Vervangend blok in een R6 hangen

Gosseke

Rookie
8 feb 2015
14
0
Temse
Hallo,

Ik heb een r6 gekocht bouwjaar 02 deze had een probleem? Bij aankoop rookte hij hard onder de tank dit heb ik al gevonden de kleppendeksel packing was stuk en de ontluchtingsklep was niet aangesloten,

Maar nu heb ik een ander probleem heb mijn carbs gesynchroniseerd zonder lucht filter perfect statoineer toerental juist onder de 1000 en kon hem optrekken tot het rood, dan luchtfilter er op om hem goed te krijgen maar nu niks voor te starten moet ik alles open draaien en blijft niet lopen wie weet raad
 
mijn klompen voelen niet zoveel.
Dat je gaat zoeken op internet en vermoed dat het daaraan kan liggen ok.
Vervolgens dat ding verkopen alsof je niet weet wat er aan de hand is, vind ik als persoon, nogal wat.

Wat Daniel ook aangeeft, ik zou het niet kunnen om mensen zo op te lichten.
Lijkt me ook iets wat je moet willen/durven je zou maar iemand overduidelijk moedwillig oplichten en die persoon houd daar niet van en schroomt zich niet dit op overduidelijke wijze te tonen.

Maar graag wat uitleg over TS over aanschaf prijs ed, waarom hij hier zo makkelijk overheen stapt en ff'kes een ander blok regelt.

we zitten in Techniek V&A he ;)
gewone natuurwetten gelden hier niet :P
 
mijn klompen voelen niet zoveel.
Dat je gaat zoeken op internet en vermoed dat het daaraan kan liggen ok.
Vervolgens dat ding verkopen alsof je niet weet wat er aan de hand is, vind ik als persoon, nogal wat.

Wat Daniel ook aangeeft, ik zou het niet kunnen om mensen zo op te lichten.
Lijkt me ook iets wat je moet willen/durven je zou maar iemand overduidelijk moedwillig oplichten en die persoon houd daar niet van en schroomt zich niet dit op overduidelijke wijze te tonen.

Maar graag wat uitleg over TS over aanschaf prijs ed, waarom hij hier zo makkelijk overheen stapt en ff'kes een ander blok regelt.

we zitten in Techniek V&A he ;)
gewone natuurwetten gelden hier niet :P


dat probeer ik in mijn quote ook te zeggen.
 
Blokken liggen er genoeg, alleen allemaal met hetzelfde probleem.
hij heeft zeker mazzel ineens een goede voor normaal geld te vangen.
Er zullen nog maar weinig goede blokjes rondzwerven. Ze zoeken ze allemaal.
 
dat kan je op je klompen aanvoelen,
degene die zo'n ding heeft en problemen krijgt gaat eens op internet zoeken en weet genoeg.
Precies dat.... De carterontluchting is niets voor niets los gehaald lijkt mij...
Ik zeg niet dat het in dit geval bewuste oplichting is... maar ik hoor / zie vaak om me heen dat mensen bij problemen een motorvoertuig snel weg doen en hier niets van melden.
 
Precies dat.... De carterontluchting is niets voor niets los gehaald lijkt mij...
Ik zeg niet dat het in dit geval bewuste oplichting is... maar ik hoor / zie vaak om me heen dat mensen bij problemen een motorvoertuig snel weg doen en hier niets van melden.
Dit denk ik ook.

Weet het niet zeker natuurlijk, maar het is erg verdacht dat net dat ene dat het euvel verbloemd ook gedaan is.
 
Iedereen kent mij ondertussen wel al ik had een probleem met r6 van 02 motorblok,
Vandaag heb ik de motor uit het frame gehaald nadat ik er voor de compressie al had gemeten die zeer goed is 12 bar op de 4.,

Dan heb ik de blok onder mijn frame gehangen tot op de carbu na , uitlaat , radiator enzo hangt nu als ik op de start trek hoor ik de rail over gaan met starter zelf niet op mijn display gaat hij naar 3000 toeren en dan terug 0 ook als ik start knop druk geeft hij 5 km aan blok is perfect heb enkel kabelboom en ecu van oude genomen
 
Iedereen kent mij ondertussen wel al ik had een probleem met r6 van 02 motorblok,
Vandaag heb ik de motor uit het frame gehaald nadat ik er voor de compressie al had gemeten die zeer goed is 12 bar op de 4.,

Dan heb ik de blok onder mijn frame gehangen tot op de carbu na , uitlaat , radiator enzo hangt nu als ik op de start trek hoor ik de rail over gaan met starter zelf niet op mijn display gaat hij naar 3000 toeren en dan terug 0 ook als ik start knop druk geeft hij 5 km aan blok is perfect heb enkel kabelboom en ecu van oude genomen

96caa4397012960a15086888a1d3365ba7f85909cee59f3ae91cd7972ffca928.jpg


gif-what.gif


als je nu zegt dat je compressie weer goed is, prima en fijn om te horen, maar snap geen kut van wat je allemaal zegt...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij snap ik wat je zegt.....: Als ik het goed heb gaat je toerenteller naar 3000 rpm en dan terug naar 0. Als dit zo is dan zegt je motor dat er iets mis is met je TPS sensor. Die zit aan de zijkant van je carburateur.

Of het ligt aan de sensor of het feit dat je onderdelen van verschillende bouwjaren door elkaar gebruikt durf ik je niet te zeggen.

succes!
 
Dat lijkt er wel op, maar mijn belgisch is niet zo goed........ :+


@ TS
Wel leuk dat je nu weer een neiuw topic begint, maar dit had je ook in jouw andere topic kunnen voortzetten, waar je dan ook meteen antwoorden zou kunnen geven op de vragen die nog open staan. O-)
 
Volgens mij snap ik wat je zegt.....: Als ik het goed heb gaat je toerenteller naar 3000 rpm en dan terug naar 0. Als dit zo is dan zegt je motor dat er iets mis is met je TPS sensor. Die zit aan de zijkant van je carburateur.

Of het ligt aan de sensor of het feit dat je onderdelen van verschillende bouwjaren door elkaar gebruikt durf ik je niet te zeggen.

succes!

Inderdaad, en die zit er nog niet op.....
Carburateurs monteren en stekkertje erop, en nogmaals proberen.
 
Bijna vrijdagavond.............hier verzamelen. O-)

Dat er nog mensen zijn die serieus antwoord geven en moeite doen. :? Hij neemt niet eens de moeite om zijn probleem duidelijk te omschrijven. Pleurt hier een stortvloed van woorden neer, van dingen die het wel en niet doen, en of iemand weet wat er aan de hand is. :z :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan