Bougies vervangen cbr 600RR 2004

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Morguh,

Heb ik voor het vervangen na alleen een hoop prutsel werk ook nog speciaal gereedschap nodig? ik heb een bougiesleutel, red ik het daar dan alleen mee of moet ik nog ander gereedschap hebben?

bedankt.
 
Aan die motor heb ik nog nooit gesleuteld. In een werkplaatshandboek staan alle stappen beschreven met het te gebruiken gereedschap. Vaak ook nog handige tips.
 
Als ik me niet vergis moet je de radiateur en koelventilator los halen, en omlaag schuiven (dan hoef je niet alle slangen los te halen), en dan kan je bij de bougies. Je moet hiervoor wel even je voorwiel verwijderen, anders heb je hier geen ruimte voor. Je hebt wel een lange bougiesleutel nodig, want ze zitten redelijk diep.
 
Laatst bewerkt:
als je niet de bougiesleutel uit je boordgereedschapsetjes gebruikt zou het kunnen dat je niet fatsoenlijk een sleutel.... op je sleutel krijgt.

Overigens zijn nieuwe bougies ook wel handig, ik gok dat je er 4 nodig hebt, als je ze allemaal wil vervangen ;)
 
na het verwijderen van de bougiedoppen even uitblazen zodat eventueel vuil niet in je blok terecht komt.
vervangen als de motor koud is i.v.m krimpen/uitzetten

bougies handvast draaien dan kleine slag na draaien. ongeveer 1/4 van een hele slag
 
Dat zijn toch bij Honda's vaak de fijnste.

Vaak een diepe schaft die net wat nauwer is dan de standaard bougiedoppen in een setje.

Uiteraard heb ik een special-tool: rondom afgeslepen bougiedop.
 
Een langere/diepe dop gebruikken, en die weer aan een verlengstuk aan je ratel.

Set je van de Lidl is al voldoende om te verneuken, eh... een special tool van te maken, bedoel ik ! ;) _
 
Laatst bewerkt:
dit werkt ook !
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan