Uitlaat veranderen

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,
Onder mijn Harley Sportster XLH1200 uit 97 zit een eigenbouw uitlaat, deze zit alleen vrij hoog langs het blok. Na een aantal brandplekken in diverse broeken en zere plekken op mijn boven been wordt het tijd om de boel eens te veranderen.
Het probleem is dat de originele voorpijp niet meer past vanwege mijn forward controls. Met een aanpassing en stukje verlenging zou het lukken maar dan komt er ongeveer 30cm bij.

Moet de lengte van je pijpen hetzelfde zijn of zit daar een marge in?
full
 
De foto van de bobber heeft wel een beetje overdreven voorpijp dat gaat niet gebeuren maar kan dit zo ongestraft?
Beste mensen,
Onder mijn Harley Sportster XLH1200 uit 97 zit een eigenbouw uitlaat, deze zit alleen vrij hoog langs het blok. Na een aantal brandplekken in diverse broeken en zere plekken op mijn boven been wordt het tijd om de boel eens te veranderen.
Het probleem is dat de originele voorpijp niet meer past vanwege mijn forward controls. Met een aanpassing en stukje verlenging zou het lukken maar dan komt er ongeveer 30cm bij.

Moet de lengte van je pijpen hetzelfde zijn of zit daar een marge in?[afbeelding]
full
 
Als je de uitlaat zo wel mooi vind, is heat-wrap dan geen optie. Of een hitteschildje. Of de lengte wat uitmaak weet ik niet zeker, denk zelf van niet maar denk dat het belangrijker is dat de tegendruk bij beide uitlaten het zelfde is. Harley sportsters hebben organel ook een balance-pijp er tussen. maar wat daar precies het nut van is weet ik niet maar denk dat met die druk te maken heeft.

Teveel tegen druk is niet goed maar te weinig ook zeker niet.

succes.

gr
 
Er zit een hitteschildje op maar dat haalt weinig uit.
Als je de uitlaat zo wel mooi vind, is heat-wrap dan geen optie. Of een hitteschildje. Of de lengte wat uitmaak weet ik niet zeker, denk zelf van niet maar denk dat het belangrijker is dat de tegendruk bij beide uitlaten het zelfde is. Harley sportsters hebben organel ook een balance-pijp er tussen. maar wat daar precies het nut van is weet ik niet maar denk dat met die druk te maken heeft.

Teveel tegen druk is niet goed maar te weinig ook zeker niet.

succes.

gr
 
Beste mensen,
Onder mijn Harley Sportster XLH1200 uit 97 zit een eigenbouw uitlaat, deze zit alleen vrij hoog langs het blok. Na een aantal brandplekken in diverse broeken en zere plekken op mijn boven been wordt het tijd om de boel eens te veranderen.
Het probleem is dat de originele voorpijp niet meer past vanwege mijn forward controls. Met een aanpassing en stukje verlenging zou het lukken maar dan komt er ongeveer 30cm bij.

Moet de lengte van je pijpen hetzelfde zijn of zit daar een marge in?[afbeelding]

Ik ben nog steeds op zoek naar de uitlaat op t plaatje :+
 
Beste mensen,
Onder mijn Harley Sportster XLH1200 uit 97 zit een eigenbouw uitlaat, deze zit alleen vrij hoog langs het blok. Na een aantal brandplekken in diverse broeken en zere plekken op mijn boven been wordt het tijd om de boel eens te veranderen.
Het probleem is dat de originele voorpijp niet meer past vanwege mijn forward controls. Met een aanpassing en stukje verlenging zou het lukken maar dan komt er ongeveer 30cm bij.

Moet de lengte van je pijpen hetzelfde zijn of zit daar een marge in?[afbeelding]
Er zit best wat interessants achter de lengte (en vorm) van uitlaten.
Veel dingen hebben effect op de prestaties.

Nou ken ik deze type motoren een beetje; je kunt gerust de voorbocht verlengen.
Je hebt veel marge (prestatie technisch) en je zal wel moeten, naar ik begrijp :)

Overigens: als jouw fwc op de originele plek zitten, kan er gewoon een originele voorbocht op. Ik kan het op de foto niet goed zien namelijk, of het iets zelfgemaakts of oem is.

Twee keer een voorbeeld:
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel de originele bevestigingspunten gebruikt voor de forwards, maar ik werd gek van die stepjes, dus heb ik er floorboards op gezet. Het andere punt is dat ik blijkbaar de verkeerde voorpijp heb, wel voor een sportster maar niet voor het EVO blok. Daar zit namelijk een extra bocht in.
Ik kan twee dingen doen, de pijp die ik heb aanpassen of op zoek naar een EVO voorpijp.Ik kan wel een beetje lassen, maar houdt op bij bakken en braden.

Als de lengte niet veel verschil maakt is een stukje verlengen (eventueel) geen probleem. Ik stel niet veel eisen aan prestaties, ik hoef niet van 0 naar 100 in 2 seconden. Ik heb een rustige rijstijl.

Dus mocht er iemand een "werkloze" voorpijp hebben liggen voor een XLH1200 '97 EVO dan hoor ik dat graag.
Er zit best wat interessants achter de lengte (en vorm) van uitlaten.
Veel dingen hebben effect op de prestaties.

Nou ken ik deze type motoren een beetje; je kunt gerust de voorbocht verlengen.
Je hebt veel marge (prestatie technisch) en je zal wel moeten, naar ik begrijp :)

Overigens: als jouw fwc op de originele plek zitten, kan er gewoon een originele voorbocht op. Ik kan het op de foto niet goed zien namelijk, of het iets zelfgemaakts of oem is.

Twee keer een voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
full
 
Even voor de duidelijkheid, zie foto van de voorpijp (rechter pijp op de foto)
Ik heb wel de originele bevestigingspunten gebruikt voor de forwards, maar ik werd gek van die stepjes, dus heb ik er floorboards op gezet. Het andere punt is dat ik blijkbaar de verkeerde voorpijp heb, wel voor een sportster maar niet voor het EVO blok. Daar zit namelijk een extra bocht in.
Ik kan twee dingen doen, de pijp die ik heb aanpassen of op zoek naar een EVO voorpijp.Ik kan wel een beetje lassen, maar houdt op bij bakken en braden.

Als de lengte niet veel verschil maakt is een stukje verlengen (eventueel) geen probleem. Ik stel niet veel eisen aan prestaties, ik hoef niet van 0 naar 100 in 2 seconden. Ik heb een rustige rijstijl.

Dus mocht er iemand een "werkloze" voorpijp hebben liggen voor een XLH1200 '97 EVO dan hoor ik dat graag.[afbeelding]
full
 
Ik heb wel de originele bevestigingspunten gebruikt voor de forwards, maar ik werd gek van die stepjes, dus heb ik er floorboards op gezet. Het andere punt is dat ik blijkbaar de verkeerde voorpijp heb, wel voor een sportster maar niet voor het EVO blok. Daar zit namelijk een extra bocht in.
Ik kan twee dingen doen, de pijp die ik heb aanpassen of op zoek naar een EVO voorpijp.Ik kan wel een beetje lassen, maar houdt op bij bakken en braden.

Als de lengte niet veel verschil maakt is een stukje verlengen (eventueel) geen probleem. Ik stel niet veel eisen aan prestaties, ik hoef niet van 0 naar 100 in 2 seconden. Ik heb een rustige rijstijl.

Dus mocht er iemand een "werkloze" voorpijp hebben liggen voor een XLH1200 '97 EVO dan hoor ik dat graag.[afbeelding]

Je kunt op de foto's zien dat de voorbocht nog niet in de buurt van je floorboards komt.

OEM voorbochten zijn er te kust en te keur, veel te koop.

Ik heb ook nog wel wat liggen (niet gratis, dat dan weer niet) :)
 
Even voor de duidelijkheid, zie foto van de voorpijp (rechter pijp op de foto)[afbeelding]
Zo gauw gezien: geen oem uitlaat, want ik zie geen balanspijpje.
Maar ik ben er niet helemaal zeker van hoor :)

Overigens vraag ik me af van welk model je een uitlaat wel passend onder je XL zou kunnen krijgen. Een Iron :? Of van een XL 2004> :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk daar kan ik wat mee. Maar als je nog wat hebt liggen, ben ik daar wel mee geholpen, uiteraard begrijp ik dat het niet gratis is, lijkt me logisch.
Zou je willen kijken wat eventueel het beste zou passen, natuurlijk is het lastig een goede inschatting te maken van een foto, maar iets wat het beste in de buurt komt.
Uiterlijk maakt me niet zo veel uit, komt toch zwart band omheen, dus hoeft geen glimmend chroom te zijn.

Als je iets hebt gevonden kan je misschien een PB-tje sturen om het verder af te handelen (prijs, bankzaken, adres gegevens voor opsturen.)
Ik hoor het wel, alvast bedankt. :]
Je kunt op de foto's zien dat de voorbocht nog niet in de buurt van je floorboards komt.

OEM voorbochten zijn er te kust en te keur, veel te koop.

Ik heb ook nog wel wat liggen (niet gratis, dat dan weer niet) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan