Ketting DID Naam uitleg

DjangoSoe

MF'er
4 sep 2013
51
0
Oosterhout
Hoi,

IK wil voor mijn Honda nsr125 een nieuwe ketting kopen en ben er een van het merk DID tegengekomen maar ik kan kiezen tussen 2 soorten:
520VX2GBX108EZ en de
520VX2GBX108ZB.

De 520 staat voor schakel afstand de VX2 is het nieuwe type ketting GB betekend dat hij goud gekleurd is, 108 zijn de hoeveelheid schakels maar.....
wat betekend de EZ en/of de ZB?
Ik heb ook al een berichtje naar DID zelf gestuurd maar nog geen reactie gehad :(

Hopen dat een van jullie met kan helpen :D
 
Hallo.

Ik zou het niet weten maar op een lichte 125 cc machine zou ik proberen een O of X ring ketting te vermijden omdat die zwaarder lopen dan een normale ketting.
Ik neem aan dat je die op een webshop bent tegen gekomen?

Waarom loop je niet effe de lokale motorzaak binnen om er daar een te bestellen?
Misschien hebben ze zelfs wel iets liggen wat je enkel op maat hoeft te maken.

Groeten en succes ermee.
 
Op internet staat ook dat als een o of x ring ketting eenmaal warm is dat hij ook soepel loopt, en mensen die met beide kettingen hebben gereden zeggen op meerdere fora dat ze weinig tot geen verschil merken op 125cc.
Dus voor het langer goed blijven kies ik tog voor een o/x ring ketting

Over die codering dacht ik inderdaad ook dat een eindloos is en de ander niet maar kan dit nergens met zekerheid vinden. En als ik prongelijk een eindlose ketting koop word het moeilijk monteren. Dat ez einloos is lijkt me sterk want die is paar euro duurder of kan dat dat die duurder zijn?
 
Laatst bewerkt:
Met mijn Fireblade CBR900RR levert het iets van 3 a 4pk extra op mijn achterwiel op wanneer ik de 530 ketting voor een 525 ketting vervang. :)

De 530 gaat wel merkbaar langer mee, dat weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan