cbr600rr pc37 2003 2004 zwarte rook en olie in luchtfilterh

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Beste motorliefhebbers,
heb een probleem met mijn lieverdje :p,
hij geeft zwarte rook bij hogetouren en heeft wat vermogenverlies.
Daarnaast draait hij nie helemaal lkker als de blok koud is en verbruikt 1 op 5 ongv.
Toen we de luchtfilterhuis wilde bekijken zat er ook wat motorolie in de luchtfilterhuis. Komt dt bekend bij iemand of hebben jllie een idee wat ht probleem zou kunnen zijn. Hij heeft wel tijdje buiten gestaan in de winter, maar reed wel bijna dagelijks.

Tnx alvast!!
 
compressie meten en een lektest laten doen.
of laten doen.

ik wilde eerst schrijven dat er benzine naar je carter verdwijnt, maar het is een injectie????[dus geen lekkende vlotternaalden] en dan zou er eerder teveel dan te kort olie in je carter zitten.

hoe kom je op een liter[tje] eigenlijk?
tussen min en max zit in de meeste gevallen nog geen halve liter.
 
Misschien heb je wat overloop van olie uit het blok richting luchtfilter.
Op zich wel interessant om te kijken hoe dat komt.

Zwarte rook en hoog verbruik komt enerzijds door een vervuild luchtfilter, maar in dit geval wellicht ook om een niet goed werkende bougie. Ook dit moet je uitzoeken, want 1 op 5 is wel erg gortig. Kan goed zijn dat er ook nog wat anders peelt dus.
 
misschien de betreffende bougie nogmaals checken.
Dikke kans dat de bougie weer niet goed is en dat de motor niet op alle cilinders loopt wat het vermogensverlies en het hoge verbruik zou kunnen verklaren...


ik zie dat in augustus de bougie's zijn vervangen. Zitten bij alle vier de juiste er in ?
 
Laatst bewerkt:
Het waren bougies die er gewoon op konden, maar niet de juiste. Voor de rest is er niet aan gesleuteld. Luchtfilter enz is schoon. Filterhuis heeft wat olie aan de randen en de carper ontluchting ruikt naar benzine.
Welke bougies zaten er in, en welke horen er in?
Waarom is van één bougie de electrode in geslagen?
Is er nog andere schade, bijv aan de zuiger?
Waarom ruikt carterventilatie naar brandstof?
Waarom zit die olie in het luchtfilterhuis?
Hoe weet je zeker dat er ook andere dingen niet kloppen?
 
Het waren bougies die er gewoon op konden, maar niet de juiste. Voor de rest is er niet aan gesleuteld. Luchtfilter enz is schoon. Filterhuis heeft wat olie aan de randen en de carper ontluchting ruikt naar benzine.

Het komt op mij over als prutswerk !! En die electrode gaat ook niet zomaar plat omdat hij daar net toevallig zin in heeft....

Zoals gezegd, dikke kans dat die elektrode weer plat is en zo voor vermogensverlies en hoog verbruik zorgt. ik zou hem nogmaals checken.
Dan is de grote vraag; 'waarom gaat die electrode plat ??"
En dan hoop ik er voor jou op dat er toch stiekem een te lange bougie in zit :X
 
Laatst bewerkt:
Het waren bougies die er gewoon op konden, maar niet de juiste. Voor de rest is er niet aan gesleuteld. Luchtfilter enz is schoon. Filterhuis heeft wat olie aan de randen en de carper ontluchting ruikt naar benzine.

Ik ben geen monteur ofzo he maar bougies die er gewoon in kunnen zijn de goede bougies....

Misschien even jezelf achter de oren krabben?

Je gooit toch ook geen diesel in je motor omdat het er gewoon in kan? -O-

Zou je die fiets niet gewoon maar naar een garage brengen in plaats van verder te prutsen? Zelf doen is leuk maar als je het sloopt zou ik vooral niet zelf verder gaan klooien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan