Begrenzing op gas of via inlaatringen?

Motomuis37

MF'er
9 mrt 2014
127
0
Hallo allemaal,

Ik ga mijn motor begrenzen naar 35kw. Dit kan op het gas of via inlaatringen. Via de ringen krijg ik een Tüv certificaat erbij waarop het framenummer staat vermeld.

1. Voegt dit certificaat wat toe bovenop de uitdraai, of is alleen de uitdraai al genoeg?
2. Begrens je een zxr400 beter op gas, of beter via de inlaatringen?

Alvast bedankt
 
Niet meer vooruit te branden? Ik mag dan wel 35 kw, misschien scheelt dat iets maar anders heb ik het liever op gas als die dan beter loopt.
Die van mn vriendin bokte nogal. Niet fijn in de toeren. Maar kan ook zijn omdat er alleen die ringen in gedrukt waren. Verder niks aangepast. Ringen er laatst uitgetrokken en loopt nu weer als een zonnetje.
 
Heeft iemand enig idee hoe ik aan 35kw plaatjes/ringetjes kan komen?
Dealers al gebeld, hebben alleen 25 kw. Op een site een setje gevonden maar geen zin om 170 euro voor een paar plaatjes uit te geven..
 
Ja tuurlijk wil ik er voor betalen, nog al logisch.. staat volgens mij nergens dat ik dat niet wil. Maar vind 170 voor een paar ringetjes te veel geld ja.
 
Laatst bewerkt:
Of zelf plaatjes kopen en de juiste grootte gaatjes er in boren. Ben je voor een paar euro klaar.

Blijf het mooi vinden hoeveel moeite mensen in een motor steken die ze maar 2 jaar gaan rijden, terwijl er echt honderden motoren makkelijker (lees: officieel) op 35kW kunnen of minder dan of gelijk aan 35kW vermogen hebben. Of ik heb hiervoor een gebrek aan doorzettingsvermogen.
 
Dat is inderdaad ook een goede, heb al op internet gezocht maar kan de dikte en diameter van de gaten niet vinden.

Net heb ik dus gebeld met de RDW, 2 keer.. De vrouw bij het algemene nummer vertelde mij vrolijk dat ik gewoon het TüV certificaatje en de inbouwverklaring op kon sturen waarna het kosteloos aangepast werd op het kenteken.
Dit vond ik een beetje een vreemd verhaal en heb dus het nummer in Zoetermeer gebeld. Deze meneer vertelde mij zoals hier al vermeldt dat ze kijken welke documenten erbij zitten en gaan kijken hoe de duitsers (tüv) hebben gemeten. De Duitsers hebben bij dat hele certificaat natuurlijk niet gemeten, die is gewoon afgegeven dus ontkom ik niet aan een keuring van 450 euro. Anders kon het administratief af voor rond de 80.- zei de meneer.
Daar bovenop zouden dus de kosten komen van het begrenzingsset en inbouw à 200.- inclusief de inbouwverklaring.

Nu maar eens opzoek naar zelf gemaakte begrenzingsringen want 650.- euro op een motor van 1500.- vind ik te gek.
 
Dat is inderdaad ook een goede, heb al op internet gezocht maar kan de dikte en diameter van de gaten niet vinden.

Net heb ik dus gebeld met de RDW, 2 keer.. De vrouw bij het algemene nummer vertelde mij vrolijk dat ik gewoon het TüV certificaatje en de inbouwverklaring op kon sturen waarna het kosteloos aangepast werd op het kenteken.
Dit vond ik een beetje een vreemd verhaal en heb dus het nummer in Zoetermeer gebeld. Deze meneer vertelde mij zoals hier al vermeldt dat ze kijken welke documenten erbij zitten en gaan kijken hoe de duitsers (tüv) hebben gemeten. De Duitsers hebben bij dat hele certificaat natuurlijk niet gemeten, die is gewoon afgegeven dus ontkom ik niet aan een keuring van 450 euro. Anders kon het administratief af voor rond de 80.- zei de meneer.
Daar bovenop zouden dus de kosten komen van het begrenzingsset en inbouw à 200.- inclusief de inbouwverklaring.

Nu maar eens opzoek naar zelf gemaakte begrenzingsringen want 650.- euro op een motor van 1500.- vind ik te gek.

Keuringskosten blijven gelijk.
Kosten werkplaats blijven ook gelijk.
Zelfmaak ringen kan natuurlijk, maar het lijkt me lastig om de precieze maten te vinden.
En als je op 36kw uitkomt, kan alles er weer uit en moet je opnieuw beginnen.

Fijner is een een motor kopen die al op 35 kw staat.
 
Ik heb een stel plaatjes van een ZX6R mag je zo hebben, misschien kun je daar wat mee.
Dat is inderdaad ook een goede, heb al op internet gezocht maar kan de dikte en diameter van de gaten niet vinden.

Net heb ik dus gebeld met de RDW, 2 keer.. De vrouw bij het algemene nummer vertelde mij vrolijk dat ik gewoon het TüV certificaatje en de inbouwverklaring op kon sturen waarna het kosteloos aangepast werd op het kenteken.
Dit vond ik een beetje een vreemd verhaal en heb dus het nummer in Zoetermeer gebeld. Deze meneer vertelde mij zoals hier al vermeldt dat ze kijken welke documenten erbij zitten en gaan kijken hoe de duitsers (tüv) hebben gemeten. De Duitsers hebben bij dat hele certificaat natuurlijk niet gemeten, die is gewoon afgegeven dus ontkom ik niet aan een keuring van 450 euro. Anders kon het administratief af voor rond de 80.- zei de meneer.
Daar bovenop zouden dus de kosten komen van het begrenzingsset en inbouw à 200.- inclusief de inbouwverklaring.

Nu maar eens opzoek naar zelf gemaakte begrenzingsringen want 650.- euro op een motor van 1500.- vind ik te gek.
 
Hier zijn ze iets goedkoper: alpha Technik - Spezialist für Leistungsänderungen & Technik-Zubehör für Motorräder

Kawasaki ZXR400 ZX400L 1991- F669 48 35 F 03-ZX400L-K35 zum Shop 105,00 €
Drosselkit 35 kW für Kawasaki ZXR400, ZX400L, Ansaugblenden
Denk dat je deze bedoeld uit Duitsland: Alpha Technik

Thanks voor het meedenken mannen! Ik ga kijken of ik er zelf aan kan komen en anders ga ik het maar op deze manier doen!
Een andere motor is geen optie, de 35kw is zeker voor 4 jaar omdat mijn vriendin hem na 2 jaar waarschijnlijk overneemt. Als het niet goedkoper te verkrijgen is doe ik het gewoon via de officiële manier.

bedankt!
 
Of gewoon een Suzuki GS500e (34kW) voor 1000-1500 euro kopen, jij 2 jaartjes sturen, zij 2 jaartjes sturen. Na 2 jaar koop jij een vol vermogen 600cc supersport oid en steek je nu honderden euro's (en tijd) in je zak, om die te gebruiken voor je echte droommotor.

Goed, een GS is geen supersport (daarom ook 'GS' :P ), maar je leert er op rijden, onderdelen volop verkrijgbaar en bijna niet kapot te krijgen. Op dit forum ook nog een erg levendig topic waar iedereen elkaar helpt.
 
Monomuis, bedankt voor het advies! heb er ook serieus nog naar zitten kijken, maar vind het persoonlijk echt geen mooie motor en dat draagt ook zeker bij aan het motorrijden. Heb net ook nog ernaar zitten kijken na jouw tip en ze staan er zo rond de 1500 euro op. Als ik van de zxr nog wat af praat scheelt het me misschien 300 euro voor 4 jaar. Ik ga er zeker nog even verder naar kijken, maar denk toch echt dat ik het bij de zxr houd, omdat ik ook hierna supersport wil rijden.

Groetjes
 
Heb je ook de kosten meegenomen voor onderdelen, inbouwen en IKS, in die 300 euro verschil? Je moet het zelf weten. Jouw keus, jouw geld. Met 1500 euro heb je natuurlijk ook een beperktere keus.
 
Mijn ZXR400 staat import uit duitsland als 25KW op papier.

Die ringen zitten er niet meer in, die heb ik eruit gehaald toen ik vol rijbewijs had.
Ik wil ze best opmeten voor je, maar dan heb je 25kw ipv 35kw.

Verder liep de zxr400 echt erg goed met deze 25kw kit!
Enige probleem wat ik ermee had was Carb-icing door de verleinde inlaat.
 
Of gewoon een Suzuki GS500e (34kW) voor 1000-1500 euro kopen, jij 2 jaartjes sturen, zij 2 jaartjes sturen. Na 2 jaar koop jij een vol vermogen 600cc supersport oid en steek je nu honderden euro's (en tijd) in je zak, om die te gebruiken voor je echte droommotor.

Goed, een GS is geen supersport (daarom ook 'GS' :P ), maar je leert er op rijden, onderdelen volop verkrijgbaar en bijna niet kapot te krijgen. Op dit forum ook nog een erg levendig topic waar iedereen elkaar helpt.

Dat deed ik ook! ik begon met een GSXR, na problemen tijdelijk voor een prikke (€550,-) een GS500 kunnen kopen. Deze na anderhalf jaar weer verkocht en lekker vol vermogen gaan rijden.

Een zware fiets afvoeren rijd gewoon minder lekker dan een fiets op vol vermogen (35kw). Ik vond het geweldig de gs, gooi en smijten en een krasje maakte niet uit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan