KTM520 EXC 2002 Ontstekingsproblemen

nik_740

Rookie
9 feb 2015
4
0
Emmen
Hallo mede MF-ers,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag aan jullie misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Ik heb nu een 2002 KTM 520 EXC in de garage staan die niet meer wil starten, heb verschillende dingen doorgemeten zoals de stator en de bobine en deze lijken verder in goede waarden te verkeren. Nu echter wou ik proberen de Pick-Up sensor te gaan meten naar de weerstand maar ik kreeg niks geen waarde eruit. Ook heb ik geprobeerd te gaan kicken en dan een wisselspanning te meten maar ook hier kreeg ik geen waardes uit.

Hoor ik bij de Pick-Up sensor wel enige waardes te kunnen meten of klopt hat dat je deze niet kunt meten?? Alvast bedankt!!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen met advies of tips O-)

Alvast hartelijk bedankt,
Nik
 
Ik heb hier twee ktm blokken liggen nl: de 400 en de 450 exc, dus zelfde type blok als jouw 520. Ik heb net ff beide pick-ups doorgemeten en meet 97 ohm (beide). Maar ik moet wel echt goed kijken of ik de pennen van de multi-meter tegen het ijzer in de stekker houd. In het begin mete ik ook niets tot ik beter keek wat ik deed. Stekkertje is erg krap. 8-)

Ik heb hier ook nog een universele losse pick-up liggen, daar meet ik 200/189 ohm.
Maar daar zitten ook een paar gesoldeerde/verlengde draden aan, en een ferrietkern, dat zal ook van invloed zijn denk ik. O-)

Verder bedoelde ik met mijn vraag over de elektrische start dat dit wel vaker niet werkt op een rfs ktm. Ligt dan meestal aan de accu, maar dan is de motor nog wel aan te trappen. Dus niet dat je om die reden je hele motor uit elkaar trekt. :+ Je zult niet de eerste zijn die dat doet. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan