Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

Update 1:

Dogbone schoongemaakt, geschuurd en gespoten.

full

full


Moest, alhoewel het nog lang niet zover is, toch even de uitlaatbochten achter passen.
Kon gewoon niet wachten :N
Tenslotte staat er nog een v4-blokje op de werkbank. Ging nu heel mooi, maar dat wordt straks wel anders :+

Dit onderdeel kwam dus te vervallen:

full


En deze komen rechtstreeks op de achterste koppen (Cilinders 1 en 3)

full

full


Daarna eenvoudigweg de bochten erop schuiven, veertje vastmaken en klaar. :9~

full

full
 
Laatst bewerkt:
Cool!
Dus ergens deze zomer kan ik hem even uitlaten op Zandvoort? :P


Ho ho ho. Jij rijdt Hornet. Ik weet niet of jij de PK's en de snelheid van een klein 400-tje wel kunt beteugelen. :9 :+

Dit seizoen zal het ook nog niet gaan lukken.
Er moet lang wat te lezen bliijven :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor, heb ook een nog een in originele staat verkerende nc30 in HRC kleuren in de schuur, zit er al langer over te denken om een volledig Tyga uitlaatsysteem te monteren (aansluitmanchetten van het originele systeem zijn deels vergaan), ik raak weer geïnspireerd door jouw topic, keep up the good work
 
Ho ho ho. Jij rijdt Hornet. Ik weet niet of jij de PK's en de snelheid van een klein 400-tje wel kunt beteugelen. :9 :+

Dit seizoen zal het ook nog niet gaan lukken.
Er moet lang wat te lezen bliijven :) :) :)
Haha, maar de Hornet kan waarschijnlijk niet aan de bochtensnelheid van de NC30 tippen ;)

Volgend jaar dan :P . Er moet inderdaad wat te lezen kwijlen blijven... :)
 
Supervet! Gaat ie ook in de verhuur als hij klaar is :p

Als je die uitlaat eraan klemt, doe je daar nog iets tussen? Kopervet of grafiet ofzo?

Die rearshock oogt niet helemaal jofel, ga je die nog (laten) reviseren?
 
Laatst bewerkt:
Supervet! Gaat ie ook in de verhuur als hij klaar is :p

Als je die uitlaat eraan klemt, doe je daar nog iets tussen? Kopervet of grafiet ofzo?

Die rearshock oogt niet helemaal jofel, ga je die nog (laten) reviseren?

Het hele uitlaatsysteem schuift in elkaar en wordt met veertjes op z'n plaats gehouden. Komt verder niets tussen.
Enkel koperen afdichtringen bij de aansluitingen op de koppen.

Rearshock is alleen smerig; is indertijd volledig gereviseerd door HK suspension.
Wordt schoon gemaakt en gaat er voorlopig zo weer in :P

Huurprijs zal gigantisch hoog zijn ;) Aangeraden wordt nu al te reserveren })
 
Laatst bewerkt:
En laat dat schoonmaken maar aan Roel over, dat ken 'ie wel... :Y :}

Maar Roel, als dit projectje klaar is, wat zou het dan ongeveer moeten kosten (als ik vragen mag..., PB mag ook) om van eigenaar te wisselen... O-)
Niet dat ik het nu of over een jaar kan betalen...maar you never know... :9
 
Laatst bewerkt:
Update 2: Vorkpoten geschuurd en in de grondlak.

full

full

full

full


Eerste dunne laklaag. Nog drie lagen te gaan. :)

full


Stickers ook al binnen. Met dank aan:

full


De ultramoderne spuitcabine: _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Even wat uitproberen met de kleur van de velgen.
Deze zijn veel te breed. 3 spaaks is RC30, (17') 5 spaaks is RC45. De laatste weegt 3,2 kg. :9~

full

full

full

full
 
Update 3:

De carburateur gescheiden van het blok. Erg vies. Daarom mag deze carb volgende week heerlijk zwemmen in mijn grote ultrasoonbak. Gaat volledig uit elkaar.

full

full


Daarna meteen maar even de kleppen gesteld. Er is altijd flink gereden met dit blokje ( met dank aan Gr@spol) }) zodat ik erg benieuwd was hoe speling was, temeer daar ik toen zelf de kleppen had gesteld.
Nou, dat viel erg mee. Slechts 6.

Hier even een kijkje in de machtige V4 kopjes; :9~ Met gedemonteerde voorvork kom je overal iets makkelijker ( lees: iets minder moeilijk) bij.

full

full

full

full


Het materiaal voor de klepstel-operatie.

full

full


Nauwkeurig meten, goed noteren en altijd een tweede controle. Dan ben ik pas tevreden 8-)

full


Binnenkort weer verder *O* *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Petje af Roel! Dat wordt ongetwijfeld een mega gaaf fietsje!
En je gereedschap... wauw... :9~

Hoeveel vermogen verwacht je dat die gaat geven? En bij welk gewicht?
Wat ga je ermee rijden? Circuitdagen of de ZAC oid?
 
Laatst bewerkt:
Leuk!

Zodra je de turbo conversie goed werkend hebt, wil je mij dan een prijsopgave sturen? Kan de Fireblade weer de deur uit.
 
Update 4:

Linksysteem aangepast.
Het linksysteem van een NC30 heeft overal naaldlagers, behalve bovenin, waar een busje met een soort rubber wordt opgesloten tussen de onderste vork van het achterveerelement.
Deze bus gaat eruit en wordt vervangen door een naaldlager. De opvolger van de NC30, de NC35 heeft daar wel standaard een naaldlager.
Dat geeft een veel beter reagerend veersysteem.
Bovendien vraagt het oude systeem om een zeer precieze plaatsing tussen de vork, omdat dit lagertje bijna geen beweging toelaat. Zit het op de verkeerde plek, dan krijg je het linksysteem niet op z'n plaats. Daarom voor demontage eerst aftekenen. Ik doe dat meestal met twee centerpuntjes.

full



full

full

full

full


Om het naaldlagertje te kunnen plaatsen moet het gat voorzichtig opgeboord worden naar 24 mm.

full

full

full


Achterveerelement komt van een Aprilia RS 250 en is 9 mm langer dan het NC 30 veerelement.
Het linksysteem heeft een verhouding van 1:3 waardoor iedere mm bij het veerelement de motor achter 3 mm hoger zet.
Deze racer staat dus 27 mm hoger wat een enorm flitsend stuurgedrag geeft.
Standaard staan de V4-tjes te vlak en hebben veel te slappe vering.
De Aprilia-demper heeft ingaande- en uitgaande demping en zelfs hoogteverstelling. Door HK suspention volledig aangepakt, zowel inwendig als de veer. Ook de ZXR USD voorvork.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan