Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

Update 26.

Weinig gedaan :+
Nieuw rem-en koppelingshandel geplaatst. Ook koppelingskabel.

full

full


Nieuwe slangetjes naar het overloop-potje.

full

full


Nieuw mini rempotje achter geplaatst.

full


En de olieaftapplug geborgd. Rechts boven een titanium boutje. Scheelt toch mooi weer 3 gram!!! :9~

full


Prettig weekend iedereen. *O*
 
Update 27 })

Vandaag andere naalden in de carburateurs geplaatst en grotere sproeiers.
Maar bij het afstellen zag ik dat er koelvloeistof uit het thermostaathuis lekte.
Dat wordt dus de O-ring vervangen. Koelvloeistof aftappen, slang rechts voor van de bovenste radiateur halen, twee boutjes van het huis lossen en......je kunt er bij. Echt Honda (soms). :9~ O-ring komt woensdag.


full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Update 28. Er breken gouden tijden aan :9~

Vandaag bij de juwelier geweest. Ze zijn echt 18 K. :Y
Vreselijk mooi. :P :9
Verder haakse ventielen en nieuwe wiellagers.
Het spuitschema ligt bij de spuiter. Hij gaat het bekijken en later gaan we alles bespreken.
Vanaf nu kan ik niet veel meer doen.

full

full


Moest wel één en ander bijwerken. Maar dat is altijd het geval bij coaten.

full
full


full

full

full

full

full
full

full
 
Laatst bewerkt:
mooi werk, fantastisch project maarruh zijn die schijven niet wat modern? :X
 
Laatst bewerkt:
mooi werk, fantastisch project maarruh zijn die schijven niet wat modern? :X

Ja, je hebt helemaal gelijk, die schijven zijn te modern.
Maar, ze zaten op de donorfiets. Als je een ZXR voorvork gebruikt i.c.m. het originele Honda voorwiel, kom je uit op RC 30 ( 310 mm) schijven.
Ik heb deze braking schijven ook op m'n RVF racertje (296 mm) en ze remmen formidabel, vooral met de Dunlopad race-remblokken. En om nou weer geld uit te geven aan andere schijven :N .

Deze heb ik nog liggen, ( EBC 310mm) kunnen er zo op, maar ze zijn eigenljk voor m'n eerste RC 30.
En om ze te wisselen en op een RC 30 wave schijven te zetten ......... ;( :$

full


Deze liggen er ook nog: een reserve RC 45 voorwiel: ook 310 mm schijven .

full


Maar nogmaals, op een RC zet je helemaal geen wave-schijven.
Dus ik denk dat ik het eerst maar eens zo laat. :)
Ik kan altijd later (als ik groot ben :+ ) nog eens iets veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Update 29

De uitlaatbochten van de achterste cilinders liepen wel akelig dicht langs de veer. Niet fijn :(
Diameter veer viel niet aan te tornen.

full

full


Daarom mijn metaalhulp maar eens vriendelijk aangekeken. Schijfjes laten draaien van verschillende diktes om het racesysteem wat te dwingen bij de veer weg te bliiven. Het hele systeem is behoorlijk flexibel.
Sommige buisjes schuiven nu iets minder ver in elkaar, maar de veren houden alles keurig op z'n plek.

full

full

full

full

full


Nu is de afstand veer/bocht acceptabel. Al lijkt het op de foto's nog steeds te krap.

full

full

full

full


Inmiddels ook de titanium caliperbouten remklauwen voor binnen.

full

full


En netjes geborgd.

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is nu even rustig.
De motor is klaar, maar hij moet nog een keer op de bank en daarna vast nog wel weer wat veranderd worden in de carbs. (sproeierbezetting). Maar ik denk dat ik redelijk goed zit. :P En de kuipen moeten nog worden gespoten.
Wel ga ik alvast wat testrondjes draaien op een klein circuitje, maar dat kan wel zonder kuipen. Anders knoop ik allerlei restant kuipdelen erop. Is de bike meteen niet als zodanig herkenbaar en duikt de pers er niet op af. :+ :o

Voorlopig blijft het hier dus wat rustig. Zodra er nieuws is plaats ik dat uiteraard meteen.
Hoop 'm klaar te hebben met de 400 V4-dag. (uitnodigingen volgen t.z.t. wel)
 
Laatst bewerkt:
Al gedacht om een 520 kettingset + aluminium tandwiel te gebruiken?

Scheelt makkelijk 1kg!

Verschil is al eens gemeten en is circa 554 gram (standaard achtertand 38T vs. een alu 40T Renthal, en ketting 525VM DID vs. ketting 520 ERV2 DID).

Een alu subframe vs. standaard subframe scheelt al ruim 2.5 kilogram nettogewicht!

Of bijv. besparing door een ander vliegwiel (standaard vs. gsxr scheelt al 1210gram netto op motormassatraagheid).

Beste is inderdaad gewoon zelf 'lichtgewicht' blijven zoals Roel aangeeft.
 
Verschil is al eens gemeten en is circa 554 gram (standaard achtertand 38T vs. een alu 40T Renthal, en ketting 525VM DID vs. ketting 520 ERV2 DID).

Een alu subframe vs. standaard subframe scheelt al ruim 2.5 kilogram nettogewicht!

Of bijv. besparing door een ander vliegwiel (standaard vs. gsxr scheelt al 1210gram netto op motormassatraagheid).

Beste is inderdaad gewoon zelf 'lichtgewicht' blijven zoals Roel aangeeft.
Scheelt vooral dat het niet op gang gebracht hoeft te worden :Y

Betere gasreactie enzovoort :9 Zou ook minder verliezen moeten geven (in plaats van de vuistregel tien procent verlies van krukas tot achterwiel heb je er dan acht of negen, of zo :P ).

Op mijn RS125 merkte je het wel echt, maar elke aanpassing was daar gigantisch met die astronomische +-35 pk _O-
 
Op wat grotere motoren die normaal een 530 ketting hebben scheelt de stap naar 520 al wat meer natuurlijk, maar als een kettingset nog goed is is het idd onzin om vanwege het gewicht te gaan vervangen..maar als ie nu toch al versleten is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan