Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

Update 18.

Vanmiddag de training op de racefiets gebruikt om de Honda onderdelen te halen.
Alle pomponderdelen waren binnen.

Oud & nieuw.
full



En de pomp is weer als nieuw :9~

full
 
Update 19.

Beetje in dubio.
De Tyga Suzuka kuip of de Pferrer kuip.
Bij de Pferrer kuip 2 mogelijkheden: * de beide koplampgaten laten zoals ze zijn en dus de normale NC 30 look behouden. of * één koplampgat dichtmaken, kuip bewerken en dan de mogelijkheid voor de Suzuka endurance uitvoering met nummervlak rechts, zodat het een exacte replica is.
full

full


Ik ben er nog niet uit.
De Pferrer kuip is trouwens perfect passend en beresterk. Voor race gebruik is daar wel wat voor te zeggen.
Laat maar horen.

Tyga kont: NC30 in RC45 look uitvoering.
full


Pferrer kont: Heeft wel de hoek erin, net als origineel.
full
full

full

full


full

full

full

full
full

full



De Tyga set.
full

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die Tyga neusjes toch vaak 'net niet', dus ik stem voor Pferrer met één koplamp. Maar wel 't 45 kontje.
 
Of misschien toch ook die andere kont... 't ziet er wat raar uit zo, maar zal in de praktijk wel meevallen?
 
Pferrer topkuip met RC45 look kont :Y komt het dichtste in de buurt van de OKI replica :Y

fun-fact: op mn VFR750 zat ook een volledige Pferrer kuip, was ook echt beresterk en mooie pasvorm.
Is er nu af ivm ombouw naar naked :9 een andere VFR rijder heeft daar zijn schade VFR750 weer mee compleet gemaakt.
 
Of misschien toch ook die andere kont... 't ziet er wat raar uit zo, maar zal in de praktijk wel meevallen?

Komt nu ook door de grote grijze opppervlakte.
Had ik bij de RVF racer eerst ook. Daar moet je gewoon even doorheen kijken.
Gespoten lijkt alles echt veel kleiner.
 
Ik vind juist de voorkant met de dubbele koplamp zo typerend voor de 400v4'tjes, een vluchtige blik is al genoeg om hem te herkennen en dan is de aandacht getrokken.. Dat moet er m.i. echt op en dan ook zonder het dichtmaken van een koplamp.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind juist de voorkant met de dubbele koplamp zo typerend voor de 400v4'tjes, een vluchtige blik is al genoeg om hem te herkennen en dan is de aandacht getrokken.. Dat moet er m.i. echt op en dan ook zonder het dichtmaken van een koplamp.

ik ben het met je eens over de typerende dubbele koplamp bij een 400V4, maar een Suzuka endurance motor staat juist bekend om de enkele koplamp gemonteerd in een racekuip ;) wil je juist een motor die daarom herkend wordt (met OKI race kleurstelling) is die enkele koplamp juist essentieel.



naar mijn bescheiden mening dan
 
Update 20.
Vanavond wat klein prutswerk.
De op maat gemaakte gaskabels kwamen binnen. ( + 30mm.).

full


Ook de bestelde fietscomputer werd bezorgd. Normaal gaat een fietscomputer tot 100 Km/u.
Deze Sigma is speciaal voor motoren en gaat tot
full

Dat heb je wel nodig op een 400V4 Suzuka })

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Grappig een fietscomputer voor motoren. Maar waarom? Is de normale snelheidsmeter te onnauwkeurig? Ga je die nog verwijderen? Of gewoon om rondetijden te klokken? Moet dat dan met de hand op een klein knopje, als je vol gas over de streep jankt?
 
Grappig een fietscomputer voor motoren. Maar waarom? Is de normale snelheidsmeter te onnauwkeurig? Ga je die nog verwijderen? Of gewoon om rondetijden te klokken? Moet dat dan met de hand op een klein knopje, als je vol gas over de streep jankt?

De sneldheidsopnemer zit op de zeskantmoer van het kettingtandwiel.
Wanneer je een andere tandwielverhouding kiest, klopt je snelheidsaanduiding niet meer.
Overigens kom je fietscomputers op motoren best veel tegen.
Op mijn wegmotor zit ook een fietscomputer.
 
Kijk, zo leer ik steeds wat bij. Gezien de plek vd opnemer en het wisselen van verhoudingen bij een circuitmotor, volstrekt logisch. Maar waarom op je wegmotor dan? Wissel je daar ook van tanwielverhouding / bandenmaat?
Overigens bouw ik momenteel een fietscomputer in mijn auto in, omdat ik daar kaartleesrally's mee rij en ik dan een heel nauwkeurige afstandsmeter heb, de ik bovendien steeds op nul kan zetten.

Ik kan overigens niet wachten tot je wielen er zijn en je de gekozen kuipen hebt laten spuiten, maar dat zal bij jouzelf nog erger zijn ;)
 
Update 20.
Vanavond wat klein prutswerk.
De op maat gemaakte gaskabels kwamen binnen. ( + 30mm.).

[afbeelding]

Ook de bestelde fietscomputer werd bezorgd. Normaal gaat een fietscomputer tot 100 Km/u.
Deze Sigma is speciaal voor motoren en gaat tot[afbeelding]
Dat heb je wel nodig op een 400V4 Suzuka })

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Knip die tie wrap eens wat netter af.Details,details.
 
Kijk, zo leer ik steeds wat bij. Gezien de plek vd opnemer en het wisselen van verhoudingen bij een circuitmotor, volstrekt logisch. Maar waarom op je wegmotor dan? Wissel je daar ook van tanwielverhouding / bandenmaat?
Overigens bouw ik momenteel een fietscomputer in mijn auto in, omdat ik daar kaartleesrally's mee rij en ik dan een heel nauwkeurige afstandsmeter heb, de ik bovendien steeds op nul kan zetten.

Ik kan overigens niet wachten tot je wielen er zijn en je de gekozen kuipen hebt laten spuiten, maar dat zal bij jouzelf nog erger zijn ;)

Extra tripmeter en een echt waterdicht klokje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan