Keihin PWK 28mm, imi of niet?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.113
8.242
Assen
Dag mensen,
van een forumgenoot heb ik voor een bescheiden bedrag een keihin pwk 28mm gekocht om op mijn 300cc jawa mono te proberen.
Op zoek op het net naar onderdelen- de schuif is behoorlijk versleten- en zoek natuurlijk sproiers voor het afstelfees, zag ik imi's te koop waar ook vrolijk het keihin logo op staat.

Hoe weet ik welke versie ik heb en maakt dat ook uit voor vervangingsonderdelen?
 
Voor zover ik weet heeft een ori keihin een plastic stationair schroef.
full
 
Ik had zo'n bami PWK voor mijn bami-Dax, 2e hands gekocht, maar (aantoonbaar) weinig gedraaid. De gasschuif had al behoorlijk wat slijtageplekken.
Ik zou voor een originele gasschuif gaan, en sowieso originele sproeiers. Met die merkloze imitatiemeuk weet je nou nooit of je b.v. een sproeier 100 hebt, of sproeier 120 (terwijl er 100 staat ingeslagen). Volgens mij verkoopt Stage 6 setjes met opeenlopende sproeiers (ff bij de bekende scooter webshops kijken)
 
Hey Sammie, deze carburateur komt van een 80cc crosser af, tenminste daar heb ik hem toendertijd van gekocht.

Ik heb zelf nooit problemen gehad mbt afstelling van deze carburateur, dus de basis zit goed :Y
 
zit ook op Kawa KR1S, en deze lijkt mij een echte, een linkse .

véél geld waard, erg gewild als upgrade voor RD350's. heb er een stuk of 10 liggen 8-)

Bedoel je nu dat ding van mij of de 1st gepostte?
hij voelt zo licht & flimsy aan dat ik er van uitga dat 't een chinees afgietsel is voor een grasmaaier..
 
de jouwe, met echte messing ralenti schroef. die schroef zit ook op de mijne ;)

linkse heeft aansluiting vacuum, rechtse niet. en rechtse heeft ralenti schroef met verlengkabel aan de andere kant.

1 van de beste nog betaalbare carbu's die er zijn, zat zoals al gezegd ook op veel crossers.
 
Laatst bewerkt:
Okay, ik wordt weer bijna enthousiast.. nu hopen dat er sproeiers in die draad te krijgen zijn en het gat- nu is in het midden te rijk, bovenin wat te mager- met deze carb op te lossen te zijn..
ofzo..
 
Het serie nummer staat heel zichtbaar op de carb (zie eerste foto boven)
Op de rep staat alleen 28mm en PWK..
Nadeel van de rep is dat hij zo snel slijt, zoals je zelf al merkte aan de gasschuif.
Bij niet te veel speling zijn ze nog best goed af te regelen.
Maar zoals je zal begrijpen word het nooit een origineel, die ook ongeveer het dubbele kost.
Je Jawa loopt zomaar niet vast hoor.
 
En wat de sproeiers betreft, neem een goed setje sproeierruimers en maak van die immi, s de juiste, dat doe ik ook met m'n bing sproeiertjes als ik ze niet ori kan krijgen.
bedoel maar.
 
En wat de sproeiers betreft, neem een goed setje sproeierruimers en maak van die immi, s de juiste, dat doe ik ook met m'n bing sproeiertjes als ik ze niet ori kan krijgen.
bedoel maar.
Ik zou gewoon setjes sproeiers kopen, voor deze carburateurs zijn nog genoeg sproeiers te krijgen nieuw (en niet eens duur), compleet als sets.
Ik vind die sproeierruimers maar 'zo zo', zeker als er gewoon genoeg goed spul te krijgen is.
 
..Wat is het trouwens een geprut om gewoon de vlotterbak er onder vandaan te krijgen? ik heb wel 3 keer gekeken of ik niet een schroef over het hoofd zag..
..kan nog wat worden met sproeiers uitwisselen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan