Koelslang bestand tegen hogere temperaturen

Lago

Die hard MF'er
1 jan 2006
354
0
Gemonde
Beste techneuten,

Niet weer een topic over welke koelvloeistofslang bij welke zaak te halen blablabla..

Nee ik zit met een ander probleempje,

Vorig jaar mei heb ik mijn Kawasaki ZZR600D project afgerond, van een jaren 90 sportmotor met afgrijselijke paarse kleurstelling naar een matzwarte naked die er wat rauwer uitziet.

IMG-20140525-WA0068_zpsptpppc20.jpg


Goed, allemaal leuk en aardig maar nu het volgende, na een tijdje rijden afgelopen zomer scheurde er een koelvloeistofslang, dit bleek na inspectie puur door slijtage en ouderdom, motor is van 90' dus dat mag ook wel een keer. Nu ben ik opzoek gegaan naar een slang die te buigen was zonder te knikken, ik weet dat de 'flow' van koelwater niet optimaal hoeft te zijn, maar ik ga geen slang monteren die geknikt zit.

Ik ben toen uitgekomen op een buigbare slang met ribbels, die er dus voor gemaakt zijn om niet knikken, volgens mij komt deze uit de scheepvaart.

KVSSlang1_zps8f8866f0.jpg


uiteraard heb ik nagevraagd wat het temperatuurbereik van de slang is, deze bleek standaard te zijn en standaard betekent volgens de verkopen -20C° tot +120C°

Ik heb gewoon nog wat gereden na montage van deze slang, het liep al op het eind van de zomer en verder geen problemen. De motor eind oktober binnen gezet en ik wilde hem afgelopen week eens starten en even laten draaien, rondje door de tuin, en even genieten van het geluid...

En toen zag mijn oog druppels aan de onderkant van de koelslang, even nader geinspecteerd en wat blijkt...de koelslang lekt ergens..

Ik vrees dat het te heet wordt daar waar de koelslang loopt, wanneer hij langere tijd stationair draait (lees 10 a 13 minuutjes) en dus geen rijwind vangt...

Het probleem is dat ik geen KVS slangen kan vinden die bestand zijn tegen hogere temperaturen, omdat koelwater natuurlijk ook nooit warmer dan 100 graden gaat worden, bij een normaal werkend blok dus. Echter gaat het hier dus om de hitte van het blok die mijn slang blijkt te verne*ken.

Heeft iemand misschien een idee? Ik heb al zitten denken aan een soort hitteschildje, maar ik heb niets om het schildje op te monteren daar beneden, en het ziet er natuurlijk niet echt strak uit zo'n ridderschildje.

Heeft iemand een out-of-the-box idee of weet iemand gewoon de oplossing en vind dat ik veel te moeilijk denk, dan hoor ik dat zeer graag!

EDIT: De slang is niet meer te leveren vanuit Kawasaki, ben bij meerdere motorzaken geweest, origineel erop was ook mijn eerste gedachtegang. })

Bedankt voor de aandacht,

Joeri Laghuwitz
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is hem heren,

Toch vreemd dat meerdere motorzaken mij nee verkochten.

Goed heren bedankt voor de nuttige info en de gedane moeite. :Y :}

Wellicht hebben ze alleen op het oude nummer gekeken, die is inderdaad niet meer leverbaar omdat er een vervanger voor is. Als je het nummer moet hebben of een adres om hem te bestellen, stuur gerust een pm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan