Den Bosch en Omstreken Deel 70 Tiet veur ut goeie weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Michael heeft echt goed gereden voor zijn eerste raceweekend! Na die 5 rondes op plek 1 gereden te hebben, heb ik stiekem toch wel hoop gekregen *D
 
tumblr_m9ewoqHJHM1r5j6uso1_400.jpg
 
Ik stel hier even een vraag voor een vriend van me, aangezien dit het Den Bosch topic is zullen sommigen van jullie dit wellicht wel weten.

Hij heeft een poos geleden flink wat lessen gehad bij Peter Hoek, heeft theorie gehaald, AVB gehaald, eenmalig AVD gedaan maar niet gehaald ('te voorzichtig' volgens examinator, maar het was herfst dus blaadjes en glad en alles, maargoed). Een tweede AVD examen was gepland maar ging niet door vanwege slecht weer.
Dit was allemaal kort voor de nieuwe regelingen in gingen vandaar dat hij het snel wilde halen, maar dat is dus helaas niet gelukt.
Daarom heeft hij nu gewacht tot hij 24 is, zodat hij gewoon meteen onbeperkt A kan halen. Maar hij heeft niet zo'n goeie smaak over gehouden aan Peter Hoek, dus daar gaat hij liever niet naar terug. Hij heeft al contact gezocht met Rijschool Henk van der Eerden, alleen het lijkt erop dat ook dat niet erg goed werkt aangezien hij AVB + AVD lessen combineert. En dat lijkt niet nodig want AVB is gewoon een kwestie van even terug ophalen. Het gaat vooral om dat stukje AVD wat meer aandacht nodig heeft en dat lijkt bij hem lastig.

Anyway,

TL;DR: Welke rijscholen zijn er nog meer behalve Peter Hoek en Henk van der Eerden? Waar mensen goeie ervaring mee hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik stel hier even een vraag voor een vriend van me, aangezien dit het Den Bosch topic is zullen sommigen van jullie dit wellicht wel weten.

Hij heeft een poos geleden flink wat lessen gehad bij Peter Hoek, heeft theorie gehaald, AVB gehaald, eenmalig AVD gedaan maar niet gehaald ('te voorzichtig' volgens examinator, maar het was herfst dus blaadjes en glad en alles, maargoed). Een tweede AVD examen was gepland maar ging niet door vanwege slecht weer.
Dit was allemaal kort voor de nieuwe regelingen in gingen vandaar dat hij het snel wilde halen, maar dat is dus helaas niet gelukt.
Daarom heeft hij nu gewacht tot hij 24 is, zodat hij gewoon meteen onbeperkt A kan halen. Maar hij heeft niet zo'n goeie smaak over gehouden aan Peter Hoek, dus daar gaat hij liever niet naar terug. Hij heeft al contact gezocht met Rijschool Henk van der Eerden, alleen het lijkt erop dat ook dat niet erg goed werkt aangezien hij AVB + AVD lessen combineert. En dat lijkt niet nodig want AVB is gewoon een kwestie van even terug ophalen. Het gaat vooral om dat stukje AVD wat meer aandacht nodig heeft en dat lijkt bij hem lastig.

Anyway,

TL;DR: Welke rijscholen zijn er nog meer behalve Peter Hoek en Henk van der Eerden? Waar mensen goeie ervaring mee hebben?

Rijschool Signaal zit in Gestel
Rijschool Reches zit in Vught
Zijn beide goede rijscholen en doen ook motor
 
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, woon in Engelen en heb sinds 2 jaar mijn rijbewijs. Mijn ervaringen zijn dus redelijk recent. Zelf heb ik gelest bij Van den Broek is Rosmalen. Voordelen: hij gaat eerst rijden voordat je oeverloos rondjes gaat rijden bij de Vliert. Een leuke combiprijs(8 lessen en de 2 examens voor € 599,00) en mocht jouw vriend die AVB oefeningen echt beheersen dan vraagt ie dat examen ook snel aan. Nadelen: (bijna) altijd lessen met z'n tweeën . 60 minuten lestijd is effectief maximaal 55 minuten en soms zelf korter. En jouw vriend moet tegen een licht militaristisch persoon kunnen, bij mij botste dit nog wel eens(komt ook wel door mijn eigen karakter), maar goed, het kan maar gezegd zijn. Overigens alle 2 examens in 1 x gehaald. Vorig jaar is mijn vrouw gaan lessen bij T Heins in Ammerzoden. Voordelen: altijd maar 1 persoon die les krijgt en 2 uur echte rijtijd. Staan altijd klaar voor hun cursisten en hebben 2 goede instructeurs. Prijsniveau week ook niet echt af met de andere scholen. Nadeel: jouw vriend moet wel naar Ammerzoden. Ook mijn vriendin heeft beide examens in 1 x gehaald. Succes met zoeken.
DeEngel
 
@de drie hierboven: Dank voor de reacties, ik zal het eens aan hem doorgeven! En DeEngel bedankt voor de uitgebreide toelichting, wordt zeker gewaardeerd :)

Overigens, meer advies is altijd welkom hoor!

Het is trouwens misschien het noemen waard dat hij geen B-rijbewijs heeft, dus wel alles met de fiets of OV moet kunnen doen. Daardoor vallen denk ik die in St-Michielsgestel, Ammerzoden en Hurwenen al af. Vught is misschien nog te doen en Rosmalen ook :)
 
Mochten de rijscholen dichterbij niets worden, Hurwenen is mogelijk met OV. De Juijn vervoersbedrijf zit in het naastgelegen dorp. En het is de moeite waard, want hij leert je wel rijden. Rijdt zelf altijd in weer en wind met zijn Multistrada mee. Heeft altijd Ducati gereden. Geeft ook les aan de marechaussee. Kleine kanttekening aan dit alles is wel dat je je rijbewijs je hele leven niet zeker bent... :+
 
Laatst bewerkt:
Mochten de rijscholen dichterbij niets worden, Hurwenen is mogelijk met OV. De Juijn vervoersbedrijf zit in het naastgelegen dorp. En het is de moeite waard, want hij leert je wel rijden. Rijdt zelf altijd in weer en wind met zijn Multistrada mee. Heeft altijd Ducati gereden. Geeft ook les aan de marechaussee. Kleine kanttekening aan dit alles is wel dat je je rijbewijs je hele leven niet zeker bent... :+


_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Verklaar je nu een nader dan :Y :Y :Y
 
Pffffff gisteren me lip verbrand aan een kom soep
Heb nu GVD een blaar op me lip waar je u tegen zegt
 
Ik stel hier even een vraag voor een vriend van me, aangezien dit het Den Bosch topic is zullen sommigen van jullie dit wellicht wel weten.

Hij heeft een poos geleden flink wat lessen gehad bij Peter Hoek, heeft theorie gehaald, AVB gehaald, eenmalig AVD gedaan maar niet gehaald ('te voorzichtig' volgens examinator, maar het was herfst dus blaadjes en glad en alles, maargoed). Een tweede AVD examen was gepland maar ging niet door vanwege slecht weer.
Dit was allemaal kort voor de nieuwe regelingen in gingen vandaar dat hij het snel wilde halen, maar dat is dus helaas niet gelukt.
Daarom heeft hij nu gewacht tot hij 24 is, zodat hij gewoon meteen onbeperkt A kan halen. Maar hij heeft niet zo'n goeie smaak over gehouden aan Peter Hoek, dus daar gaat hij liever niet naar terug. Hij heeft al contact gezocht met Rijschool Henk van der Eerden, alleen het lijkt erop dat ook dat niet erg goed werkt aangezien hij AVB + AVD lessen combineert. En dat lijkt niet nodig want AVB is gewoon een kwestie van even terug ophalen. Het gaat vooral om dat stukje AVD wat meer aandacht nodig heeft en dat lijkt bij hem lastig.

Anyway,

TL;DR: Welke rijscholen zijn er nog meer behalve Peter Hoek en Henk van der Eerden? Waar mensen goeie ervaring mee hebben?

Geen goede ervaringen met Peter? vraag me af waarom, is toch echt 1 van de betere.

Zelf gelest bij Henk, topdocent maar is erg duur gezien hij idd combineerd(overigens na behalen AVB gewoon alleen maar les op de weg) en alleen blokken van 3 uur doet. maar als je bij Henk op examen gaat weet je wel zeker dat je slaagt. eerder laat ie je niet gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan