Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

@black thunder,
Thanks voor je reactie.
Ik had natuurlijk ook de kabels vanaf de servomotor even los kunnen halen en starten om te horen wat het verschil is. En dan de klep bedienen met een tangetje oid.
Klep in rustpositie (contact uit) was volgens mij open toch?
 
@black thunder,
Thanks voor je reactie.
Ik had natuurlijk ook de kabels vanaf de servomotor even los kunnen halen en starten om te horen wat het verschil is. En dan de klep bedienen met een tangetje oid.
Klep in rustpositie (contact uit) was volgens mij open toch?

Volgens mij wel. Weet het niet zeker, is al paar jaar geleden dat ik de klep heb uitgeschakeld.
 
het schoteltje met veer op die uitlaatklep is helemaal verroest.
De kabels die op die schotel komen zitten vastgepuntlast lijkt wel.
Een kabel vervangen is dan automatisch, beiden kabels vervangen incl dat draaiende schoteltje.
Althans, dat denk ik.
Kan iemand dit bevestigen?

Edit, foto's op het www laten zien dat de kabels los te halen moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja inmiddels vervangen die kabels... Maar wat een roest zit daar. Dus wegborstelen en nieuwe kabels gestoken. Afstellen en storing wissen en rijden maar. Op naar de volgende exhaustvalve storing. ;)
 
Hallo,

Mbt tuneecu verlies ik soms de verbinding met de 675 bj2008.
Ik krijg dan ook de melding contact verbroken en zet contact uit en aan om een nieuwe verbinding te maken.
Dit lukt dan niet altijd helaas.
Windows 7 is hier het os.
Ervaring met tuneecu en slechte verbinding hier?
 
heb al zitten kijken naar het gebruik van diverse poorten.
Het progje uitgevoerd alszijnde administrator.
Achtergrond programma's uitgezet.
Desondanks is het resetten van de TPS toch weer goed gegaan.

Maar nu het volgende,
De moet van het voortandwiel zat los, wel gelukkig nog geborgd met een ring + omgeslagen kant.
Ik kan dus nergens een aanhaalmoment vinden van die moer met ik meen maatje 36mm.
Iemand die iets kan vertellen hierover?

edit,
Onderstaande vond ik...maar of het vingervast moet en dan die ring omslaan vind ik niet zonder risico..Hoewel ik het idee heb dat deze triumph al heel lang zo rijd met losse moer...

Fit front sprocket, then washer, then nut and finger tighten (the manual says use a new lock washer but I used the old one (your bike, your call))
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mbt tuneecu verlies ik soms de verbinding met de 675 bj2008.
Ik krijg dan ook de melding contact verbroken en zet contact uit en aan om een nieuwe verbinding te maken.
Dit lukt dan niet altijd helaas.
Windows 7 is hier het os.
Ervaring met tuneecu en slechte verbinding hier?

Moi

Is het niet een slecht snoertje ? als het zo,n ebay snoertje is... Ik had ook een 2e nodig waar geen loscontact in zat.
 
Maar nu het volgende,
De moet van het voortandwiel zat los, wel gelukkig nog geborgd met een ring + omgeslagen kant.
Ik kan dus nergens een aanhaalmoment vinden van die moer met ik meen maatje 36mm.
Iemand die iets kan vertellen hierover?

edit,
Onderstaande vond ik...maar of het vingervast moet en dan die ring omslaan vind ik niet zonder risico..Hoewel ik het idee heb dat deze triumph al heel lang zo rijd met losse moer...

Fit front sprocket, then washer, then nut and finger tighten (the manual says use a new lock washer but I used the old one (your bike, your call))

Ik heb toevallig kort geleden mn kettingset vervangen. viel me idd op dat de moer van de voortandwiel niet echt super vast zat, maar ook niet handvast.
 
Laatst bewerkt:
mbt de kabel, ik probeer nog wat trucjes en dan zal ik wellicht een nieuwe aanschaffen.

Mbt het voortandwiel Black Thunder,
Met hoeveel Nm heb je het voorste tandwiel geborgd?
 
mbt de kabel, ik probeer nog wat trucjes en dan zal ik wellicht een nieuwe aanschaffen.

Mbt het voortandwiel Black Thunder,
Met hoeveel Nm heb je het voorste tandwiel geborgd?

Ik was niet in bezit van zo'n grote dop. Had alleen zo'n grote steek sleutel O-) .
Dus heb hem weer netzo vast gezet op gevoel. Toevallig kwam de moer weer net zo op de borgplaatje zoals die ook zat. Ik heb wel de andere kant van het plaatje omgebogen om te borgen. Komt ook niet zo nauw lijkt me. De tandwiel zit over rechte spiebanen, en de moer wordt geborgd.
 
Zal eens een wphb zoeken waar het in moet staan... In principe kan de moer mits geborgd niet los, ook al zit deze Vingervast. O en doppie 36 ff zoeken

Edit:
Heb de moer goed vastgezet en een klein beetje zeer sterke loctite gebruikt. Ook de borgring zorgvuldig omgetikt op 2 vlakken van de moer en het moet nu goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mbt tuneecu verlies ik soms de verbinding met de 675 bj2008.
Ik krijg dan ook de melding contact verbroken en zet contact uit en aan om een nieuwe verbinding te maken.
Dit lukt dan niet altijd helaas.
Windows 7 is hier het os.
Ervaring met tuneecu en slechte verbinding hier?

Ik heb Windows 10 en deze verliest ook af en toe de verbinding. Ik heb express geen goedkoop chinees kabeltje besteld om dit te voorkomen. Tot op heden gelukkig nog geen problemen erdoor gehad.
Afgelopen week de EXUP klep uitgeschakeld, wou ook een andere mapping laden, maar de vorige eigenaar heeft al een andere mapping ingeladen (Jardine-mapping).

Heb een tijdje terug via ebay in Engeland een tweedehands originele uitlaat gekocht voor 25 pond. Deze afgelopen week gedeeltelijk open gesneden en e.e.a. aan demping aangepast (pijp is niet helemaal open). Morgen wordt de demper behuizing weer door een collega in elkaar gelast (hij kan net wat mooier RVS lassen als ik zelf :P ) En dan volgende week de demper op de brommer monteren en kijken hoe luid hij nu is. *O*
 
ik had uit Engeland een kabel met cd laten komen, en begreep dat dit goed spul moest zijn volgens de verkoper. Maar ja, wij van wc-eend :z
Wellicht gooit iets anders roet in het eten, ik moet nog ff testen of het echt wel aan de kabel ligt.
In ieder geval rijd de 675 weer picobello. Goede gasreactie
 
Hoi,

Ik had even een vraagje.
Ik ben van plan dit seizoen weer een motor te kopen en mijn oog ligt nu vooral op een Thundercat of een Daytona.

Is er een reden dat de Daytona's relatief zo goedkoop weggaan tweedehands? Mijn budget richt rond de 3000-3500 euro maar een Daytona uit 2005 zie ik al voor 2700 weggaan. Daarnaast zou ik graag willen weten hoe het met het onderhoud zit. Ik heb gevonden dat ie wel redelijk wat olie lust en dat er best wat problemen waren met de electra in de early 2000 modellen.

Alvast bedankt :)

PS: Moest een nieuw account aanmaken, oude kon ik niet meer vinden.
 
ok, thundercat is echt oude techniek. De vrouw heeft er een gehad en rijd dus nu op een 675 UIT 2008.
Een thundercat heeft in de lage toeren niks te geven, een daytona heeft al actie onderin en dat is wat je wilt op de openbare weg.
Wel is de yamaha bulletproof en degelijk maar stuurt verschrikkelijk goed, maar kwa rijdeigenschappen totaal niet te vergelijken. Meer comfort heeft de yamaha wel, veel zachter afgeveerd.
675 heeft veel electronica, maar is mooi en ik denk ook een goede fiets met mooie techniek.
Ik weet dat er wat problemen zijn met die exhaust valve bij de 675, maar dat is uitschakelen en gas erop. De 675 loopt soepel en strak in de bochten, hard afgeveerd maar heel erg rap.
 
Thanks voor je antwoord allereerst. Mijn budget haalt helaas geen 675 dus het zal bij modellen blijven van 2005 en lager. Dus ook de 4 cilinder nog. Dan schelen de TC en Daytona niet heel veel toch?
 
Tis altijd preken voor eigen parochie,. Maar ik rijd zelf vtr firestorm. Is gemaakt tot ik meen 2005 en heeft een bak vermogen onderin. Een lowbudget kiloknaller :]
2 cilinder dus lekker stampen en zijn niet duur.
Ik zou echt niet gaan voor de thundercat.
Knappe thundercat doet niet veel meer dan ik denk €2500 , vtr van latere bouwjaar €3500.
Maar ik denk dat je ook eens kunt kijken naar een honda vfr800. De veel betere versie van de thundercat. Oerdegelijk en direct aanspreekbaar vermogen.zoiets
Zeer nette Honda VFR 800 Vtec abs
€ 3.300,00
http://link.marktplaats.nl/m1148541...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
 
Laatst bewerkt:
Ik snap met 3000 tot 3500 een thundercat ook niet. Dan kan je ook een leuke 600rr ofzo voor vinden... of r6, zx6r, gsx-r

Mij staat bij dat die vtec hoge onderhoudskosten hadden toch?
 
Laatst bewerkt:
Ohja.. das waar ook. Het stellen van die klep/kleppem is prijzig. Moet veel los bij zo n fiets.
Er is iig veel te koop voor 3500 euro. Ik zou het wel weten :N
 
Gisterenavond weer even lekker een rondje op de daytona gemaakt. Wat is het toch een verslavende fiets. Heb hem vorig jaar na het seizoen gekocht, dus nu is voor het eerst het mooie weer om te rijden. Dat geluid, en die trekkracht is zo verslavend!!
 
Het aanzuiggeluid onder de tank is wel een dingetje ja :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan