Ketting aanspannen

Bjorn30

MF'er
1 feb 2015
69
0
Hamme
hallo

Is dit normaal dat ik de ketting om de 1,5+- week Maier aantrekken?
En word op moment aangetrokken :?

Doe ik iets verkeerd ofzo?

Mvg
 
Hoe dat dan precies zit bij deze Hyosung durf ik niet te zeggen, maar mijn ketting (Ducati ST4s) moet ik ook spannen terwijl de motor op de middenbok staat. Wel heel specifieke speling; 32-34 mm moet er zijn. Staat op een fabriekssticker op de zijkant van de achterbrug, dus ook geen verkeerde info. Er zijn dus wel motoren waarbij je moet spannen op de middenbok.
 
Hoe dat dan precies zit bij deze Hyosung durf ik niet te zeggen, maar mijn ketting (Ducati ST4s) moet ik ook spannen terwijl de motor op de middenbok staat. Wel heel specifieke speling; 32-34 mm moet er zijn. Staat op een fabriekssticker op de zijkant van de achterbrug, dus ook geen verkeerde info. Er zijn dus wel motoren waarbij je moet spannen op de middenbok.

Mechanism schreef op 25 maart 2015 @ 11:21:

Hyosung zegt in de manual:
Place the motorcycle on the jack or block.

Dat betekent: Zet hem stevig neer op een motorbrug of motorbok.
Dat betekent NIET: Zet hem op de middenbok. Een midden bok = "centre stand".

;)
 
Het maakt niet echt uit of je stelt op de middenbok of op de zijstandaard. Als je je maar realiseert dat je op de middenbok meer spanning moet overhouden.

En uiteindelijk moet je, als je de ketting hebt aangespannen of het achterwiel nog helemaal kan inveren, zonder dat de ketting strak komt te staan. Als dat wel het geval is, gaat de ketting alle hobbels tijdens het rijden opvangen met uiteraard overmatige slijtage.

Mijn idee is dat veel motoren met een te strak staande ketting rondrijden.
 
Als dat ding zo knetter strak staat. Moet je dat toch ook wel merken in topsnelheid.
Geeft toch nogal wat weerstand zou je zeggen en met een 125 heb je nou niet echt veel reserve. ;)
 
Bjorn30,
stop maar met motorrijden, dat komt nooit meer goed... eens staat dat bord voor je kop stil en knal je er dwars doorheen. :X

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat Bjorn30 misschien net zo goed kan lezen als schrijven. Als je kijkt naar zijn posts betekent dat dus dat zo'n beetje de helft niet bij hem binnenkomt.
 
Sjongejonge, ik had eerlijk gezegd ook weinig anders verwacht. Technisch inzicht en taalgevoel zitten nog steeds op hetzelfde niveau als de openingspost.

3500 km op een 125 cc en je kettingwiel al eivormig!?

Hoe vaak span je je ketting? Na elke tankbeurt?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een nieuwe set laten monteren en direct thuis de boel weer strak zetten, want ook deze monteur was natuurlijk weer een prutser die geen idee heeft wat hij doet _O-

Met jou technisch inzicht moet je gewoon 1 kilometer uit de buurt van gereedschap blijven _O-

Er is hier nu al 10 tallen zo niet 100 x verteld wat je verkeerd doet en gewoon stug vast houden aan je eigen gelijk :Z :W
 
full


Bijna vrijdag
 
Terug
Bovenaan Onderaan