Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Beste Daytona eigenaars, ik heb jullie advies nodig.

Het verhaal: Ik ben nieuw hier, begonnen met les voor het A-rijbewijs en ben verzot op Triumph.
Mijn woon-werk afstand is 50km enkele reis, altijd buiten de spits en strekt zich uit van A4 bij Leiden tot de Botlek. Mijn intentie is om -naast plezierritjes- zo'n 50% van het jaar met de motor naar werk te gaan.
Omdat ik geen goed vergelijkingsmateriaal heb, had ik op basis van horen-zeggen en borrelpraat de supersport categorie al bijna afgeschreven als geschikt segment, terwijl ik deze fietsen wel het mooist vind. En dan vooral de 675 serie. Het geluid, de styling.. word ik blij van. Als (logische) optie staan de str/speet triple ook heel hoog op m'n lijstje. En Sprint ST maakt dat lijstje compleet overigens.
Nu wil ik graag van jullie weten, zou een 675 Daytona hier een beetje geschikt voor zijn? Ik hoef niet prinsheerlijk comfy over de A4 te zweven, maar wil ook niet continue veel harder dan de geldende limieten hoeven rijden. Ik heb vanwege continudiensten nagenoeg nooit last van file. Kan ik dit m'n polsen aandoen? Gaan de slijtdelen bij een supersport - bij normaal gebruik- harder dan bij een naked met vergelijkbaar vermogen?
Zodra het felbegeerde papiertje in handen is wil ik sowieso eens uitgebreid 'mijn' route proefrijden, maar jullie advies zou erg behulpzaam zijn in de afwegingen en de voorpret, zeg maar. Heel erg bedankt!
Alles kan, als het echt wilt. Wat betreft slijtage valt het wel mee als je rustig rijdt, al heeft een Supersport natuurlijk wel kortere onderhoudsintervallen dan een toerfiets. Wat je polsen betreft zal het denk ik meevallen als je altijd buiten de spits rijdt, dan heb je de vaart er waarschijnlijk wel in zitten waardoor je polsen niet zo zwaar belast worden.
Zelf nog nooit woon/werk gedaan op de motor overigens, Daytona is voor mij piir hobby.
 
Bedankt voor je reactie BRooster,
het zal inderdaad een afweging moeten worden, mooi verwoord die eerste zin overigens.:)
Een uitgebreide proefrit tzt zal een en ander moeten verhelderen, uiteraard helpen jullie adviezen ook!
 
Beste Daytona eigenaars, ik heb jullie advies nodig.

Het verhaal: Ik ben nieuw hier, begonnen met les voor het A-rijbewijs en ben verzot op Triumph.
Mijn woon-werk afstand is 50km enkele reis, altijd buiten de spits en strekt zich uit van A4 bij Leiden tot de Botlek. Mijn intentie is om -naast plezierritjes- zo'n 50% van het jaar met de motor naar werk te gaan.
Omdat ik geen goed vergelijkingsmateriaal heb, had ik op basis van horen-zeggen en borrelpraat de supersport categorie al bijna afgeschreven als geschikt segment, terwijl ik deze fietsen wel het mooist vind. En dan vooral de 675 serie. Het geluid, de styling.. word ik blij van. Als (logische) optie staan de str/speet triple ook heel hoog op m'n lijstje. En Sprint ST maakt dat lijstje compleet overigens.
Nu wil ik graag van jullie weten, zou een 675 Daytona hier een beetje geschikt voor zijn? Ik hoef niet prinsheerlijk comfy over de A4 te zweven, maar wil ook niet continue veel harder dan de geldende limieten hoeven rijden. Ik heb vanwege continudiensten nagenoeg nooit last van file. Kan ik dit m'n polsen aandoen? Gaan de slijtdelen bij een supersport - bij normaal gebruik- harder dan bij een naked met vergelijkbaar vermogen?
Zodra het felbegeerde papiertje in handen is wil ik sowieso eens uitgebreid 'mijn' route proefrijden, maar jullie advies zou erg behulpzaam zijn in de afwegingen en de voorpret, zeg maar. Heel erg bedankt!

heb een jaar woonwerk gedaan op de daytona, Amsterdam Noord naar Hoofddorp. Dats zeg maar 20km en tegen de file in. Had altijd een :) als ik aankwam. Ben van werkgever gewisseld dus nu veel op de trapfiets en af toe opde motor.

maar in mijn bescheiden ervaring is woonwerk prima te doen op de Daytona.
 
Bedankt! Ik sprak net een collega van een andere afdeling, die blijkt al heel wat jaren op een Duc 749 te forensen, vergelijkbare situatie als de mijne. Er gloort hoop :)
 
Mbt zadeltassen. Wij hebben deze nu aangeschaft maar zijn nu opzoek naar transparante plakfolie om krassen/slijtplekken ed te kunnen voorkomen.
Iemand een aanrader toevallig?
 
Ik rijd nu een paar jaar rond de 3000km aan woon-werk met de Daytona. Enkele reis is 60km en alleen met mooi weer. Hiervan is grotendeels binnendoor omdat het leuker rijden is dan snelweg. Wel kom ik er achter dat ik steeds vaker alleen de snelweg pak.
Het kan, maar de Daytona is nu niet de fijnste machine voor dit werk. Ik heb ondertussen Helibars en een rem/schakelset van Rizoma geinstalleerd voor meer comfort, en dat scheelt zeker!

Maar toch heb ik vorig jaar ook diverse proefritten gemaakt op meer tour motoren zoals een Yamaha Tracer, Kawasaki Z1000SX. Qua comfort stukken beter en met bijvoorbeeld de Tracer ging het sneller en soepeler dan met de Daytona.
Ik word alleen nog elke keer erg blij als ik de Daytona zie :-), zo blij dat ik hem toch niet durf in te ruilen. Kwestie van gevoel en verstand
 
Animo voor een daytona 675 TOR einddemper in hele nette staat?
We hebben een originele terug gemonteerd en zodoende mag de TOR weg.
 
Ik heb geen flauw benul van prijzen van die dingen. Op Mp heb ik er 1 gevonden...staat alleen geen prijs bij.
Kosten die dingen normaal 2e hands?
 
Ik rijd nu een paar jaar rond de 3000km aan woon-werk met de Daytona. Enkele reis is 60km en alleen met mooi weer. Hiervan is grotendeels binnendoor omdat het leuker rijden is dan snelweg. Wel kom ik er achter dat ik steeds vaker alleen de snelweg pak.
Het kan, maar de Daytona is nu niet de fijnste machine voor dit werk. Ik heb ondertussen Helibars en een rem/schakelset van Rizoma geinstalleerd voor meer comfort, en dat scheelt zeker!

Maar toch heb ik vorig jaar ook diverse proefritten gemaakt op meer tour motoren zoals een Yamaha Tracer, Kawasaki Z1000SX. Qua comfort stukken beter en met bijvoorbeeld de Tracer ging het sneller en soepeler dan met de Daytona.
Ik word alleen nog elke keer erg blij als ik de Daytona zie :-), zo blij dat ik hem toch niet durf in te ruilen. Kwestie van gevoel en verstand

Als je wat centjes achter de hand hebt,koop er een zware motorscooter bij (400 cc en hoger),het ultieme comfort en logica op 2 wielen :)
 
heb ff rondgespeurd.
Ding is in nette staat en er zit een losse metalen eindkap + carbon eindkap bij.
Ik heb foto s die ik kan watsappen.
Telefoonnummer geven via pb om foto s te kunnen ontvangen.
Prijs. 140,- excl verzenden
 
Ik heb zo mijn grenzen :)

onbekent,maakt onbemind :')

binnenkort waarschijnlijk een gloednieuwe maxsym 600i executive :9 luxe comfort,laadruimte bescherming tegen de elementen etc :),en je kunt het best spannend maken :P

En met deze 2 :) kom ik verder ook wel aan mijn trekken,hoor ;)

full
 
Laatst bewerkt:
onbekent,maakt onbemind :')

binnenkort waarschijnlijk een gloednieuwe maxsym 600i executive :9 luxe comfort,laadruimte bescherming tegen de elementen etc :),en je kunt het best spannend maken :P

En met deze 2 :) kom ik verder ook wel aan mijn trekken,hoor ;)

[afbeelding]

Is misschien ook wel weer waar. Het is gewoon niet het eerste waar ik aan denk bij motorrijden :)
Rijdt het nog een beetje door op de snelweg? En tussen de file door? Want eigenlijk zit je met slecht weer nog beter op zo'n scooter dan op de meeste motors.

Gelukkig is het geluid van de Daytona al zo verslavend dat je niet snel iets anders wilt. :)
 
Is misschien ook wel weer waar. Het is gewoon niet het eerste waar ik aan denk bij motorrijden :)
Rijdt het nog een beetje door op de snelweg? En tussen de file door? Want eigenlijk zit je met slecht weer nog beter op zo'n scooter dan op de meeste motors.

Gelukkig is het geluid van de Daytona al zo verslavend dat je niet snel iets anders wilt. :)

Ja,ja en ja :)

Een beetje 300 a 400 cc loopt al gauw 150 echte km/uur,een 600+ dik 160 a 170 echte km/uur.
Tussen de file door is hetzelfde als met een motor,al moest ik bij mijn laatste,burgman 650,de spiegels inklappen (geen moeite aangezien dat electrisch gaat m.b.v. een knop aan het stuur).
De tupperware en de voorruit vangen 90 % van al het regenwater op,je wordt bijna niet nat.
De standaard handvat verwarming houdt je handen warm ,de rest zit axhter de tupperware en blijft ook lekker warm.

Al met al,een ideaal dingetje zo'n scoot :P
 
Laatst bewerkt:
Mbt zadeltassen. Wij hebben deze nu aangeschaft maar zijn nu opzoek naar transparante plakfolie om krassen/slijtplekken ed te kunnen voorkomen.
Iemand een aanrader toevallig?
Ik gebruik altijd duct-tape op het achterkuipdeel, waar de tassen tegenaan komen. Werkt perfect! Tijdens 5 motorvakanties nooit krassen gehad van de zadeltassen.
Goedkope (Action) duct-tape werkt in de praktijk beter dan "echte" tape, omdat de echte tape gruwelijk vast gaat zitten. Lijmresten verwijderen is een pokkeklus ;) .
 
Laatst bewerkt:
Daytona vanochtend weggebracht voor een beurtje, krijg ik dit als leen fiets:
dp_jet_black-rhs-png.png


rijd wel grappig maar geef me toch maar me Daytona terug
 
:W
Ik ben sinds een paar maanden eindelijk een keer overgestapt van een '99 R6 naar een '07 Daytona 675. Wat een prachtige en heerlijke fiets!
Er zit nu een TOR demper onder, maar voor de vakantie in Oostenrijk/Italië leek het mij verstandig om de originele demper (kreeg ik erbij) onder te schroeven. Weet iemand of daar een pakking (vloeibaar?) Oid voor nodig is, of dat het een kwestie van erop schuiven en schroeven is?
 
Erop schuiven en gaan in de meeste gevallen.
Zit wel een grafietpakking tussen. Maar als je niet als een gek je TOR demper eraf trekt, dan is die nog in orde
 
Terug
Bovenaan Onderaan