Ketting aanspannen

Bjorn30

MF'er
1 feb 2015
69
0
Hamme
hallo

Is dit normaal dat ik de ketting om de 1,5+- week Maier aantrekken?
En word op moment aangetrokken :?

Doe ik iets verkeerd ofzo?

Mvg
 
hallo

Is dit normaal dat ik de ketting om de 1,5+- week Maier aantrekken?
En word op moment aangetrokken :?

Doe ik iets verkeerd ofzo?

Mvg

Zet je deze niet te strak? b.v. door deze op een achter(bok) te spannen :')
Als ie te strak staat,rek je de ketting veel te veel op,en dan gaat ie kapot. '(

M.a.w. spannen met beide wielen op de grond,en de aangegeven tolerantie houden :)
 
Laatst bewerkt:
hallo

Is dit normaal dat ik de ketting om de 1,5+- week Maier aantrekken?
En word op moment aangetrokken :?

Doe ik iets verkeerd ofzo?

Mvg
Ik heb geen idee wat je doet, dus kan ik ook niet zeggen of ik denk dat je misschien iets niet goed doet.
Ik weet ook niet hoeveel kilometers je per week rijdt.
 
Als je zo vaak spant, dan moet je toch wel weten wat je doet ?!?!?

Moer van de achteras losdraaien, spannen tot de speling die aangegeven staat in je werkplaatshandboek (meestal tussen 2 en 3cm, maar kan ook meer afhankelijk van het type motor) , en moer weer vast draaien en splitpen er weer in.

En het makkelijkste met spannen is om en om, 3x moerkantjes links, 3x rechts, of minder, etc.

Op die manier blijft de ketting namelijk recht liggen.
 
Ik snap werkelijk geen fluit van wat je nu allemaal typt.... :?
Was op het werk bericht aan het zetten.
bedoel dus: zet de moter op de poot,daarna de moer 22mm los,dan de 2moertjes gelijkmatig aandraaien zodat je de juist speling hebt,dan de moer vast ,extra controle.

Staan nu 3800km op , die kunnen toch niet versleten zijn???????
ik zit bijna aan mijn einde :-s

Mvg
 
Was op het werk bericht aan het zetten.
bedoel dus: zet de moter op de poot,daarna de moer 22mm los,dan de 2moertjes gelijkmatig aandraaien zodat je de juist speling hebt,dan de moer vast ,extra controle.

Staan nu 3800km op , die kunnen toch niet versleten zijn???????
ik zit bijna aan mijn einde :-s

Mvg

Paar vragen:
-3800 km op de ketting? Zo ja, heb je de ketting zelf vervangen en zit überhaupt wel de juiste kettinglengte op de motor?
-Inkoppertje. Smeer je de ketting wel? En zo ja hoe vaak?
 
Was op het werk bericht aan het zetten.
bedoel dus: zet de moter op de poot,daarna de moer 22mm los,dan de 2moertjes gelijkmatig aandraaien zodat je de juist speling hebt,dan de moer vast ,extra controle.

Staan nu 3800km op , die kunnen toch niet versleten zijn???????
ik zit bijna aan mijn einde :-s

Mvg

met de "poot" bedoel je daar mee de middenstandaard? en nogmaals wie of wat is Maier ???
 
Iets in dit verhaal klopt idd niet, 3800 km, vanaf nieuwe fiets, nieuwe ketting , om welke fiets gaat het hier? En wat zegt het instructieboekje van je fiets? Meestal word er een richtlijn opgegeven van een aantal mm indrukken bij achterbrug als hij op jiffy staat of zo. Kom eens met specifieke gegevens, dan kunnen we je helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan