Knipperlicht steun Honda Magna

Ytje

Die hard MF'er
5 feb 2015
323
0
Ik probeer mijn knipperlichtsteun van de Honda Magna (vf700c) te vervangen, mijn knipperlicht hangt er een beetje zielig bij. Ik kan alleen niet vinden hoe en waar ik de draadjes los moet halen, aan de kant van het lampje of aan de kant van het stuur. Het is allemaal erg verwaarloosd, dus kan bijna door de roest en troep de motor niet meer zien, dus ook niet wat los kan en wat niet. Als pure leek wil ik ook niet zomaar van alles los gaan trekken.

Wie kan mij vertellen hoe het werkt? En hoe ik los krijg wat nu niet los wil? Het is kunststof waar de draadjes bij de lamp samenkomen, mijn eerste idee was om dat los te krijgen, wat nu niet lukt. Maar ik weet niet of het gewoon vastgetroept is of dat het niet kan.
Knipperlicht eraf, steun eraf, nieuwe steun eraan, knipperlicht er weer aan. Klopt dat?
Of moet ik echt eens op cursus?

Dit is wat ik vervang.
full
 
Laatst bewerkt:
Zit het niet in je koplamp zelf . Deze moet je open maken en daar zitten de draden aan elkaar gezet met klemmetjes . Je knipperlicht is maar 2 draden . Gewoon goed kijken en met analytisch vermogen naar kijken .
 
Voor schroeven los te krijgen > beetje wd 40 erop spuiten o.i.d.

Maar ik snap de rest van je probleem niet? Bedoel je welke draadjes je moet losmaken voor het knipperlicht te vervangen?

Bij mij zitten de aansluitklemmen voor de voorste pinkers in de koplamp, en die van vanachter in het achterlicht.
 
Laatst bewerkt:
Achterop de knipperlicht zit een kruiskop schroef met deze haal je de knippelicht los van de rubber en achter de koplampsteun zit de knipperlicht rubber met een moer vast deze moet ook los.
 
Het knipperlicht van het rubber dat lukt, maar de draadjes moeten ook ergens los. Ik ga eens kijken waar ze heen lopen en of ze daar dan los te krijgen zijn. Ik hoopte dat ik ze bij het knipperlichtlampje al los kon halen, zodat ik niet de draden door een halve motor hoef te trekken en weer terug.
 
Naar mijn knipperlicht gaan 3 draden, 2 bij elkaar en nog eentje apart. En mijn koplamp zit heel ergens anders.
Je hebt een amerikaanse motor.
Dat betekent dat je running lights hebt.
Drie draden naar een raw dus.
Eén is massa, één voor raw, en één voor running lights.

Normaliter zitten de draden vast in het knipperlicht zelf, met iets van 20 cm draad, met een stekkertje op het einde. Die stekkertjes zitten dan weer verstopt achter een kapje, of in de koplamp of zo.

201405448.jpg


edit

en voor t geld van een nieuw tussenstukje, had je ook een complete unit gebruikt kunnen kopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor alle info. Ik ga me er weer in verdiepen bij de motor zelf. Mijn geklooi zal allicht altijd beter zijn dan de 'reparatie' van de vorige eigenaar, een verroeste bout vastplakken met tape om de boel bij elkaar te houden. En anders is de motorboer dichtbij.

@Martell, ze kwamen los mee met de motor toen ik hem overnam, kostte me gelukkig niks, hij wilde van alles af.
 
Koplamp los gehad, wat een smeerboel daarbinnen. De draden lopen inderdaad naar de koplamp, rondje binnenin en weer vrolijk naar buiten een kabelboom in zonder onderbrekening en dus mogelijkheid om ze los te halen. Tenzij ik ze doorknip... Wat ik niet van plan ben.
Wat nu? Het wordt een heel irritant knipperlichtje zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan