Vervangend blok in een R6 hangen

Gosseke

Rookie
8 feb 2015
14
0
Temse
Hallo,

Ik heb een r6 gekocht bouwjaar 02 deze had een probleem? Bij aankoop rookte hij hard onder de tank dit heb ik al gevonden de kleppendeksel packing was stuk en de ontluchtingsklep was niet aangesloten,

Maar nu heb ik een ander probleem heb mijn carbs gesynchroniseerd zonder lucht filter perfect statoineer toerental juist onder de 1000 en kon hem optrekken tot het rood, dan luchtfilter er op om hem goed te krijgen maar nu niks voor te starten moet ik alles open draaien en blijft niet lopen wie weet raad
 
Als je schade aan cilinderwand heb dan heb je geen compressie, maar alles ik de motor zijn carbus wil synchroni dan heb ik vacuüm. Normaal geen compress is toch ook geen vaccuum
 
artie in "Yamaha R6 rookt uit carter ontluchting, ..."

Ik kan je precies vertellen wat er aan de hand is en daar ga je niet blij van worden......

Die carterontluchting was los gekoppelt van het luchtfilter zodat hij iets beter zou lopen omdat je teveel carterdruk hebt.
Waarschijnlijk zal je ook wel merken dat je vermogen mist ?

Ik heb pas geleden hetzelfde probleem gehad dus weet waar ik over praat. :/

1e cilinder
11092009357.jpg


3e cilinder
11092009358.jpg


Dit is dus het bekende cilinderwand probleem van de R6 99-02 modellen.

Mocht je toch nog twijfelen,meet de compressie maar.......
1e cilinder zal waarschijnlijk 0 bar zijn want die gaan (heel vreemd) als eerst kapot.

Ik ben nog wel (ook met losgekoppelde carterontluchting) een week door de Eifel geweest maar merkte goed verschil in vermogen (en benzineverbruik) met maatje die ook R6 reed.


Succes !


Overigens moet je stationair toerental rond de 1350 zitten en niet "net onder de 1000"

:W
 
Laatst bewerkt:
Compressie getest

1 : 3,5
2 : 9,1
3 : 12,00
4 : 12,00

Als je de kop er af pakt dan krijg je waarschijnlijk de zelfde ravage te zien als welke hierboven al in beeld staat in de post van Jim.

Succes met het zoeken naar een goed vervangend blok, die dingen worden langzamerhand steeds zeldzamer en als ze er zijn dan worden ze alleen verkocht incl. de rest van de motorfiets.

Probleem ontstaat (meestal) door het plaatsen van een "open uitlaat" in combinatie met een "open" luchtfilter zónder dat de carburateurs daar qua mengsel/sproeiers op aangepast worden. Mengsel wordt te arm en de temperaturen te hoog, de eerste (twee) cilinder(s) zit(ten) het verste weg van "verse" koelvloeistof en worden véél te heet....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan