Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Das ook de sport zeg maar, het houd niet op bij rijden alleen.
Zoveel mogelijk zelf doen is altijd mooi.
+ dit soort informatie delen [de foto s] brengt wellicht anderen ook op ideeën om dit zelf te doen.
Tis toch elkaar een soort van helpen hier op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik vind het knap. Ik vertrouw mezelf niet met sleutelen.

Ik heb ooit eens de accu vervangen van mijn Daytona, en zelfs dat ging niet goed; na een maand of wat was het schroefje van de plus losgetrilt, met af en toe uitval tot gevolg. Voordat ik dáár achter was...
 
Even een korte vraag. Tanken jullie e95 of e98? Loopt hij op 98 goed? Mijn broer gooide het namelijk eens in een oude 600f en die liep er ronduit beroerd op.
 
Bij mij gaat er altijd V-Power of Firezone 102 benzine. Misschien zit het tussen de oren maar ik heb daar een beter gevoel bij. Plus is die 102 van firezone veel beter om 's winters in je tank te hebben ivm het ontbreken van ethanol.
 
:W Oma!

Vorig weekend mijn 675 weggebracht voor een 20.000 beurt. Ik doe al het onderhoud in principe zelf, maar een motorisch grote beurt gaat me niet lukken.
Prijs zal vooral afhangen van het aantal werkuren, wat weer afhangt of er kleppen gesteld moeten worden. Ik hoop dat het wat mee gaat vallen ;)

Iemand ervaring of er bij een 20k beurt inderdaad kleppen gesteld moeten worden?
 
Ik moest er 7 stellen bij 45k.
Of er al eens gesteld was weet ik niet.
Ik doe zoveel mogelijk zelf en vond het allemaal best meevallen.
Doen ze ook tps reset en gashuis syncen?
Ben benieuwd hoeveel bij jou word gewisseld.
Denk wel dat monteurs minder nauw kijken dan de thuisprullert. Binnen de tolerantie is altijd goed bij velen volgens mij.
 
Uiteindelijk hoefden er geen kleppen te worden gesteld, inspectie was voldoende.

Monteur heeft geen throttle body sync gedaan omdat mijn motor een custom tune heeft, is net na aankoop afgesteld op een testbank. Sync kan eigenlijk alleen door dit opnieuw op rollenbank te doen.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit wel meevalt en opnieuw afstellen op rollenbank niet nodig is. Gasaanname is stuk minder soepel als een paar jaar geleden, voel duidelijk dat een sync nodig is.

Ik wil hier zelf dit voorjaar eens naar kijken. Gereedschap voor deze klus (TuneECU en odb tool) heb ik. Instructies op 675 forum lijken wel mee te vallen ;)
 
Is zelf prima te doen.
Tip tijdens het aangekoppeld zijn;
Haal de stekker los dat je koplamp laat branden.
Dan blijft je accu langer vol en kun je op je gemak spelen met tuneEcu.

Edit;
Voor

En na;

Nu alleen het afdekkapje vd uitlaat nog en de 2 lijsten in de topkuip in carbon.
Dan is de motor van de vrouw wel klaar dacht ik zo.
:X
 
Laatst bewerkt:
Ja alleen nu een afgebroken kabeltje dat zit aan de servomotor welke de klep in de uitlaat bediend. Achja Kom goed maar tis weer naadje.
Liefst koppel ik die meuk af, maar de vrouw wil het behouden. " het zit er op dus het moet gewoon werken"
Iemand nog wat liggen van dat die kabels?
 
Nee,nog wel het complete kuipwerk van deze brommer in deze kleur :)

Kopuh? :+
 
Dan houd het op. Liefst een originele schadevrije zonder roest ad binnenzijde. Jullie last van roest vorming?
 
Moi.

Ik ben aan nieuwe remblokjes toe.
Welke bevelen jullie aan voor gewoon straat gebruik?

iemand ervaring met deze?
Remblokken Vooraan Snell Sinter Semi Metaal Triumph Daytona 675 2008 - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.nl

zijn wel lekker goedkoop O-)

Gr Freddie
Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met origineel. Na een uitstapje naar gesinterde blokken van een ander merk (dat me even is ontschoten...) bij mijn vorige 675 heb ik voor mijn '09 675 weer originele blokken gemonteerd.

Die vervangende gesinterde blokken remden uitstekend, maar absoluut niet in de regen! Bij een natte remschijf bleek de eerste remactie vrijwel niets te doen. Doodeng :(

Typenummer origineel was toen lastig te achterhalen. Voor een '09 is het type Nissin 2p339st / TT2017HH, wie weet heeft iemand er ooit iets aan ;)
 
Laatst bewerkt:
Uhm..

Na het verwijderen van die servomotor & kabels + vastzetten vlinderklep in de uitlaat(open positie) , neemt het geluid in de lage toeren enorm toe of valt dit reuze mee?
 
Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met origineel. Na een uitstapje naar gesinterde blokken van een ander merk (dat me even is ontschoten...) bij mijn vorige 675 heb ik voor mijn '09 675 weer originele blokken gemonteerd.

Die vervangende gesinterde blokken remden uitstekend, maar absoluut niet in de regen! Bij een natte remschijf bleek de eerste remactie vrijwel niets te doen. Doodeng :(

Typenummer origineel was toen lastig te achterhalen. Voor een '09 is het type Nissin 2p339st / TT2017HH, wie weet heeft iemand er ooit iets aan ;)

Ben je niet in de war met carbon?
Ik heb ferodo sinter road op mijn circuitfiets zitten,dat remt als een dolle,ook in de regen :]
 
Laatst bewerkt:
Uhm..

Na het verwijderen van die servomotor & kabels + vastzetten vlinderklep in de uitlaat(open positie) , neemt het geluid in de lage toeren enorm toe of valt dit reuze mee?

Moi
Ja het geluid neemt iets toe , daarvoor zit die klep er ook in. puur voor het geluid te dimmen. Het geluid wordt iets voller, vooral in combi met een sportdemper :9

Maar je hoeft het er niet uit te slopen, je kunt de klep uitschakelen met ecu-tune. Dan staat die gewoon altijd open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan