Accupool Verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe accu gekocht die echt maar een paar millimeter hoger is in vergelijking met de oude. Hierdoor past de minpool letterlijk net niet... en dan ook echt net niet. Is er een manier om zonder de hele kabel te vervangen toch er voor te zorgen dat dit gaat passen. Misschien iets in de richting van een verloop stukje o.i.d.?

Alvast bedankt!
 
Accu terugsturen en de juiste bestellen?

Motorfiets-accu's zijn erg model-specifiek qua pasvorm en -/+ positie.
Laatste keer dat ik een accu bestelde kon dit alleen na overleggen kentekenpapieren.
 
Zeg nooit, nooit zeggen ze..
Maar kerel, ik geloof nooit dat een paar mm zoveel uitmaakt met de kabels.
Zou het normaal ook al strak staan, krijg je met rijden zeker gemieter met je accu of bedrading..
Er moet toch altijd wel een cm of wat speling in zitten hoor. Niets van je bedrading mag strak staan.
 
Zeg nooit, nooit zeggen ze..
Maar kerel, ik geloof nooit dat een paar mm zoveel uitmaakt met de kabels.
Zou het normaal ook al strak staan, krijg je met rijden zeker gemieter met je accu of bedrading..
Er moet toch altijd wel een cm of wat speling in zitten hoor. Niets van je bedrading mag strak staan.

Een paar mm is wel heel weinig idd.
Maar komt wel eens voor dat de kabel in de kabelboom verwerkt is en strak is weggewerkt.
Een halve cm kan dan net het verschil maken.
 
Je aansluiting zit zeker bovenop de pool? En zitten er van die haakse aansluitstripjes los bij je accu geleverd? Zo nee, dan daar een serje van halen. Heb zelf ook een GS, zelfde probleem gehad.

Daar moet ik er dus wel twee van hebben om de aansluiting weer de juiste kant op te laten wijzen ga ik vanuit...
 
Bij mij komen er geen VMF accus meer in de BMW's. De boxers houden er niet van (tenminste de oudjes). Ik heb er twee geprobeerd in de R100Rt, geen van beiden heeft de eerste winter overleefd. Mijn goedkoopste yuasa uit de motorzaak houdt het nu al vijf jaar uit zonder gezeik.

Benno
 
Laatst bewerkt:
Bij mij komen er geen VMF accus meer in de BMW's. De boxers houden er niet van (tenminste de oudjes). Ik heb er twee geprobeerd in de R100Rt, geen van beiden heeft de eerste winter overleefd. Mijn goedkoopste yuasa uit de motorzaak houdt het nu al vijf jaar uit zonder gezeik.

Benno

Ach ik rij er in de winter niet mee en dan staat dat ding alleen maar op de druppellader...
 
Bij mij komen er geen VMF accus meer in de BMW's. De boxers houden er niet van (tenminste de oudjes). Ik heb er twee geprobeerd in de R100Rt, geen van beiden heeft de eerste winter overleefd. Mijn goedkoopste yuasa uit de motorzaak houdt het nu al vijf jaar uit zonder gezeik.

Benno
Eigenlijk niet relevant in dit topic, want het gaat hier om de juiste (maat) accu.
En natuurlijk om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, vandaar de eerdere keuze voor een slechte accu. Maar je hebt wel een punt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan