
Benzine = goedkoper dan in Noorwegen

En toch ga ik er graag heen, je krijgt er veel voor terug. Prachtige vergezichten, bijna lege wegen, schitterende natuur en hele mooie en indrukwekkende POI's. De vele bochtige wegen zorgen er ook voor dat je denkt van "hoe kan ik hier ooit 80 km/uur halen :X ".

Als je via Hedmark Noorwegen binnenkomt (via Zweden) zijn er meer dan honderden kilometers onverhard, daar mag je vaak ook 80 km/uur. Zeker als het nat is ga je dat gemiddeld nooit halen :+ Eénmaal door Hedmark heen zit je al bijna in Jotunheimen. daarna omhoog naar Dovrefjell Sunndalsfjella en Trollheimen.

Ach, jullie moeten het zelf uitvinden, anders gaat het teveel op een tip lijken ;)

Toch één advies : neem een paar flessen sterke drank mee om te mixen of om puur te drinken :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:+ dat laatste zou ik nooit zelf bedacht hebben :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan