bmw r850r scrambler

cb400fbrik

MF veteraan
19 jan 2006
2.539
0
Capelle aan den IJssel
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben mark, 28 jaar en ben hard bezig om mijn r850r om te bouwen tot iets van een scrambler, tracker....

Ben er al even mee bezig, maar nu door mijn tijdelijk werkloosheid heb ik meer tijd en schiet het allemaal even wat sneller op.

Mijn doel is om de motor ongeveer naar dit voorbeeld te verbouwen
full


Ik ben de motor vorig jaar gaan strippen en langzaam aan gaan verbouwen.
De wielen wilde ik zwart spuiten of andere. Uiteindelijk zijn het velgen geworden van de r1100s dus 5 spaaksvelgen met een 180 achterband :9~ Deze heb ik laten stralen en dan worden de velgen mooi ruw en hierna matzwart gespoten. Is precies geworden zoals ik wenste 8-) Ook aangezien de bandenmaat achter anders is, nieuwe banden gemonteerd.

Ik heb een andere kroonplaat erop gezet zodat ik een mooi tracker stuur kon monteren ipv de lelijke stuurhelfden. Er komen van biltwell handvatten op *O*

Ook ga ik zelf proberen om een zadelpan te maken en deze te laten bekleden zoals ongeveer het voorveeld.
Dit lukt aardig en ben er nu bijna mee klaar zodat deze naar de bekleder kan.

Het subframe is de flex ingegaan om alle overbodige beugeltjes eraf te halen en de achterzijde te veranderen. Want er komt een achterlicht op met kentekenplaathouder.
Deze plaats ik tussen de framebuizen, dit vind ik weer eens wat anders dan de gebruikelijke frameloop.

Het luchtfilterhuis gaat eraf, ik plaats namelijk 2 sportfilters rechtstreeks op de gasklephuizen 8-)

Alle elektronica welke onder het zadel zat verplaats ik naar onder de tank zodat je achter echt een super clean beeld krijg.

En als uitlaat heb ik een laser duotech met katvervanger, want ik wil er mee naar het buitenland kunnen.
Maar mocht ik geld over hebben _O- dan ga ik zelf een systeem maken met aan weerszijde een demper want dat is toch wel het mooist.

Zoals je straks op de foto's kan zien, heb ik de voorvork, triangel en kroonplaat antraciet mat gespoten, dit worden de klepdeksels ook nog.

Hier mijn to do list
-Subframe aflassen en zadelpan erop pasmaken. En pan en frame spuiten
-Afdekkapjes tank matzwart spuiten
-Elektra onder de tank wegwerken.
-Stuur vastzetten en controls monteren
-Achterveer vervangen, deze is lek
-Koplamp monteren
-Teller monteren acewell of originele teller verbouwen.
-Klepdeksels antraciet mat spuiten.

Ik ga proberen er zo foto's bij te zetten en jullie regelmatig een updat te geven.

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn motor met een gs adventure zadel erop.
Dit zadel zou het ook eerst worden, totdat ik het topic zag van(naam vergeten) welke een r1100r verbouwt en toen bedacht ik dat ik het ook wilde proberen om zelf een zadel te gaan maken.

full
 
Ja heb ik ook stiekem aan zitten denken een andere tank, maar is best wel lastig omdat bij een r alles onder de tank zit.

Heb ook een creatie gezien met een oude r80 tank erop, veel aan verbouwd maar echt gaaf :9~

full
 
Ja heb ik ook stiekem aan zitten denken een andere tank, maar is best wel lastig omdat bij een r alles onder de tank zit.

Heb ook een creatie gezien met een oude r80 tank erop, veel aan verbouwd maar echt gaaf :9~

[afbeelding]
Een /7 tank past niet zomaar, die moet je verbreden. En dan moet je ook nog iets verzinnen voor je brandstofpomp en filter. Het ziet er eenvoudiger uit dan het is.
 
Is idd een boel werk om een tank passend te krijgen en gaat mij niet lukken met de kennis die ik nu heb en het niet hebben van de juiste tools.

Wel wilde ik wat anders en dus heb ik een gs tank gekocht en ik ga kijken of deze staat en een blijvertje is. Meer benzine en een gave look , denk ik.
Van de week krijg ik deze binnen en dan zal ik even een foto maken.

Ik ga morgen verder met de voorkant, stuur vastzetten, controls aansluiten en nieuwe biltwell grips monteren :9~
Het zadelpan wacht ik deze mee, want deze zal ik moeten aanpassen op de gs tank.
 
GS tank, leuk!
Kan mooie dingen opleveren ;)
Alleen maar beter dat je al een gs zadel hebt, past mooi dan!
r850-tankfitted.jpg


Ben benieuwd hoe het gaat staan 8-)
 
Zeker dat de tank gaaf kan gaan staan. Alleen ga ik toch nog steeds een eigen zadel maken want ik moet te veel aanpassen aan het gs zadel. Ik hoop de tank voor het weekend te krijgen. Want dan kan ik verder. Ik wil weer rijden!! :]
 
Eindelijk weer een update.
Veel kunnen doen, helaas niet alles een foto van gemaakt.

Het subframe heb ik afgelast en matzwart gespoten en achterlicht gemonteerd.

Ook heb ik open filters gemonteerd, echt gaaf :9~

Stuur vastgezet en de biltwell grips gemonteerd de originele spiegels ga ik weer gebruiken want trillen niet en zicht vind ik erg belangrijk.

En dan de grootste verandering, mijn gs tank erop gezet :9~ staat echt gaaf!!!
Wel heb ik mijn oliekoelers eraf moeten halen want deze zitten gruwelijk in de weg.
Ik heb een koeler van een r1150rt gekocht, deze is groter en zo heb ik maar 1 koeler en de aansluitingen zitten hiervan beter. Deze komt onder de triangel.

Zo dat was hem weer even. Hier wat foto's

full
 
Lekker bezig!
Staat inderdaad erg tof, zo'n GS tank ;)

Heb je foto's van je subframe? Ben wel benieuwd hoe jij dat hebt opgelost.
 
Ja ben een beetje verder gekomen.
Mijn teller gemonteerd, binnenkort even aansluiten en de rest van de elektra.
Zadelpan is nu bijna klaar en dan kan deze naar tijgerleathers.

Van de week zal ik weer even wat foto's posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan