cbr600rr pc37 2003 2004 zwarte rook en olie in luchtfilterh

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Beste motorliefhebbers,
heb een probleem met mijn lieverdje :p,
hij geeft zwarte rook bij hogetouren en heeft wat vermogenverlies.
Daarnaast draait hij nie helemaal lkker als de blok koud is en verbruikt 1 op 5 ongv.
Toen we de luchtfilterhuis wilde bekijken zat er ook wat motorolie in de luchtfilterhuis. Komt dt bekend bij iemand of hebben jllie een idee wat ht probleem zou kunnen zijn. Hij heeft wel tijdje buiten gestaan in de winter, maar reed wel bijna dagelijks.

Tnx alvast!!
 
SLOTJE !!!

images
 
Dat weet hij niet. Hij gooit er een nieuw blok in omdat 'ze' hebben gezegd dat dat moet :?
Nee, nee, nee! Hij weet niet welke delen er kapot zijn. Maar misschien weet ie wel wat er nog goed is. Dan is het een kwestie van, wat er overblijft is kapot en dan heb je gelijk je antwoord op de vraag: wat is er kapot? (nou, dat wat niet heel is :+ )
 
Nee, nee, nee! Hij weet niet welke delen er kapot zijn. Maar misschien weet ie wel wat er nog goed is. Dan is het een kwestie van, wat er overblijft is kapot en dan heb je gelijk je antwoord op de vraag: wat is er kapot? (nou, dat wat niet heel is :+ )

Ah, oké, bedankt! Het is me nu eindelijk duidelijk !!
 
Omdat ze zeiden dat het goedkoper zal zijn dan een revisie. Zoals ik al aangaf die loopt nu niet stationair en compressiemetingen zijn goed dus er lekt wat in de blok waar door de olie overal heen gaat

Huh? Zoals reeds gezegd; ik ben geen mechanieker, maar volgens mijn boerenverstand klopt dit niet :?

Edit; of zeikt de olie overal uit je blok, bedoel je dat ?
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze zeiden dat het goedkoper zal zijn dan een revisie. Zoals ik al aangaf die loopt nu niet stationair en compressiemetingen zijn goed dus er lekt wat in de blok waar door de olie overal heen gaat
Ga eens naar een andere motorzaak, die je precies kan vertellen wat er is, en wat de mogelijke opties zijn.
 
Omdat ze zeiden dat het goedkoper zal zijn dan een revisie. Zoals ik al aangaf die loopt nu niet stationair en compressiemetingen zijn goed dus er lekt wat in de blok waar door de olie overal heen gaat

Mja...dus als die "monteur" had gezegd dat je een compleet nieuwe fiets had moeten kopen die die "toevallig" nog in de showroom had staan had je dat ook gedaan?? :?

Het spijt me te zeggen dat ik dit toch een heel raar verhaal aan het worden is...maargoed, het zijn jouw centen.

Veel veilige kilometers met het nieuwe blok in ieder geval, en hopelijk draaien ze er nu wel gelijk de goede bougies in.. :W
 
Als de prijs van een nieuw/ander blok heel erg aantrekkelijk is?
Maar dan nog gaat het helemaal nergens over. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wie die conclusie heeft getrokken dat het oude blok niet meer voor een normale prijs gerepareerd zou kunnen worden.

Het is begonnen met een bougie?
Ik zou mij eerst een achter het oor krabben als ze zeggen de compressie is op alle cilinders goed.
Er heeft 1 cilinder gewoon door die bougie niet meegedaan waardoor er benzine in het carter is gekomen, hetgeen te vol kwam en zo naar boven in het luchtfilter pompte..
Het hoge verbruik is evenzo ook te verklaren als jouw motor op 3 cilinders moet trekken.
Dan is het de vraag nog steeds of die bougie niet gewoon te lang was waardoor hij dichtsloeg.

Het begint met een defecte bougie, en eindigt met een nieuw blok?
Het kan allemaal hoor, maar ik zou toch eens bij een ander te raden gaan!
 
Omdat ze zeiden dat het goedkoper zal zijn dan een revisie. Zoals ik al aangaf die loopt nu niet stationair en compressiemetingen zijn goed dus er lekt wat in de blok waar door de olie overal heen gaat
Zou je de tijd willen nemen om hier (in dit topic) eens goed uit te leggen wat er precies allemaal is gebeurd?
Gewoon in chronologische stappen. Even een duidelijk verhaal maken.

Thanks!
 
conclusies conclusies conclusies


Punt 1 het betreft een schade fiets
punt 2 er i wwaarschijnlijk niet lichtzinnig omgesprongen met dit blok

punt 3 Het blok heeft compressie maar heeft ook een tijd gedraaid op bougies van een 600fs

punt 4 de ssnelste en goedkoopste manier is om het blok te verwisselen voor een goed blok en naderhand dit blok open te trekken en alle schade te bekijken. Het kan meevallen het kan tegenvallen.

Fiets staat bij mij aan de zaak. Wie er ooit een 600rr uit elkaar heeftggetrokken weet dat het geen half uurtje werk is om de kop te verwijderen.

Dus als ik het blok niet verwissel maar dit blok uit elkaar trek is de eigenaar meer geld kwijt aan demontage kosten en daarna aan de reparatie of revisie kosten dan dat het hem kost om er een ander blok in te lepelen. Tevens de snelste oplossing om zo snel.mogelijk weer te kunnen rijden.


Het ouwe blok gaat uit elkaar en word helemaal nagelopen. Daarna kan de eigenaar beslissen tot reparatie of revisie indien nodig van kleppen of blok , waarna het blok weer in goede staat kan worden verkocht .


Ghost je had wel even wat duidelijker mogen zijn in je uitleg nu lijk ik een bbeunhaas :+

Goed anyway dus dat. Iedereen weer tevreden? Daarnaast is het Ghost altijd vrij geweest om een andere garage of zaak te bezoeken en daar onderzoek te laten doen. Ik wens hem alleen het beste in een zaak te vinden die goedkoper en sneller werkt dan wij doen. ;)
 
is een groot vraagteken die motorfiets,
zou er 1 te lange bougie inzitten?
dat kan ik me niet voorstellen want dat zie je met indraaien.

edit,
en waar komt die benzinelucht uit het carter vandaan?
ik kan me ook niet voorstellen dat het niet meedoen van 1 cilinder er voor zorgt dat die onverbrande brandstof langs de wanden naar het carter gaat.
Eigenaar stond bij een andere zaak. Daar hadden ze niet de juiste bougies voor een RR wel voor een FS in overeenstemming met eigenaar erin gezet.

Dus ja dat zal niet de totale oorzaak zijn maar wel 1 van de oorzaken.
 
Duidelijk verhaal.

Beetje jammer dat hij zelf niet de moeite neemt om het op fatsoenlijke manier hier neer te zetten.

Punt3:
Zijn de bougies die op een F4i passen niet hetzelfde als die voor de 600RR?

Als ik de part nummers bekijk dan kom ik dezelfde part nummers tegen bij zowel de 600RR 2004 als de F4i 2004.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan