Begrenzing op gas of via inlaatringen?

Motomuis37

MF'er
9 mrt 2014
127
0
Hallo allemaal,

Ik ga mijn motor begrenzen naar 35kw. Dit kan op het gas of via inlaatringen. Via de ringen krijg ik een Tüv certificaat erbij waarop het framenummer staat vermeld.

1. Voegt dit certificaat wat toe bovenop de uitdraai, of is alleen de uitdraai al genoeg?
2. Begrens je een zxr400 beter op gas, of beter via de inlaatringen?

Alvast bedankt
 
De uitdraai zegt misschien alleen wat voor de verzekering, maar zorg dat je dit zwart op wit hebt. Er zijn er maar weinig die dit nog accepteren.

Voor de politie telt het totaal niet en krijg je 340 euro boete (excl. adminsitratiekosten), als ze je langs de kant zetten.

Je kan 'm bij de RDW via IKS (Individueel Keuren Speciaal) als 35kW op kenteken krijgen, maar dit kost je wel +/- 450 euro. Verkoopt wel veel makkelijker naderhand en geen last van de politie.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motorfiets was een ZXR400 op 25kW, begrenst door middel van ringen in de inlaat. Liep prima.

Wat betreft het papierwerk: Ik heb hierna een zx6r gekocht die begrenst was door middel van een uitdraai en 1.5 jaar mee rondgereden zonder problemen. Maar ik lees ook wel is verhalen van agenten die moeilijk doen bij een staandehouding. (de zxr400 was op kenteken 25kW)

Toen kon je bij de KNMV gewoon met een uitdraai verzekeren, maar misschien is dat in de tussentijd al veranderd.
 
Bel de RDW eens. De regels voor het omzetten naar 35KW zijn redelijk soepel in vergelijking met 25kw (dan heb ik het niet over de eisen aan een 35KW motor zelf maar het proces van een wijziging in je papieren), en een TÜV certificaat legt redelijk wat gewicht in de schaal bij de RDW. Bel ze eens of ga eens langs een keuringsstation, er zitten er redelijk wat verspreid over NL.
 
Ik had een Tuv certificaat en de agent gaf me een fijn papiertje mee naar huis. Ofwel ik mocht even flink wat flapjes neertellen voor het zogenaamd 'rijden zonder geldig rijbewijs'.

TUV certificaat zegt helemaal niks. De Nederlandse regels zijn dat het aantal KW op je kentekenbewijs bindend is.

Inderdaad, er zijn agenten en verz. maatschappijen die er genoegen mee nemen, maar er zijn er ook die dat niet doen.

Overigens zijn hier al heel veel vragen over gesteld..
 
Ik zal morgen eens bellen met het rdw. Zat net even snel te kijken en toen stond er een bedrag van 55.- voor keuring bij aaanpassing van motorvermogen. Zal vast nog wel een rijtje kosten bijkomen dan..
 
Ik zal morgen eens bellen met het rdw. Zat net even snel te kijken en toen stond er een bedrag van 55.- voor keuring bij aaanpassing van motorvermogen. Zal vast nog wel een rijtje kosten bijkomen dan..

Ik lees mee!
Ik heb zelf namelijk een ZXR400 die begrenst is op 35kW, maar deze staat 25kW op kenteken, als ik dat kan laten veranderen voor niet te veel flappen dan laat ik dat zeker doen!
 
Ik zal morgen eens bellen met het rdw. Zat net even snel te kijken en toen stond er een bedrag van 55.- voor keuring bij aaanpassing van motorvermogen. Zal vast nog wel een rijtje kosten bijkomen dan..
Post alsjeblieft het resultaat van je telefoontje.
Ik denk dat je voor een wijziging van vermogen naar Lelijkstad moet en ongeveer 400 euro kwijt bent.
 
Kerumeester zei tegen mij dat RDW totaal niks met TUV te maken heeft en daarom er ook weinig mee zal doen. Ik denk dat als je het echt 100% goed wilt doen een IKS afspraak maakt. Of je import eentje op het juiste KW
 
Kenteken staat andere KW vermeld dus jouw testbank uitdraai telt niet => geen geldig rijbewijs.(gevolgen voor jou in geval van een ongeval lijken mij wel duidelijk, verzekering zal zich dan ook terugtrekken).

Niet doen.
 
Ik heb dit 1 jaar geleden ook uitgezocht, met een FZR 67 KW origineel. Heb deze op het gas laten begrenzen en een uitdraai gemaakt (33KW). Heb me motor bij de ANWB verzekerd. Bij een ongeluk moet die begrensd zijn.

Edit: Als het goed is heeft iemand hiervoor ook een boete gehad, en deze succesvol aangevochten..zoekertje..

Dubbel edit: -

Meneer 'Base' (van het forum hier) is aangehouden met een 25KW uitdraai.

Hij heeft zijn boete aangevochten en die zaak is geseponeerd. Link naar topic kan ik zo niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hmm daar ga ik dan zeker even naar zoeken ja! Scheelt anders een hoop geld denk ik. Weet je toevallig nog of dat een oud topic is? Misschien is er namelijk in de loop der tijd wat aangepast.
 
Ik had een Tuv certificaat en de agent gaf me een fijn papiertje mee naar huis. Ofwel ik mocht even flink wat flapjes neertellen voor het zogenaamd 'rijden zonder geldig rijbewijs'.

TUV certificaat zegt helemaal niks. De Nederlandse regels zijn dat het aantal KW op je kentekenbewijs bindend is.

Inderdaad, er zijn agenten en verz. maatschappijen die er genoegen mee nemen, maar er zijn er ook die dat niet doen.

Overigens zijn hier al heel veel vragen over gesteld..

Zit je al lang op lezen? Ik had het over de RDW en het aantonen van een begrenzing dmv dat certificaat. Dat je een bon krijgt van een agent omdat je nog niet bij de RDW bent geweest lijkt me logisch.
 
Laatst bewerkt:

Dat is wel ruim 4 jaar geleden en met 25kW, niet met A2/35kW.
Daarbij gaf die rechter ook al aan dat het via de RDW moet, hij had alleen het geluk dat hij die boete niet hoefde te betalen. Niet elke rechter hoeft zo te zijn.

Ik zou gewoon legaal op kenteken gaan of wat zoeken wat max 35kW is of via de importeur naar 35kW kan, zonder individuele keuringen. Er zijn honderden motoren (incl. motorscooters) voor A2 te krijgen zonder IKS nodig te hebben of op uitdraai te moeten sturen.
 
Zal ook eens gaan informeren bij Kawasaki dealers of die hem legaal op 35kw kunnen krijgen zonder die IKS keuringen en wat de kosten zijn. Bij verkoop krijg ik er misschien weer iets meer door en ik heb geen zin om constant als een indiaan rond te gaan rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan