paddockstand

vind 70 euro wel veel geld voor drie kokertjes en twee rvs pennen.

vind het gewoon leuk om er zelf 1 te maken. heb zelf een paddockstand voor achter maar zo n middenbokstand lijkt me handiger voor ook je voorwiel los te halen.
de materialen en de apparatuur heb ik zelf allemaal om te maken, ging mij om het idee.
bedankt allemaal
 
vind 70 euro wel veel geld voor drie kokertjes en twee rvs pennen.

vind het gewoon leuk om er zelf 1 te maken. heb zelf een paddockstand voor achter maar zo n middenbokstand lijkt me handiger voor ook je voorwiel los te halen.
de materialen en de apparatuur heb ik zelf allemaal om te maken, ging mij om het idee.
bedankt allemaal


Volgens mij zijn het er 4 :+

Ik ken de hele verkoper niet. Het ging me eigenlijk alleen om de foto's die laten zien wat je met zo'n middenpaddock allemaal kunt.
Je hebt het materiaal en een lasapparaat dus in feite kost het je niets, alleen wat tijd *O*
 
vind 70 euro wel veel geld voor drie kokertjes en twee rvs pennen.

vind het gewoon leuk om er zelf 1 te maken. heb zelf een paddockstand voor achter maar zo n middenbokstand lijkt me handiger voor ook je voorwiel los te halen.
de materialen en de apparatuur heb ik zelf allemaal om te maken, ging mij om het idee.
bedankt allemaal

Dit idee?

1198-full.jpg
 
eigenlijk gaat het mij erom hoe krijg ik mijn voorwiel eruit, heb wel een paddockstand die is voor achter, maar hoe krijg ik mijn voorkant omhoog van de motor. of zou het ook lukken om achter op de paddockstand te zetten en dan onder je motorblok een krik ofzo, hoe doen jullie dat eigenlijk
 
Bij mijn vorige motor gebruikte ik 2 zelfgemaakte ogen in het plavond van de garage. De tank moest er wel af, en dan kon ik de motor optakelen via het frame.
Het hangt niet echt stabiel om te sleutelen, maar de motor kan nooit omvallen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou hij het niet doen als hij de tijd, materiaal, gereedschap en plezier aan heeft?
Iets kopen kan iedere jan lul.


Niet zo lullig doen tegen mensen die gewoon geen zin hebben of geen tijd hebben om zelf een paddock stand te bouwen.

Maar volgens mij heb je geen tekening nodig. Je weet waar de bobbins zitten, hoe hoog de motor gelift moet worden, en dus teken je snel zelf iets. Voordeel is dat je het anders kan doen dan anderen, op een manier die jij handiger vindt. Toch leuk als mensen zeggen "huh? wat heb jij daar nou? Oh, ja, zo werkt het ook, wel grappig eigenlijk"

Go for it!
 
kan je met een middenbok van abba niet je voorvork eruit halen


Weet ik niet, maar misschien heb je iets aan deze link.

http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=C...tor-minilift-schaarlift-pp-t-0327-500-kg.html

Daar moet je natuurlijk ook niet mee gaan lopen stunten, maar ik heb begrepen dat je al een paddockstand voor achter hebt, dus je motor staat dan in elk geval al stabiel mocht je ooit beslissen een krik te gaan gebruiken.

Linkjes naar bouwtekeningen of documentatie ivm zelfbouw heb ik helaas niet kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet, maar misschien heb je iets aan deze link.

http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=C...tor-minilift-schaarlift-pp-t-0327-500-kg.html

Daar moet je natuurlijk ook niet mee gaan lopen stunten, maar ik heb begrepen dat je al een paddockstand voor achter hebt, dus je motor staat dan in elk geval al stabiel mocht je ooit beslissen een krik te gaan gebruiken.

Linkjes naar bouwtekeningen of documentatie ivm zelfbouw heb ik helaas niet kunnen vinden.


is inderdaad ook wel leuk, die kan ik zelf ook nog maken, ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie het doen als je inderdaad je voorwiel eruit wil halen of je voorvorkpoten eruit wil hebben.
 
is inderdaad ook wel leuk, die kan ik zelf ook nog maken, ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie het doen als je inderdaad je voorwiel eruit wil halen of je voorvorkpoten eruit wil hebben.


Ikzelf heb een voor- en achter-paddockstand gekocht. Maar net zoals Rob Troost ook al aangeeft zit je dan weer met de(eventuele) vervanging van het balhoofdlager. Nu moet ik sowieso al de vorkpoten bij de kroonplaten lossen, dus de voorvork zou ik niet in zijn geheel hoeven demonteren. En dat zou ik dan nog wel kunnen, balhoofdlager waag ik me liever niet aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan