welk soort lijm om rubber op kader te kleven

vanlierde

MF'er
26 jun 2011
170
0
Nieuwpoort, België
Hey,

Ik heb mijn KLX 300 kader laten stralen en poederlakken, hiervoor zaten er aan elke kant 2 rubbers gekleefd waar de tank op rustte.

Deze heb ik er moeten afhalen voor de werken. Nu moeten ze er uiteraard weer op, maar met welke lijm lukt dit?

Alvast bedankt

Mvg

Bart
 
Hier heb ik 2 lagen neopreen ermee op elkaar verlijmd(voor kussentje 4 lagen)en dan snijden en vervolgens schuren tot je erbij neervalt en vervolgens op zitje gelijmd.Nooit meer los te krijgen,staat aardig onder spanning met die rondingen.Resten lijm wat er onderuit komt kan je afwerken met wasbenzine.En leuk effect met die zwarte streepjes die je blijft zien.Als het droog is dan is het puur rubber.


[afbeelding]


Dit ga ik even onthouden, ik heb nog wat worsten met sika scheepsdekrubber liggen, die zijn ook geschikt om neopreen te lijmen en is heel goed schuurbaar.
 
Shell kit. Top spul

Shell tixophalte Zwart 310ml

[afbeelding]

Is bedoeld verlijmen van dakgoten enz, maar ik heb het al meerdere keren gebruikt voor andere toepassingen. Het lijmt goed en 't blijft een beetje elastisch.

Nee, is troep, na een jaartje is het verhard en scheurt net zo makkelijk als wat. Gebruik het maar eens om bijvoorbeeld de aansluiting tussen bitumen en je daktrim dicht te kitten, na een jaartje kun je terug.... (is ook maar een lapmiddel natuurlijk om daar af te kitten)

Innotec Inno-seal will do the trick !!
 
Laatst bewerkt:
Nee, is troep, na een jaartje is het verhard en scheurt net zo makkelijk als wat. Gebruik het maar eens om bijvoorbeeld de aansluiting tussen bitumen en je daktrim dicht te kitten, na een jaartje kun je terug.... (is ook maar een lapmiddel natuurlijk om daar af te kitten)

Innotec Inno-seal will do the trick !!

Is inderdaad troep en scheurt na veroudering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan