Inventarisatie ombouw voorpoten origineel naar USD

Lago

Die hard MF'er
1 jan 2006
354
0
Gemonde
Heren (& dames) motortechnici.

Ben bezig met het maken van een inventarisatie voor wat betreft de ombouw van de originele voorveerinrichting van een Kawasaki ZZR600D uit 1990 naar een USD voorveerinrichting van een ander type motor.

Ik heb hier al wat rond gezocht maar kwam vooral onderwerpen tegen met daarin mensen die hun balhoofd wilden wegwerken en toen ben ik maar gestopt met lezen, net zoals de anderen met reageren in dat bewuste topic overigens.

Het zit zo,

Ik heb vorig jaar februari een Kawasaki ZZR600D uit 1990 gekregen, ja gekregen, anders had ik hem niet als basis gebruikt voor ombouw naar een naked/SF, het frame en bouw van de motor lenen zich hier niet super voor.

Maar goed geen uitdaging is te groot voor mij en mijn pa dus we zijn lekker aan het sleutelen gegaan met de Kawa.

Omdat ik nog student was, en nog steeds ben heb ik ervoor gekozen om de kosten wat te spreiden, dus eerst de essentiële zaken zoals een andere kont, spuitwerk en een andere uitlaat en stuurkuip met verlichting om het geheel überhaupt tot een naked-bike te transformeren.

Poging tot..
20140507_114151_zps4b869736.jpg


Na afgelopen zomer lekker rond te hebben gereden zijn mijn voorvorkkeerringen gaan lekken, nu bestond het idee om op de fiets een breed stuur (lees fatbar stuurtje) te monteren toch al, dus dat wordt nu extra aantrekkelijk omdat het bij een ZZR600D in mijn ogen niet mogelijk is om op het originele kroonplaat, op een veilige manier, (de kroonplaat in deze is eigenlijk een freesstuk bij die rijstkokert waarbij de 'clip-ons' ook gefreesde stukken zijn die in elkaar passen en vast-gebout zijn) een breed stuur te monteren.

De ingenieuze stuurinrichting
20140201_151030_zpsdbbe32db.jpg


Ik zou dus graag willen; USD Voorpoten, Bijpassend T-stuk met kroonplaat waarbij de kroonplaat de mogelijkheid biedt hier die adapters (risers ofzo O-) ?) voor het stuur op te monteren alvorens het stuur erop te monteren.

Waar moet ik allemaal aan denken, ik kwam zelf tot: (excuseer voor mijn gebrekkige terminologie, ik ben dan weer goed in Stratego)

- USD-Poten waarbij de gaten, in de poot, van de voor-as dezelfde diameter hebben als van mijn as-gat door de velgnaaf (of een andere velg met asdiameter overeenkomstig met de pootgatdiameter _O- )

- T-stuk met dezelfde balhoofdpendiameter als mijn oude T-stuk (en een setje nieuwe balhoofdlagers lijkt me ook niet geheel onverstandig)

- Passende kroonplaat met mogelijkheid tot montage adapters voor breed stuur (heeft iemand de term voor die fijne adapters? B| )

- Mijn remmen gaan natuurlijk niet meer passen, althans er zullen óf adapters gemaakt moeten worden, nu vind ik dit bij remmerij niet de nummer 1 oplossing, óf ,liever, gewoon klauwen die passen op de bevestigingspunten op de poten, waarbij rekening moet worden gehouden dat mijn voorschijven dezelfde diameter moeten hebben als de remschijven op de motor waar de remmerij en veerinrichting vandaan komen

- Eventueel verlengen remslangen(meteen maar een setje staal-omvlochten dan?) voor wanneer klauwpositie veranderd bij montage andere klauwen/monteren adapters

EDIT: Uiteraard bij de remslangen ook een remvloeistofreservoir voor aan de voorkant

- Eventueel verlengen gas/koppelingskabel bij montage stuur brede spanwijdte..

Of zou alles van een zx6-r uit 2003 1 op 1 passen }) ... .............. -O-

Hebben mensen nog toevoegingen? Tips of een plan om het totaal anders te doen?

Ik hoor het graag.. :)
 
Laatst bewerkt:
Complete voorkant regelen. Dus niet alleen de vork maar voorwiel, remmen e.d.
Soms kun je ook een andere diameter balhoofdpen toepassen door gewoon andere lagers te plaatsen.

Denk ik ook,als je iets gaat veranderen past meestal niets meer.Denk dat zoeken naar passende spullen niet mee zal vallen.
Uiteindelijk is alles pas te maken *D
Waar je rekening mee moet houden is je stuuruitslag bij monteren van een USD vork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan