Keihin PWK 28mm, imi of niet?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Dag mensen,
van een forumgenoot heb ik voor een bescheiden bedrag een keihin pwk 28mm gekocht om op mijn 300cc jawa mono te proberen.
Op zoek op het net naar onderdelen- de schuif is behoorlijk versleten- en zoek natuurlijk sproiers voor het afstelfees, zag ik imi's te koop waar ook vrolijk het keihin logo op staat.

Hoe weet ik welke versie ik heb en maakt dat ook uit voor vervangingsonderdelen?
 
Standaard word de carb geleverd met een 135 en een 38 idle jet toch?
Je kunt ze krijgen met verschillende vlotterbakken, met en zonder zeskantige moer onderin de vlotterbak.

Op de rep staat ook vaak OKO en die heeft een messing stationair schroef, er is ook een rep met een kunststof uitvoering. Maar de reps hebben geen serie nummer.
 
Standaard word de carb geleverd met een 135 en een 38 idle jet toch?
Je kunt ze krijgen met verschillende vlotterbakken, met en zonder zeskantige moer onderin de vlotterbak.

Op de rep staat ook vaak OKO en die heeft een messing stationair schroef, er is ook een rep met een kunststof uitvoering. Maar de reps hebben geen serie nummer.

De OKO is een van goede kwailiteit replica, is het niet? Het is vooral die Chinese rommel (die op hun beurt ook de OKO weer kopiëren) wat van erg slechte kwaliteit is toch?
 
..Wat is het trouwens een geprut om gewoon de vlotterbak er onder vandaan te krijgen? ik heb wel 3 keer gekeken of ik niet een schroef over het hoofd zag..
..kan nog wat worden met sproeiers uitwisselen..

is inderderdaad gekloot doordat er een messing buisje schuin in steekt. je moet de vlotterbak een beetje draaien en kantelen.

en ik moet van die namaken niks hebben. heb er nog nooit gehad dus weet niet hoe goed ze zijn. maar voor een nieuw projekt verkoos ik toch liever oudere okkazie Keihin PE35's over namaak PWK's.
 
Laatst bewerkt:
Nou, de eerste proefrit met de heihin gemaakt.
145 sproeier(staat er in stippel-cijfers op) naald in het midden..

De motor startte goed en liep in deellast niet slecht- zeker niet te rijk.
Na warmlopen wilde ik met de luchtregelschroef aan de gang maar de carb reageert helemaal niet op dit ding.. ook niet na doorblazen van het kanaal.

een vollastrun was niet een super succes; absoluut niet meer- eerder minder vermogen als met de jikov. bougie had witte/licht-lichtgrijze electroden, rand was min of meer schoon.
En.. de carb lekte -O-
Argh! dit had ik ook met een mikuni die ik destijds probeerde! en dat was niet op te lossen!

Goed, dat niet reageren op de regelschroef snap ik niet.. ik laat 't even rusten.. misschien kan de benzine intussen een blokkade oplossen?

Als ik de problemen kan oplossen zal ik eens een 150 of 152 proberen..
 
De OKO is een van goede kwailiteit replica, is het niet? Het is vooral die Chinese rommel (die op hun beurt ook de OKO weer kopiëren) wat van erg slechte kwaliteit is toch?

OKO is een replica carb, maar een goede.
Chinese carb is een replica van OKO waar ze Keihin op zetten.
Eigenlijk is het dan een replica van een replica. Nee de Chinese carb is niet zo'n beste keuze.
Die slijt zo snel, dat jij het niet kan bijhouden met afstellen.
Tegen de tijd dat je die goed hebt is het alweer net niet goed door de extra lucht die hij langs de schuif lekt.

Een OKO is wat dat betreft een voordelige oplossing voor een originele keihin die al snel n kwart meer kost. De Chinees koop je voor de helft.
OKO schaamt zich ook niet om de eigen naam op de carb te zetten.... Heel veel 2tackt brommers en scooters rijden er prima mee zonder probleem.
 
Wat een idee, ik zal er eens een plaatje van posten, wellicht dat een kenner het meteen ziet..

Als het een imi is, is het dan 'troep?'

[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0119_zpseddb39aa.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0121_zpsa32d187e.jpg"]afbeelding~][/URL]

aan die schroef te zien is het een imi. maar je zit fotos te maken in het donker, dat helpt niet echt.

Also; als er geen serienummer in staat kan je er bijna zeker van zijn dat ie nep is.

p.s. die foto die Vertex post is door mij gemaakt, heb dezelfde carb nog liggen hier :P

p.p.s. Wat opviel aan bijna alle imitatie pwk's is dat betreffende fabrikanten bijzonder veel aandacht staken in de afwerking aan de buitenkant.. En keihin zelf de buitenkant maar minimaal afwerkte.. :+
 
Laatst bewerkt:
Wel, vandaag toch weer een stukje aan het proberen geweest.. na de vlotterbak er weer onderuit te hebben gevist lekt hij niet meer en de regeslschroef geeft enige- niet veel- sjoege..
gek genoeg leip hij met dezelfde afstelling als gister plots veel te rijk. Hij wilde niet in toeren klimmen.

Op weg naar iemand die wel een kleinere sproeier had, en veel in de kleine 2takt racerij zit. Hij wist me snel en zonder twijfel te vertellen dat dit een imitatie is.
Hij liet me een origineel zien en het verschil is evident..

Goed, ik zal toch voor een origineel gaan..
of; ik zocht eigenlijk een bing type 84.. Met de jikov is het mengsel op deellast wat te rijk maar bovenin te arm (open filter)
Als een toevallige lezer me een ander type carb. aan weet te raden houd ik me aanbevolen.
 
originele KR-1S pwk's :



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan